اخبار داغ

پیشنهاد سریلانکا برای تهاتر چای با نفت ایران

پیشنهاد سریلانکا برای تهاتر چای با نفت ایران
هیئت بازرگانی چای سریلانکا به بانک مرکزی این کشور پیشنهاد کرده که شرکت سیلون پترولیوم این کشور بدهی نفتی ۲۵۰ میلیون دلاری خود به ایران را از طریق صادرات چای به این کشور پرداخت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری ساندی تایمز، هیئت بازرگانی چای سریلانکا به بانک مرکزی این کشور پیشنهاد کرده که شرکت سیلون پترولیوم این کشور بدهی نفتی 250 میلیون دلاری خود به ایران را از طریق صادرات چای به این کشور پرداخت کند. این پیشنهاد پس از آن مطرح شده که وزارت امور خارجه سریلانکا مقررات جدیدی را در زمینه تبعیت از تحریم ها علیه ایران صادر کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

لوسیل ویجه واردنا، رئیس هیئت بازرگانی چای سریلانکا گفت، این پیشنهاد به موجب تحریم های سازمان ملل مطرح شده است، زیرا محدودیت هایی در زمینه تراکنش های مالی با ایران وجود دارد. وی افزود: «در صورتی که شرکت سیلون پترولیوم به ما پول بدهد، ما می توانیم صادرات چای به ایران را ادامه بدهیم، زیرا محدودیتی در زمینه صدور این کالا به ایران وجود ندارد. بدهی نفتی ایران به شرکت سیلون پترولیوم می تواند از طریق صادرات یک سال چای به ایران جبران شود.»

,

وی در ادامه گفت، مقامات هیئت تجاری چای سریلانکا این هفته با رئیس کل بانک مرکزی سریلانکا دیدار داشته اند و قرار است در هفته آینده مذاکرات بیشتری صورت گیرد تا توافقی در زمینه نحوه فائق آمدن به مشکل تحریم ها و ادامه صادرات چای به ایران به دست آید. به گفته مقامات سریلانکا این امیدواری وجود دارد که به زودی توافقی به دست آید.

,
منبع: تسنیم
, منبع: تسنیم]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه