اخبار داغ

فساد در سازمان خصوصی سازی نیست؟

فساد در سازمان خصوصی سازی نیست؟
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: من با جرأت و شفاف عرض می کنم یک مورد فساد در سازمان خصوصی سازی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پوری حسینی در پاسخ به عضو اتاق بازرگانی که فساد را از موانع خصوصی سازی در کشور بیان کرد افزود: در هیئت واگذاری 4 نفر صاحب رای هستند، دو نفر وزیر و دو نفر نماینده از بخش خصوصی و اگر نمایندگان بخش خصوصی از حقشان به خوبی استفاده نمی‌کنند خودشان باید پاسخگوی این موضوع باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس سازمان خصوصی سازی قانون اصل 44 را قانونی مترقی دانست و گفت: در واگذاری‌ها ما وظیفه نظارت هم داریم و با بنگاهی که بعد از واگذاری به وظایف و تعهداتش عمل نکند قطعا برخورد می‌کنیم.

,

پوری حسینی با بیان این که در ذات خصوصی سازی مقاومت هم وجود دارد افزود: قاعدتا دولتی‌هایی که در بنگاهی که قرار است واگذار شود ذینفع اند قطعا دربرابر واگذاری مقاومت خواهند کرد.

,

رئیس سازمان خصوصی سازی یکی از علل یا دلایل مقاومت در برابر واگذاری‌ها را واقعی نبودن قیمت‌ها عنوان کرد و گفت: در زمینه برق و آب و گاز و آرد و گندم که کالا و خدماتشان یارانه‌ای است تا یارانه برداشته نشود خصوصی سازی در این حوزه‌ها به سختی و کند انجام خواهد گرفت و ممکن است شکست هم بخورد و به نتیجه نرسد.

,

­پوری حسینی گفت: باید از مسئولان پرسید که آیا اراده‌ای برای واقعی کردن قیمت‌ها مثل قیمت برق و آب و ... وجود ندارد؟

,

رئیس سازمان خصوصی سازی همچنین درباره واگذاری تعهدی گفت: ما هم واگذاری تعهدی به اهل آن بلدیم و طبق قانون اصل 44 در این زمینه دستمان بسته نیست، اما هیچ یک از مجریان دل و جرآت این کار را ندارند که شرکتی یا بنگاهی را رایگان یا با بهایی اندک به اهلش بدهد و از او اجرای تعهدات را بخواهد.

,

بهادرانی عضو اتاق بازرگانی هم با برشمردن پیش نیازهای خصوصی سازی گفت: کاهش فساد، شفاف شدن اطلاعات و آسان شدن دسترسی به اطلاعات و انحصار شکنی و تصویب قوانین ضد انحصار و نیز ایجاد محیط کسب و کار مناسب و رقابتی از پیش نیازهای خصوصی سازی است.

,

بهادرانی با اشاره به الگوی واگذاری بنگاه‌ها در چین و آلمان گفت: متاسفانه فساد در کشور ما نهادینه شده و مانع بزرگ خصوصی سازی است و فضای کسب و کار رقابتی نیست. ­

,

عبدالرضا مصری عضو کمیسیون اصل 44 مجلس نیز گفت: ما خصوصی سازی را با فروش بنگاه‌های دولتی اشتباه گرفته ایم.مصری افزود: نمی‌شود با حفظ ساختار دولتی و واگذاری مالکیت خصوصی سازی کرد.

,

این نماینده مجلس گفت: قانون کامل است و مشکل در اجرای قانون است، ما در مجلس بارها از دولت محترم خواسته ایم اگر مشکلی به لحاظ قانون هست بگویند تا برطرف کنیم. ­

,

مصری گفت: علاوه بر واگذاری مالکیت باید مدیریت و ساختار بنگاه‌ها کاملا در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد، ­ نباید بنویسیم بخش خصوصی، اما همچنان قدرت در اختیار مدیران دولتی باشد باید مسئولیت‌ها را هم به بخش خصوصی واگذار کنیم بعد از آن اجرای تعهدات را بخواهیم.

,

عضو کمیسیون اصل 44 همچنین گفت: کشور ما نسخه خصوصی سازی متناسب با ویژگی‌های خودش می‌خواهد و پیشنیاز این کار هم مطالعه است.

,

منبع: مشرق

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه