اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

تامین بخشی از آب شرب زنجان از 45 چاه/ کمبود آب شرب قیدار برطرف شد

تامین بخشی از آب شرب زنجان از 45 چاه/ کمبود آب شرب قیدار برطرف شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به حل مشکل کمبود اب در شهر قیدار گفت: با افتتاح چاه شماره 6 شهر قیدار مشکل آب شرب این شهرستان برطرف شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا جزء قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: چاه شماره 6 شهر قیدار با هدف استفاده بهینه از منابع آب زیر زمینی و جبران کمبود آب در این شهر افتتاح و وارد مدار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی به میزان اعتبار هزینه شده برای تامین حل مشکل کمبود آب شرب شهر قیدار تصریح کرد: عملیات حفر و تجهیز این چاه تکمیل و با اعتبار 2 میلیارد و پانصد میلیون ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

,

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان افزود: این چاه با عمق 210 متر آب شرب مورد نیاز بخشی از شهر قیدار ، مرکز شهرستان خدابنده را تامین و افت فشار آب در برخی نقاط این شهر را نیز جبران می کند.

,

وی همچنین از افتتاح چاه شماره 41 شهر زنجان طی روز های آتی خبر داد و افزود: با بهره برداری از چاه شماره 41 شهر زنجان میزان چاه های فعال برای تامین آب شرب مورد نیاز این شهر به عدد 45 خواهد رسید.

,

جزء قاسمی اعتبار اختصاص یافته برای حفر و تجهیز چاه شماره 41 شهر زنجان را 2 میلیارد و پانصد میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این چاه به عمق 250 متر حفر شده است.

,

وی با اشاره به اینکه در فصل گرما و افزایش مصارف انرژی به خصوص آب قرار داریم از مشترکین خواست تا با مدیریت مصرف آب خود شرکت آب و فاضلاب را در تامین آب شرب مورد نیاز شهروندان یاری کنند.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: میزان مصرف مشترکین استان زنجان در تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تغییر چندانی نداشته است و میانگین سرانه مصرف آب هر نفر در شبانه روز معادل 190 لیتر می باشد.

,

جزء قاسمی سرانه متوسط مصرف آب هر خانوار در استان زنجان را نیز 504 لیتر در شبانه روز عنوان کرد و افزود: با توجه به جمعیت تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب در استان زنجان و همچنین محدودیت منابع آبی انتظار می رود شهروندان بیش از پیش در مصرف بهینه آب دقت کنند.

,

وی تصریح کرد: 72 سد بزرگ در کشور ، کمتر از 40 درصد آب دارند و حجم ورودی آب به مخازن سدهای کشور 34 درصد کاهش داشته است.

,

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان با اشاره به اینکه تنها 6 درصد از مصرف آب کشور در حوزه آب شرب و بهداشتی است گفت: بدیهی است نگاه اقتصادی به آب به عنوان یک کالای ارزشمند می تواند در مصارف آن تاثیر گذار باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه