اخبار داغ

فیس بوک تا سال 2019 اینترنت ماهواره ای راه می اندازد

فیس بوک تا سال 2019 اینترنت ماهواره ای راه می اندازد
فیس بوک با گسترش فعالیت های خود در زمینه ارائه خدمات اینترنت قصد دارد تا سال 2019 اینترنت ماهواره ای به علاقمندان ارائه کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فیس بوک با گسترش فعالیت های خود در زمینه ارائه خدمات اینترنت قصد دارد تا سال 2019 اینترنت ماهواره ای به علاقمندان ارائه کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ایمیل های رد و بدل شده میان مدیران ارشد فیس بوک و همین طور مسئولان کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا نشان می دهد که فیس بوک قصد دارد خدمات اینترنت ماهواره ای خود را در مناطق مختلفی ارائه نماید.

,

این شرکت به همین منظور ماهواره ای به نام Athena را در اوائل سال 2019 به فضا پرتاب خواهد کرد. فی سبوک اگر چه هنوز به جزئیات این خبر اشاره نکرده، اما برخی منابع نزدیک به آن اطلاعات منتشر شده در این زمینه را تایید کرده اند.

,

قرار است این ماهواره در وهله اول نقاطی از کره زمین را تحت پوشش قرار دهد که پوشش اینترنت در آنها بسیار محدود یا نزدیک به صفر است. مدار حرکتی این ماهواره هم به همین منظور به شیوه ای حتی الامکان متفاوت طراحی خواهد شد.

,

فیس بوک پیش از این قصد داشت با به پرواز درآوردن تعداد زیادی پهپاد در برخی نقاط روستایی و دورافتاده کره زمین نسبت به ارائه خدمات اینترنت اقدام کند که البته این طرح به دلیل مشکلات فنی و سقوط برخی از پهپادهای مورد استفاده در پروازهای آزمایشی به نتیجه نرسید.

,

کارشناسان معتقدند فیس بوک در صورت اجرای چنین طرحی می تواند میلیونها دلار سود نیز از طریق ارائه خدمات وابسته به خود به جیب بزند.

,

منبع: فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه