اخبار داغ

جزییات تشییع و ترحیم آیت‌الله مرتضی تهرانی

جزییات تشییع و ترحیم آیت‌الله مرتضی تهرانی
پیکر آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی صبح فردا از مقابل منزل این عالم ربانی تشییع می‌شود. کربلای معلی مدفن احتمالی این استاد اخلاق است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

آیت‌الله حاج آقا مرتضی تهرانی روز گذشته (شنبه ۳۰ تیرماه ۹۷) در مشهدالرضا به لقاءالله پیوست.

,

پیکر این عالم ربانی بعد از طواف در حرم مطهر رضوی، به تهران منتقل شد و قرار است ساعت ۸ صبح فردا (دوشنبه ۱ مرداد) از مقابل منزلش تشییع شود. منزل این عالم فقید در میدان قدس، خیابان دزاشیب، خیابان عمار، خیابان صالخی، کوچه منصور، پلاک ۸ قرار دارد.

,

همچنین مراسم ترحیم آیت‌الله تهرانی روز چهارشنبه سوم مرداد ماه در مسجد میرزا موسی واقع در بازار بزرگ تهران برگزار می‌شود. وی سال‌ها امام جماعت این مسجد بود و به بازاریان درس اخلاق می‌داد.

,

این استاد فقه و اخلاق، مزاری در کربلا خریداری کرده و وصیت کرده است پیکرش در کربلای معلی دفن شود و در صورت فراهم شدن شرایط، چنین خواهد شد. در غیر این صورت، پیکر آیت‌الله تهرانی در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در جوار مادرش تدفین خواهد شد.

,

رهبر معظم انقلاب در پیامی رحلت آیت‌الله تهرانی را تسلیت گفتند و نوشتند: عمر با برکت این فقیه عالی‌قدر و سالک الی الله سرشار از نورانیت و صفا و خدمت به دین و اخلاق بود و جمع زیادی از جوانان پاک‌نهاد و فاضل از سرچشمه‌ فضائل علمی و اخلاقی ایشان بهره‌مند گشته و در صراط مستقیم ثبات یافته‌اند.

,

 

,

, ,

 

,

به گزارش فارس، آیت الله مرتضی تهرانی برادر بزرگتر مرحوم آیت‌الله حاج‌آقا مجتبی تهرانی و از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) بود.

,

وی دوره سطح علوم حوزوی را در نوجوانی گذرانید و در سن 18 سالگی با مهاجرت به قم در زمره جوان‌ترین شاگردان درس خارج آیت‌الله‌العظمی بروجردی و امام خمینی(ره) قرار گرفت.

,

حاج آقا مرتضی در طول سالیان اقامت در قم همپای دوست صمیمی‌اش مرحوم حاج‌آقا مصطفی خمینی از مائده حکمت، معرفت و اخلاق امام خمینی بهره‌مند شد؛ حتی در  برخی تابستان‌ها که امام در روستای امام‌زاده قاسم تهران مستقر می‌شد، وی به‌طور شبانه‌روز از محضر امام بهره می‌برد.

,

عشق و علاقه به امام، حاج‌آقا مرتضی را در نیمه دوم دهه 40 نیز به نجف اشرف کشاند. وی بعدها به ایران بازگشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی از پذیرش مناصب سیاسی امتناع کرد.

,

منبع: فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه