اخبار داغ

نظر وزیر ارتباطات درباره علت کمبود آب خرمشهر

نظر وزیر ارتباطات درباره علت کمبود آب خرمشهر
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دبی آب کارون ‌وقتی از اهواز می‌گذرد ۱۱۰ مترمکعب است و وقتی به خرمشهر می‌رسد به ۲۰ مترمکعب کاهش می‌یابد که ۹۰ مترمکعب صرف کشتزارهای ‌نیشکر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در برنامه سیمای استانی افق روشن خوزستان با اشاره به مشکل کمبود آب در خوزستان، اظهارداشت: دبی آب کارون ‌وقتی از اهواز می گذرد ۱۱۰ مترمکعب است و وقتی به خرمشهر می رسد به ۲۰مترمکعب می رسد، چرا که ۹۰ مترمکعب صرف کشتزارهای ‌نیشکر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

آذری جهرمی با بیان اینکه در دنیا به ازای هر هکتار کشت‌ نیشکر ۱۰ تا ۱۲ هزار لیتر آب مصرف می شود، اظهارداشت: این درحالی است که این نرخ در کشور ما ۳۶ هزار لیتر آب است که نشان از مصرف بالا و ‌بهره‌وری پایین ما دارد.

,

وی با اشاره به کاهش پنجاه درصدی مصرف آب در مزارع دشت مغان و دشت قزوین با استفاده از اینترنت اشیا، تصریح کرد: فناوری اطلاعات هم ‌میزان مصرف آب را کاهش و هم‌ میزان محصول را افزایش می‌دهد.

,

وی با اشاره به تفاهم با وزارت نیرو برای هوشمندسازی شبکه توزیع سراسری برق در ‌کشور، خاطرنشان کرد: به‌ زودی با وزارت کشاورزی نیز در زمینه هوشمندسازی کشاورزی تفاهم‌نامه امضا می‌کنیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه