اخبار داغ

ارتقاء روابط ایران و چین به سطح راهبردی

ارتقاء روابط ایران و چین به سطح راهبردی
سمینار مقدماتی سومین همایش بین المللی سرمایه گذاری و تجارت در صنایع فرهنگی با حضور نمایندگان چند کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  در این سمینار مقدماتی که با حضور رایزنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین برگزار شد، فرصت ها و ظرفیت‌های سرمایه گذاری در حوزه های فرهنگی ایران و چین مورد بررسی قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین در این همایش با اشاره به قدمت و تمدن ۵ هزار ساله ایران و چین ابراز کرد: فرهنگ یکی از بخش های پیوند دهنده دو ملت ایران و چین بوده است.

,

وی با تشریح ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف در ایران گفت: تکنولوژی های پیشرفته یکی از بخش های قابل مشارکت و سرمایه گذاری دو طرف است.

,

وی  با اشاره به سفر رییس جمهوری چین به ایران گفت: در سفر سال ۲۰۱۶ 'شی جین پینگ' به ایران روابط دو کشور به سطح راهبردی ارتقا یافته است و در حال حاضر نیز روابط اقتصادی چین و ایران توسعه یافته و ایران شریک نخست تجاری چین است.

,

معاون رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین هم در این همایش بین المللی گفت: بر اساس اسناد تاریخی ایران و چین جزو هفت کشور متمدن و قدیمی جهان هستند و روابط تاریخی دو کشور از چند هزار سال پیش تا کنون ادامه دارد.

,

او با اشاره به تعامل و روابط دانشمندان و ادبای ایرانی و چین از قرن ها پیش افزود: امروز نیز دور جدیدی از روابط دو کشور با سفر روسای جمهوری ایران و چین به کشورهای یکدیگر شکل گرفته است.

,

وی به ویژگی های خدادادی و منحصر به‌ فرد ایران اشاره کرد و گفت: ایران در چهار راه شرق و غرب و پل اصلی تبادل شرق و غرب است و جزو معدود کشورهایی است که علیرغم تکثر قومی و فرهنگی، مردم آن با صلح و دوستی در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

,

معاون رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که جهانیان ایران را با نفت و گاز می شناسند اظهار کرد سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی در ایران بسیار سودآورتر از سرمایه گذاری در سایر حوزه ها است.

,

وی از مردم چین دعوت کرد با سفر به ایران بیشتر با فرهنگ و مردم این کشور آشنا شوند و بتوانند از نزدیک تنوع فرهنگی ایران را مشاهد کنند.

,

در ادامه این همایش شماری از نمایندگان کشورهای دیگر نیز به ارایه مزیت ها و ظرفیت های فرهنگی کشورهای خود پرداختند.

,

سومین همایش بین المللی سرمایه گذاری فرهنگی قرار است شهریور ماه امسال با حضور ۳۰۰ نهاد و موسسه خارجی در پکن برگزار شود.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه