اخبار داغ

یادداشت؛

هوچی‌گران رسانه‌ای یا آفتاب پرست‌های سیاسی؟!

هوچی‌گران رسانه‌ای یا آفتاب پرست‌های سیاسی؟!
تمام مشکلات امروز ما ناشی از هوچی‌گران و نان به نرخ روز خورانی است که در برابر هر اقدام و حرفی وجهه سیاسی می‌گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  روز جمعه ۲۹ تیرماه خبری در خروجی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی استان قرار گرفت با این مضمون که “امام جمعه ارومیه: پخش آهنگ در استخر ها را متوقف کنید و یا اگر نمی‌توانید مدیریت کنید استعفا دهید!”

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

فارغ از متن خبر که جای تامل و پرداختن دارد، حاشیه‌های ایجاد شده در این خصوص بیشتر به چشم آمد و باعث شد تا چند خطی را صرفا برای تنویر افکار عرض کنم.
فرض کنیم؛ من در زندگی مشکلات معیشتی شدید دارم ، محتاج نان شبم هستم و وضعیت اقتصادی‌ام خیلی خراب است.
در عین حال یکی از فرزندانم کار بدی میکند، کاری دور از شان یا بی اخلاقی یا نمی‌دانم خارج از عرف انجام داده یا حتی قوانین خانه را زیر پا می‌گذارد.
چون من نتوانسته‌ام رفاه خانواده را به هر دلیلی فراهم نمایم و مشکل معیشت داریم
نباید در مورد آن خطا یا اشتباه تذکر بدهم؟!
آیا عدم توانایی در ایفای نقشم در تامین معاش خانواده نافی تاثیر و دخالتم در حفظ اخلاق و تربیت و قوانین و عرف خانواده و جامعه است؟!
قطعا نه! و شاید همه حتی آن‌ها که به واسطه خوی و خصلت آفتاب پرستانه شان در مقام تخریب و حمله برآمده اند نیز بر این امر واقفند!
پس مشکل کجاست؟ دلیل این همه هجمه ناجوانمردانه و توهین و تخریب و مقایسه‌های احساسی چیست؟
شاید نتوان در این چند خط به بررسی ابعاد گوناگون موضوع پرداخت اما اشاره‌ای کوتاه به سبقه تاریخی کنش‌های این افراد در قبال موضوعات سیاسی و اجتماعی سال‌های اخیر بخشی از ماجرا را روشن می‌سازد!
از نظر آقایان مهم نیست چه گفته می‌شود! این‌که “چه کسی می‌گوید” اولویت اول است.
سال گذشته و در جریان انتخابات ریاست جمهوری، همین آقایان با “فلانی تا ۱۴۰۰” گوش فلک را کر کرده بودند و هرکس که نظری مخالف نظرشان داشت را تخطئه می‌کردند و با تمسخر و تهمت و جریان سازی رسانه‌ای و فریب افکار عمومی مدینه فاضله و آسایش خیالی وعده می‌دادند!
همین آقایان وقتی امام جمعه محترم یا هر کس دیگری که از معیشت مردم و رکود بازار و فریب دشمن می‌گفتند، داد برآورده بودند که سیاه‌نمایی و تخریب دولت از تریبون نمازجمعه را تمام کنید و اجازه دهید تا کارشان را بکنند!
کارشان را که کردند، از پل که گذشتند، ماموریتشان را که انجام دادند و پولش را گرفتند، سهم‌هایشان را که دریافت کردند آفتاب پرستانه دغدغه‌مند مردم شده و قیافه حق به جانب گرفته اند که وای بر ما! چرا از مشکلات نمی‌گویید؟ چرا بر سر دولت آوار نمی‌شوید؟ چرا مسئول وضع فعلی کشور را به چالش نمی‌کشید و چراهای دیگری که نه از سر دلسوزی برای مردم بی‌نوا و نه برای حفظ شان و منزلت خانواده‌ها که این بار نیز برای کسب درآمد و جایگاه و غیره است!
شما عادت کرده‌اید کاری را کنید و با موفقیت‌هایش عکس یادگاری بگیرید و با افتضاحاتش به دیگران بتازید!
انگار نه انگار که وضع موجود حاصل بی تدبیری و ندانم‌کاری های همان هایی است که زیر عَلَمشان سینه زدند و به زمین و زمان تاختند.
انگار همین پارسال را یادشان رفته که با رقیب هراسی و تخریب اعتماد مردم را کسب کردند!
شما نه اصولگرا و نه اصلاح طلب! شما آفتاب پرستان سیاسی و اجتماعی بدون ثبات رای و همیشه آویزان صاحبان قدرت و ثروت هستید که هیچ وقت تبعات اشتباهاتتان را نپذیرفته اید.
برای شما فرقی ندارد که مردم گرسنه باشند یا برق و آب نداشته باشند.
پوپولیستی ترین حرکات را انجام می‌دهید و همین انگ را به دیگران می‌زنید.
این شهر و استان بیشتر از همه از شما آسیب خورده است، از شمایی که همه را فدای ارضای هوس‌های خود می‌کنید!
کاش دست بردارید از این هوچی‌گری که نه دنیا و نه دینتان را در آن ثوابی نیست!
* امیر ایرانی آرا

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه