اخبار داغ

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان:

رسانه ها باید صدای فقر مهارت را به گوش مردم برسانند / اجرای 110 برنامه در گلستان در هفته ملی مهارت

رسانه ها باید صدای فقر مهارت را به گوش مردم برسانند / اجرای 110 برنامه در گلستان در هفته ملی مهارت
مدیر کل فنی و حرفه ای استان گلستان با بیان اینکه رسانه ها صدای فقر مهارت را به گوش مردم برسانند ؛ گفت : امسال در گلستان 110 برنامه در هفته ملی مهارت برگزار می شود .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما ؛ سید علیرضا حسینی طلب مدیر کل فنی و حرفه ای استان گلستان صبح امروز 30 تیر ماه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت گفت : امروزی بیکاری مشکل اصلی کشور است و این معضل حل نخواهد شد مگر اینکه به سمت مهارت آموزی برویم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما ؛,

حسینی طلب افزود : متاسفانه امروز با بحران مهارت آموزی مواجهیم و بیکار کسی است که مهارت ندارد و رسانه ها باید صدای فقر مهارت را به گوش مردم ایران برسانند چرا که این موضوع هم مثل بحران آب خیلی جدی است .

,

وی تصریح کرد : دانشگاه های ما اگر چه به لحاظ کمی بیشتر از برخی کشورهای دنیا هستند اما فارغ التحصیلانی داریم که مهارت و آموزش ندیده اند و لذا بهترین راه در این زمینه آموزش های مهارت بنیان است .

,

مدیر کل فنی و حرفه ای استان گلستان خاطرنشان کرد : یکی از عرصه هایی که ورود کردیم مهارت آموزی به سربازان وظیفه است که به دستور حضرت آقا مقرر شد هر سربازی در دوران سربازی خود یک مهارت را بیاموزد .

,

حسینی طلب ادامه داد : همچنین در روستاها با احساس نیاز دهیار و شورا ، زندانها ، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ، آموزش در محیط واقعی به صورت استاد شاگردی در اصناف و همچنین برگزاری دوره های مهارت آموزی در ایام اوقات فراغت در تابستان از جمله مهمترین اقدامات ما هستند .

,

وی از برگزاری 110 برنامه جهت ترویج مهارت آموزی در هفته ملی مهارت در استان گلستان خبر داد و افزود : از این تعداد 32 برنامه شاخص بوده که برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه ، دیدار با نماینده ولی فقیه ، حضور بر سر قبور شهدای گمنام و دیدار با خانواده های شهدا از جمله آن هستند .

,

حسینی طلب اذعان کرد :  در سال 96 حدود 29 هزار نفر وارد چرخه آموزش دولتی شده اند که در سال 95 این رقم 23500 نفر بود که نشان از جهش خوبی در این بخش دارد .

,

این مقام مسئول گزارش داد : مکانیک رشته ایست که بیشترین گرایش جوانان برای مهارت آموزی را دارد که 200 نفر در همین ایام تابستان برای کسب این مهارت ثبت نام کردند .

,

مدیر کل فنی و حرفه ای استان اضافه کرد :  در المپیاد ملی مهارت که بین 2700 نفر در سطوح شهرستانی برگزار شد اخبار خوبی داریم که بچه های ما شایسته مقام های عالی شده اند که بزودی اطلاع رسانی می شود .

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه