اخبار داغ

پیامدهای توقف تولید بنزین در کشور و افزایش واردات؛

در جایگاه‌های سوخت آذربایجان‌شرقی بنزین پیدا نمی‌شود/ افزایش نرخ ارز، واردات بنزین را با مشکل مواجه کرد/ آیا قیمت بنزین بالا می‌رود؟!

در جایگاه‌های سوخت آذربایجان‌شرقی بنزین پیدا نمی‌شود/ افزایش نرخ ارز، واردات بنزین را با مشکل مواجه کرد/ آیا قیمت بنزین بالا می‌رود؟!
افزایش نرخ ارز، موجب کاهش واردات بنزین شده است و از آنجایی که دیگر این سوخت در ایران تولید نمی‌شود، چاره‌ای جز افزایش قیمت‌ها برای افزودن بر میزان واردات نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج؛ بعد از قطعی آب و برق در اقصی‌نقاط آذربایجان‌شرقی، این‌بار نوبت به فقدان بنزین رسید تا سری جدید دردسرهای عظیم برای رانندگان آغاز شود. شاید هیچکس فکرش را نمی‌کرد یک روز در این شهر بنزین نیز پیدا نشود اما این رویای دست نیافتنی در سایه‌ی همت مسئولان اکنون محقق شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هرچند دامنه‌ی کمبود بنزین تاکنون چندان وسیع نشده و حداقل در پمپ بنزین‌های معروف تبریز این سوخت پیدا می‌شود لیکن در برخی مناطق دیگر بسیاری از جایگاه‌ها در بلاتکلیفی به سر می‌برند و بعید نیست یک روز این بحران به مراکز استان نیز برسد.

,

یکی از شهروندان تبریز در این باره با ارسال پیامی به تحریریه‌ پایگاه خبری آناج نوشته است: «بنده هم‌اکنون در حال حرکت به سمت بستان‌آبادم و 4 جایگاه سوخت رد کرده‌ام اما هیچکدام بنزین نداشتند و در مواجهه با انتقادات می‌گویند به علت گرانی دلار، دولت از ارائه بنزین امتناع می‌کند.

,

شهروندی دیگر می‌گوید: «روز جمعه از طرف تبریز به سمت امند به 3 جایگاه بنزین سر زدیم ولی هیچکدام بنزین نداشتند»

,

آنگونه که از گزارشات و دیده‌های شهروندان پیداست افزایش نرخ دلار موجب شده دولت میزان واردات بنزین را کاهش دهد و همین امر سبب بروز مشکلاتی در اقصی‌نقاط کشور گردیده است. شاید اگر متولیان امر تولید بنزین در داخل را به بهانه‌ آلایندگی تعطیل نمی‌کردند تا به تاسیس شرکت‌های خصوصی با مدیران دولتی و واردات بنزین روی آورند، اکنون با افزایش نرخ دلار حداقل بخشی از بنزین مورد نیاز از طریق تولید داخل تامین می‌شد.

,

روند موجود نشان می‌دهد در ماه‌های آتی افزایش نرخ بنزین به سبب گرانی دلار و وابستگی به واردات دور از انتظار نیست و حرف و حدیث‌های دونرخی شدن بنزین و ارسال لایحه آن به مجلس در همین راستاست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه