اخبار داغ

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار:

توسعه مهارت منجر به ایجاد شغل می شود/ ضرورت ارائه مشاوره به متقاضیان تسهیلات

توسعه مهارت منجر به ایجاد شغل می شود/ ضرورت ارائه مشاوره به متقاضیان تسهیلات
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار گفت: توسعه مهارت منجر به ایجاد شغل می شود و ضروری است تا از طریق دستگاه ها به متقاضیانی که طرح انها توجیه ندارد مشاروه لازم و راه حل دیگری ارائه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سفیر افلاک   "عیسی منصوری" معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال که در فرمانداری بروجرد برگزار شد گفت: دستگاه ها برای اجرای طرح اشتغال فراگیر و روستایی هماهنگی لازم را داشته باشند و باید در فضای کنونی به گونه ای برنامه ریزی و کار کرد که مردم را امیدوار تر کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک ,

 

,

وی اضافه کرد: برخی از مشکلات در راستای تسهیلات اشتغال مشکلات سیستمی است و برخی از مشکلات را خودمان ایجاد کرده ایم و دستگاه های مربوطه موظف هستند به افرادی که طرحی را ارائه می دهند مشاوره داده و از همان ابتدا مشخص شود که طرح توجیه دارد یا خیر و در صورت نبود توجیه بتواند با مشورت اقدامی دیگر را انجام دهد.

,

 

,

به گفته وی عودت دادن طرح های اشتغال هنر نیست بلکه باید مدیران با ارائه راه حل بتوانند این افراد را کمک کنند تا تسهیلات را دریافت و برای اشتغال و رفع مشکلات گام بردارند.

,

  منصوری اظهار داشت: متاسفانه گاهی دیده می شود بر اثر برخورد نامناسب یک مدیر دستگاه و یا بانک فرد متقاضی کلا از دریافت وام منصرف و پشیمان می شود در حالی که می توان از طریق دفاتر مشاوره کارآفرینی اقدام کرد و نیاز است که همه دستگاه ها در این راستا فعال باشند.

,

 

,

وی بیان کرد: نیازی نیست که از همان ابتدا سهم 20 درصد متقاضی به صورت نقد در بانک باشد و ضروری است تا موسسات با یک وحدت و همکاری بتوانند در جهت پرداخت تسهیلات و اجرای این طرح همکاری نمیاند.

,

 

,

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار تصریح کرد: نیاز است از زمان ثبت نام متقاضی تا دریافت وام  زمان زیادی صرف نشود و شرایط برای دریافت تسهیلات تسهیل شود.

,

 

,

به گفته وی اگر هر دستگاهی کار خود را به خوبی و درستی انجام دهد نیازی به برگززاری این همه جلسه نیست و برگزاری این جلسات نشان می دهد که روند اجرای کار کند و نامناسب است.

,

 

,

وی با اشاره به ایجاد اشتغال افزود: پرداخت وام، اشتغال ایجاد نمی کند بلکه توسعه مهارت منجر به ایجاد شغل خواهد شد و باید به دنبال ایجاد اشتغال و توسعه مهارت بود.

,

 

,

در ادامه "گودرز امیری" معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: در استان لرستان بانکها و دستگاه ها به خوبی تلاش کرده اند اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد و باید تلاش را بیشتر کرد.

,

 

,

وی اضافه کرد: امروز بسیاری از واحدهای تولیدی با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستند و می طلبد از طریق طرح اشتغال فراگیر برنامه و تسهیلاتی به عنوان سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در نظر گرفته شود چرا که با رفع این مشکل اشتغال برای بسیاری از کارگران ایجاد می شود.

,

 

,

در ادامه  "عباس گودرزی" نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: در این دوره ای که مهمترین دغدغه رهبری ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است چرا آمار اشتغال پایین است و در شهرستان بروجرد کمتر از 20 درصد تسهیلات اشتغال فراگیر محقق شده است.

,

 

,

وی اضافه کرد: بروجرد در بحث اشتغال مظلوم واقع شده و اگر در این راستا فرصتی تعریف می شود آنچنان که شایسته است در بروجرد محقق نمی شود.

,

 

,

به گفته وی با برگزاری یک ساعت جلسه قطعا مشکلی حل نمی شود و در واقع بعد از برگزاری جلسه است که تازه کار آغاز خواهد شد  و به نظر می رسد فرآیند تسهیلات و اشتغال ابهام دارد و به نحوی که تعریف شده مراحل آن طی نمی شود.

,

 

,

گودرزی اظهار داشت: فرآیند پرداخت تسهیلات برای اشتغال فراگیر باید به گونه ای شفاف و واضح باشد که فرد متقاضی بدانند که طبق شرایط می تواند تسهیلات دریافت کند یا خیر که متاسفانه گاهی کار اعطای تسهیلات تا وسط راه می رود و بعد گفته می شود که این طرح توجیه ندارد که نیاز است برای رفع این مشکلات اقدام شود.

,

 

,

در ادامه "رضا آریایی" فرماندار بروجرد افزود: استقبال روستاییان برای دریافت تسهیلات بسیار چشمگیر بود اما مشکلات زیادی برای منتقاضیان وجود دارد که به نظر می رسد بانکها وحدت لازم را برای پرداخت تسهیلات ندارند.

,

 

,

وی اضافه کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش نیاز دارند ولی در بروجرد این سرمایه در گردش را نمی توانند دریافت کنند.

,

 

,

به گفته وی در بسیاری از روستاها یا سند لازم وجود ندارد و یا بانکها 50 درصد قیمت  واقعی آن را قیمت گذاری می کنند که نیاز است در این راستا اقداماتی صورت گیرد.

,

 

,

در ادامه "علی آشتاب" مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: طرح های اشتغال باید توجیه اقتصادی داشته باشد و تنها با همکاری می توان در راستای اجرای طرح اقدام کرد.

,

 

,

وی اضافه کرد: در راستای اشتغال روستایی 116 میلیارد تومان اعتبار به لرستان اختصاص یافت که 981 طرح با 66 میلیارد و 200 میلیون تومان تا کنون عقد قرار داد و پرداخت شده است و تا پایان مرداد ماه این میزان تسهیلات تعیین تکلیف خواهد شد.

,

 

,

وی اضافه کرد: در شهرستان بروجرد 100 طرح با 21 میلیارد تومان به بانکها معرفی شده است که تا کنون 65 طرح با 6 میلیارد و 100 میلیون تومان پرداخت شده و سه طرح در حال توزیع، 19 طرح مصوب شده، 25 طرح انعقاد قرار داد صورت گرفته و 40 طرح با 2 میلیارد تومان پرداخت شده است.

,

 

,

به گفته وی در بحث اشتغال فراگیر 129 طرح با 111 میلیارد تومان به بانکها معرفی شده اند که تا کنون 38 طرح با 9 میلیارد و 800 میلیون تومان موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه