اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی :

وزارت خارجه باید در مسیر دیپلماسی اقتصادی گام بردارد/ضرورت اتخاذ سیاست هایی جهت پشیمان کردن آمریکایی ها برای خروج از برجام

وزارت خارجه باید در مسیر دیپلماسی اقتصادی گام بردارد/ضرورت اتخاذ سیاست هایی جهت پشیمان کردن آمریکایی ها برای خروج از برجام
کارشناس مسائل سیاسی گفت :وزارت خارجه نباید راهبردی که مبتنی بر بهره برداری از کمک خارجی برای آبادانی داخلی کشور است را دنبال کند ؛ بلکه باید در مسیر دیگری همچون به کارگیری دیپلماسی اقتصادی گام بردارد تا درآمدهایمان از قبل کالاهای غیر نفتی افزایش پیدا کند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قنادباشی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با کارکنان وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی اظهار داشت : ما به بسیاری از کشورهای ثابت کرده ایم که مهم ترین راه مقابله با مشکلات اقتصادی و رفع نیازها اتکاء به توان داخلی و به کارگیری ظرفیت های اقتصادی است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : کشورهای خارجی هیچ گاه توان خود را برای حل و فصل مشکلات دیگر کشورها به کار نمی برند و همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند آمریکایی ها و غربی ها حتی در خصوص حل مشکلات اقتصادی متحدین خود نیز قدمی برنداشته اند و دوستان آن ها با بسیاری از مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند .

,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که در طول 40 سال گذشته از انقلاب هیچ کشور خارجی در عمران و آبادی ایران نقشی ایفا نکرده است ؛ خاطر نشان کرد : در ایران بعد از انقلاب صدها شهر ساخته و انواع کارهای عمرانی صورت گرفته است که عمدتا با دست پر توان ایرانی ها ساخته شده است.

,

قنادباشی عنوان کرد : وزارت خارجه نباید راهبردی که مبتنی بر بهره برداری از کمک خارجی برای آبادانی داخلی کشور است را دنبال کند ؛ بلکه باید در مسیر دیگری همچون به کارگیری دیپلماسی اقتصادی گام بردارد تا درآمدهایمان از قبل کالاهای غیر نفتی افزایش پیدا کند .

,

وی ادامه داد : در وزارت خارجه باید مقدمات و زمینه های همکاری اقتصادی ایران با دیگر کشورها غیر از آمریکا فراهم شود تا ما بتوانیم صادرات کالاهای کشورمان و درآمدهای ناشی از خدمات فنی و مهندسی را افزایش دهیم.

,

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این که باید وزارت خارجه زمینه های حضور شرکت های عمرانی را در کشورهای خارجی فراهم کند ؛ یادآور شد : این بدین معناست که اگر وزارت خارجه معاونت اقتصادی داشته باشد و تیم هایی در آن تحت عنوان رایزن اقتصادی در کشورها وجود داشته باشند می توانند با گسترش روابط با بسیاری از کشورها آن ها را از هم سویی با آمریکا باز دارند و این راه بسیار مهمی برای مقابله با تحریم هاست .

,

قنادباشی در رابطه با تاثیر مواضع مقام معظم رهبری با سیاستی همچون برجام گفت : آمریکایی ها از برجام خارج شدند و طبق فرمایش رهبری چناچه اروپایی ها تضمین های لازم را ندهند ما فکر دیگری در خصوص برجام خواهیم کرد و ما اکنون درباره برجام سیاست هایی را اتخاذ خواهیم کرد که بتواند آمریکا را از خروج از برجام پشیمان کند .

,

وی توضیح داد : ما در خصوص همکاری و گسترش روابط با دیگر کشورها به هیچ عنوان به برجام و نتایج آن دل نبسته ایم زیرا برجام سال گذشته اجرایی شد و نه تنها آمریکا بلکه اروپایی ها هم در وعده های خود در برداشتن تحریم های بانکی با ما همکاری نکردند .

,

کارشناس مسائل سیاسی در پایان افزود : اکنون برجام هیچ نقشی در حل مشکلات ما نخواهد داشت و ما باید با اتکا به یک اقتصاد درون زا یا همان اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری فرموده اند مشکلات را از بین ببریم زیرا برجام و امثال آن نمی تواند کمکی برای ما در این عرصه باشد  .

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه