اخبار داغ

قیمت تضمینی هر کیلوگرم کلزا ۲۸ هزار و ۶۶۵ ریال اعلام شد

قیمت تضمینی هر کیلوگرم کلزا ۲۸ هزار و ۶۶۵ ریال اعلام شد
معاون مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: خرید دانه روغنی کلزا زا اوایل تیرماه سال جاری آغاز و تا ۳۱ مرداد ماه ادامه دارد و این محصول به قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۲۸ هزار و ۶۶۵ ریال خریداری می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا صولت قلی زاده در گفت وگو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به میزان زیر کشت بودن اراضی آذربایجان غربی به کلزا اظهار داشت: حدود ۳ هزارو۹۰۰ هکتار از اراضی آذربایجان غربی به زیر کشت کلزا در راستای خود کفایی و کاهش مصرف آب درتولید کلزا زیر کشت رفته است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی افزود: پیش بینی می شود حدود ۱۰ هزار تن کلزا از اراضی استان برداشت شود و همچنین بیشترین سطح زیر کشت کلزا در آذربایجان غربی، مربوط به شهرستان های پلدشت، نقده، بوکان، میاندوآب و شاهین دژ است.

,

معاون مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: خرید کلزا از اوایل تیر ماه آغاز می شود واین محصول کم آب بر با همکاری ۱۰ مرکز درسطح استان خریداری و هزینه آن به حساب کشاورزان واریز می شود.

,

وی ادامه داد: امسال با همکاری شرکت اورالیس فرانسه برای دومین بار بذرهای هیبرید فرانسوی کلزا در سطح ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان های نقده، میاندواب و بوکان کشت شده است.

,

قلی زاده با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان نقده تحت نظر این شرکت کشت شده بود افزود: کشت شدن ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان نقده تحت نظر شرکت فرانسوی محصول قابل توجهی از این مزارع برداشت شد ه است.

,

وی افزود: بذرهای هیبرید فرانسوی با انتظارعملکرد بیش از سه و نیم تن درهکتاربه صورت سایت الگویی کشت شده و طبق بازدیدهای انجام شده توسط مسئولان کشوری و استانی وضعیت مزارع مطلوب ارزیابی شده است.

,

معاون مدیرزراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: حدود ۵۰ هکتار از مزارع شهرستان نقده به صورت سایت الگویی زیر نظر شرکت آلمانی kws کشت شده است و تا کنون سه نوبت از مزارع نقده توسط کارشناسان آلمانی بازدید شده و وضعیت مزارع تا کنون مطلوب ارزیابی شده است.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: خرید دانه روغنی کلزا زا اوایل تیرماه سال جاری آغاز و تا ۳۱ مرداد ماه ادامه دارد و این محصول به قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۲۸ هزار و ۶۶۵ ریال خریداری می شود وآذربایجان غربی دارای ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

,

وی ادامه داد: کشت کلزا را از نظر مصرف آب مقرون به صرفه بوده و تلاش می شود سطح زیر کشت کلزا در استان افزایش یابد تا با توسعه دانه های روغنی دراین راستا به خودکفایی دست پیدا کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه