اخبار داغ

دیدار با شاهد اعدام متوسلیان؟! + عکس

دیدار با شاهد اعدام متوسلیان؟! + عکس
ایوبی در آن زمان خبرنگار روزنامه الرای اردن بوده و درسال 1362یعنی تقریبا یک ‌سال پس از ربوده‌ شدن دیپلماتهای ایران، به لبنان سفر کرد تا مصاحبه‌ای را با امین جمیل رئیس‌جمهوری وقت این کشور انجام دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشرق، حمید داودآبادی، رزمنده و نویسنده دفاع مقدس در مطلبی در شبکه های اجتماعی نوشت:

31 خرداد 1396، در برنامه راز، از فردی رونمایی شد که مدعی بود با گروگان های ایرانی احمد متوسلیان، سیدمحسن موسوی، تقی رستگار و کاظم اخوان همسلول بوده و حتی شاهد اعدام و شهادت آنان به دست فالانژها بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,

"عیسی ایوبی" مسیحی لبنانی، خبرنگار روزنامه الدیار، عضو حزب قومی اجتماعی سوری بوده است که اواخر سال 1361 در منطقه شرق مسیحی نشین بیروت که تحت سلطه فالانژیست های مارونی بوده، به اسارت درآمده است.

,

ایوبی که سال هاست ساکن فرانسه است، تیر ماه 1396 در مراسم بیست و پنجمین سالگرد اسارت 4 گروگان ایرانی حاضر شد و همان صحبت ها و خاطرات را بیان کرد.

,

اولین بار مرداد سال 1379 نام عیسی ایوبی رسانه ای شد ولی دیگر از او خبری نشد تا 12 سال بعد، یعنی تیر ماه 1391، سایت خبری "جریان آزاد ملی" لبنان طی گفت وگویی با او نوشت:
"ایوبی در آن زمان خبرنگار روزنامه الرای اردن بوده و درسال 1983 (1362) یعنی تقریبا یک ‌سال پس از ربوده‌ شدن دیپلماتهای ایران، به لبنان سفر کرد تا مصاحبه‌ای را با امین جمیل رئیس‌جمهوری وقت این کشور انجام دهد.

,
,

, ,

خودروی حامل ایوبی که درحال سفر به بیروت بود، توسط افراد ناشناس (که بعدا مشخص شد عناصر نیروهای لبنانی هستند) متوقف شده و وی به مقر اصلی این حزب در منطقه کرنتینا بیروت منتقل شد. ربایندگان ایوبی را به سلول‌هایی در زیرزمین منتقل کردند؛ در آن‌جا صدای شکنجه شدن بسیاری از افراد به گوش می‌رسید.

,

پس از چند روز فالانژها به سلول وی آمدند تا تحقیقاتی را انجام دهند، اما در آن وقت وضعیت جسمانی ایوبی بسیار بد بود، به شکلی که نمی‌توانست روی پای خود بایستد؛ بنابر این آنها ناچار شدند که به وسیله یک جیپ او را به یک بیمارستان ببرند که در بدو ورود به این بیمارستان هوشیاری نداشته و نفهمیده که اطرافش چه خبر است.

,

پس از این‌که این روزنامه‌نگار اردنی هوشیار شده، مشاهده کرده که چهارتن در یک اتاق همراه او هستند که نمی‌توانند به خوبی عربی صحبت کنند و یکی از آنها به هیچ‌وجه قادر به حرف ‌زدن به زبان عربی نبوده است.

,

این روزنامه‌نگار اردنی کم کم متوجه می‌شود که این چهارنفر دیپلماتهای ربوده‌ شده ایرانی هستند. به گفته وی، دلیل ‌اصلی بهبودی جسمی او رسیدگی بسیار خوب و خوش رفتاری این افراد بوده است.

,

ایوبی تقریبا چهار روز با این افراد هم اتاق بوده تا این‌که گروهی از حزب نیروهای لبنانی، چشم بسته همگی آنها را به نزدیکی دریا هدایت کردند؛ این منطقه در فاصله کم‌تر از ده دقیقه از کرنتینا واقع بوده است.
به روایت ایوبی، سپس این افراد شروع به تیراندازی کردند اما نوبت که به او می‌رسد، ایوبی را به داخل جیپ هدایت کرده و طوری وانمود می‌کنند که سایرین را کشته اما از کشتن وی صرف‌نظر می‌کنند؛ زمانی که او در جیپ بوده، همچنان صدای تیر به گوش می‌رسیده است.
ایوبی در پایان گفته که سپس مرا به بازداشتگاه منتقل کردند و پس از این حادثه دیگر به هیچ‌وجه شکنجه نشدم."

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه