اخبار داغ

انصارالله به رئیس‌جمهور چین پیام فرستاد

انصارالله به رئیس‌جمهور چین پیام فرستاد
رئیس شورای عالی سیاسی یمن امروز (شنبه) پیامی به رئیس‌جمهوری چین فرستاد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در این پیام به نمایندگی از خود و دولت و مردم یمن برای شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین آرزوی صحت و سلامتی و برای مردم دوست چین نیز پیشرفت و شکوفایی را آرزو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مهدی المشاط به رئیس‌جمهوری چین به مناسبت تمدید دوره ریاست‌جمهوری وی در این کشور تبریک گفت.

,

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین خاطرنشان کرد، کشورش به حمایت‌های چین به یمن و کشورهای عربی در تمامی زمینه‌ها به خود می‌بالد.

,

وی مواضع ثابت و شجاعانه چین در حمایت از آرمان‌های عادلانه کشورهای عربی و در راس آنها مساله فلسطین را ستود.

,

در این پیام همچنین درخصوص جنگ علیه یمن آمده است: اقداماتی که ائتلاف عربی تحت امر عربستان و دست‌نشانده‌هایش برای تشدید اوضاع در ساحل غربی و اشغال جزایر و بنادر مهم یمن انجام می‌دهند و تلاش‌هایشان برای اشغال شهر الحدیده و بندرش؛ جز در راستای تلاش این ائتلاف برای اجرای دستور کارهای مشکوک صورت نمی‌گیرد.

,

المشاط خاطرنشان کرد که امیدوار است چین نقش سیاسی مهمی را در حمایت از تلاش‌ها برای تحقق صلح در یمن و منطقه و جلوگیری از تجاوزها و شکستن محاصره و عقب‌نشینی نیروهای مهاجم و اشغالگر از خاک، آب و جزایر یمن ایفا کند.

,

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که یمن تمایل صادقانه‌ای برای توسعه روابط همکاری دو جانبه میان این دو کشور دوست در تمامی زمینه‌ها دارد.

,

پیشتر نیز این مقام یمنی پیامی را به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه فرستاده بود.

, ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه