اخبار داغ

‍ دستگیری 570 تبعه بیگانه درنوار مرزی ماکو

‍ دستگیری 570 تبعه بیگانه درنوار مرزی ماکو
فرمانده هنگ مرزی ماکو با اشاره به تشدید اقدامات کنترلی در نوار مرزی، گفت: طی چند عملیات در ۲۴ ساعت گذشته ۵۷۰ تبعه بیگانه در این شهرستان دستگیر شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ایرنا، سرهنگ شیرزاد حاجی زاده با اشاره به اینکه این افراد قصد خروج غیرقانونی از مرز و ورود غیرمجاز به کشور ترکیه را داشتند، افزود: دستگیرشدگان جهت عودت به کشورشان با ۱۰ دستگاه اتوبوس به تهران فرستاده شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی بیان کرد: بیشتر این افراد تبعه کشور‌های بنگلادش، افغانستان، پاکستان و چندین کشور دیگر آسیایی هستند که مجوز اقامت در پایتخت را دارند.
به گزارش ایرنا فرمانده هنگ مرزی ماکو پیش از این گفته بود که هوشیاری و حضور به موقع مرزبانان آذربایجان غربی و گشت زنی‌های مداوم آنان در نوار مرزی سبب شده است تا موفقیت‌های چشمگیری در زمینه دستگیری بیگانگان خارجی به دست بیاید.

,
,

این اتباع خارجی از استان‌های شرقی و عمقی کشور به مرز‌های آذربایجان غربی منتقل می‌شوند و ایجاد سد‌ها و ایست بازرسی‌ها در این استان‌ها می‌تواند قاچاق انسان را در نطفه خفه کند.

,

امروزه مرز‌های آذربایجان غربی به امکانات روز اعم از دوربین‌های الکترونیکی و اپتیکی مجهز شده و با ایجاد و ساخت برجک‌های کاربردی در گذرگاه‌ها از تردد غیرمجاز جلوگیری شده است، اما همچنان نگهداری اتباع خارجی که در این مرز‌ها شناسایی و دستگیر می‌شوند، معضلی برای مسوولان محلی به شمار می‌رود.

,

بر اساس پژوهش‌های مرزبانی از جمله عوامل موثر در زمینه قاچاق انسان در مرز‌های آذربایجان غربی می‌توان به سود سرشار ناشی از قاچاق انسان و موقعیت خاص جغرافیایی منطقه به عنوان پل ارتباطی آسیا به اروپا اشاره کرد.
ماکو در مجاورت کشور‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرز‌های جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشور‌ها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه