اخبار داغ

فرماندار کاشمر:

تأمین امکانات بدون ایجاد اشتغال، کسی را در روستا نگه نمی‌دارد

تأمین امکانات بدون ایجاد اشتغال، کسی را در روستا نگه نمی‌دارد
فرماندار کاشمر بر لزوم ایجاد اشتغال در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها تأکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، محمدعلی نبی‌پور، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان کاشمر اظهار داشت: دولت کارهای زیربنایی فراوانی را همچون تأمین اینترنت، آسفالت، منابع آبی و... برای روستاها انجام داده است اما باز هم شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها هستیم و این نشان می‌دهد یک جای کار ایراد دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

 

,

وی تصریح کرد: اگر دولت مبلغ 12 هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در روستاها در نظر گرفته به این دلیل است که یک روستایی اگر دارای اشتغال نباشد، اینترنت و آب و برق و آسفالت، او را در روستا نگه نمی‌دارد چون افراد باید در تولید و تأمین اقتصاد خانواده نیز جایگاهی داشته باشند.

,

 

,

فرماندار کاشمر با اشاره به طولانی بودن فرآیند اختصاص تسهیلات به طرح‌های اشتغال گفت: پیچیده و طولانی شدن فرآیند پرداخت تسهیلات برای جلوگیری از انحراف است چرا که ما نمی‌خواهیم وام‌های اشتغال روستایی سر از بازار سکه و دلار درآورد لذا باید بعد از پرداخت تسهیلات نیز به طور مرتب نظارت صورت گیرد که در همین راستا مقرر کرده‌ایم کمیته نظارت کارگروه اشتغال شهرستان هر هفته تشکیل جلسه بدهند.

,

 

,

وی یادآور شد: حساسیت‌های موجود برای ارائه وام‌های اشتغال روستایی برای این است که این طرح مانند طرح‌ کارگاه‌های زودبازده نشود که برخی افراد وام اشتغال بگیرند و آن را در جای دیگری هزینه کنند و لذا قانون‌گذار آن قدر فیلتر گذاشته است تا وقتی طرح به بانک رسید، بررسی‌ها به صورت کامل انجام شده باشد چرا که بانک از سود خود نمی‌گذرد بلکه این دولت است که مابه‌التفاوت سود بانکی را از محل بیت‌المال پرداخت می‌کند و بنابراین باید مراقب بود که تسهیلات اشتغال‌زایی به انحراف نرود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه