اخبار داغ

فرماندار خلیل‌آباد تاکید کرد؛

ضرورت توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در حوزه اشتغال

ضرورت توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در حوزه اشتغال
فرماندار خلیل آباد توانمندسازی خانواده های مجموعه کمیته امداد و بهزیستی به ویژه در حوزه اشتغال را از جمله اهداف دولت و کمیته امداد دانست و گفت: اشتغال یک جهاد بسیار مقدس است که می تواند ما را در برابر بسیاری از آسیب ها حفظ کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، مجتبی شاکری شب گذشته در جمع دهیاران، شوراها و مددجویان کمیته امداد شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: کمیته امداد نهاد مقدسی و مولود انقلاب اسلامی است که از ابتدای انقلاب خدمات بسیار زیادی در راستای محرومیت زدایی انجام داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه کمیته امداد بسیار متفاوت از سالهای گذشته با رویکرد علمی و با آمار و ارقام بسیار دقیق در مسائل فرهنگی، اقتصادی، مسکن، حمایتی و ... در حال تلاش برای کم کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم هستند، خاطرنشان کرد: افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از اقدامات ارزشمند دولت بود که در راستای کاهش فقر صورت گرفت.

,

فرماندار خلیل آباد با تأکید بر اینکه دولت در تمام زمینه ها در کنار مردم خواهد بود، تصریح کرد: رسالت کمیته امداد ریشه در آموزه های دینی ما دارد و دستگیری از افراد محروم و نیازمند و افرادی که دچار مشکل اقتصادی شده اند از جمله رسالت های مهم کمیته امداد است.

,

وی با اشاره به اینکه ساخت و مقام سازی در حوزه مسکن روستایی و شهری اقدام بسیار ارزشمندی است که کمیته امداد به آن ورود پیدا کرده است، اذعان کرد: مقام سازی منازل مسکونی در خلیل آباد با توجه به اینکه بر روی گسل بزرگ درونه قرار دارد بسیار حائز اهمیت است.

,

شاکری با بیان اینکه زلزله تهدید جدی است که همه شهرهای استان به‌ویژه شهرستان خلیل آباد را شامل می شود، عنوان کرد: خلیل آباد به عنوان پایلوت مقاوم سازی مسکن مددجویان انتخاب شده است که جای تقدیر و تشکر دارد و مطمئناً تمام آحاد مردم به کمک این طرح خواهند آمد.

,

وی با تأکید بر اینکه با همراهی مردم، دهیاران، شوراهای اسلامی، بخشداران و جمع آوری زکات نیز در جهت ساخت 94 واحد مسکونی افراد تحت پوشش کمیته امداد اقدام خواهد شد، تشریح کرد: خانواده های تحت پوشش باید همراهی لازم در جهت مقاوم سازی منازل مسکونی خود داشته باشند تا سرپناه مطمئنی را برای خود بسازند.

,

این مقام مسئول توانمندسازی خانواده های مجموعه کمیته امداد و بهزیستی به ویژه در حوزه اشتغال را از جمله اهداف دولت و کمیته امداد دانست و بیان کرد: اشتغال یک جهاد بسیار مقدس است که می تواند ما را در برابر بسیاری از آسیب ها حفظ کند و پشتوانه محکمی برای افراد باشد.

,

وی با تأکید بر اینکه دهیاران، شوراهای اسلامی و خادمین مردم در کمیته امداد بدانند که فرصت خدمت بسیار محدود است که باید آن را غنیمت شمرد، افزود: هر گره ای مطمئناً به دست خداوند باز خواهد شد و چه بهتر که این گره به دست کارکنان کمیته امداد و مسئولان باز شود و بهترین فرصت برای تمام مسئولان و مدیران به ویژه در کمیته امداد است.

,

 

,

5400 نفر در خلیل آباد تحت پوشش خدمات کمیته امداد / اعتبارات اشتغال سال 96 صد درصد جذب شده است

, 5400 نفر در خلیل آباد تحت پوشش خدمات کمیته امداد / اعتبارات اشتغال سال 96 صد درصد جذب شده است,

محمدرضا حسین پور در این مراسم با بیان اینکه رفع محرومیت زدایی، مسکن و اشتغال از دغدغه های کمیته امداد و زمینه توانمندسازی مددجویان است، اظهار داشت: پروژه ساخت 94 واحد مسکن مددجویی در دستور کار قرار گرفته است.

,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: سه میلیون کمک مردمی و الباقی به صورت تسهیلات مسکن برای شروع هر واحد در نظر گرفته شده است.

,

مدیر کمیته امداد خلیل آباد با بیان اینکه در حوزه حمایت 1296 خانوار تحت پوشش معیشتی و 1356 نفر تحت پوشش خانواده چند خدمتی کمیته امداد هستند، تصریح کرد: در مجموع در حدود 5400 نفر تحت پوشش کمیته امداد در شهرستان خلیل آباد هستند.

,

وی با تأکید بر اینکه 103 یتیم تحت پوشش کمیته امداد خلیل آباد هستند که در حال حاضر 507 حامی دارند، اذعان کرد: باید هر ساله بالغ بر 250 حامی جذب شوند و به دنبال این هستیم که ایتام را با همراهی مردم و خیرین از چرخه حمایت خارج کنیم.

,

حسین پور با بیان اینکه صد در صد اعتبارات اشتغال کمیته امداد خلیل آباد در سال 96 بالغ بر 2 میلیارد و ششصد میلیون تومان جذب شد، عنوان کرد: اعتبارات اشتغال در سال جاری در دو سر فصل مشاغل روستایی و بانکی و امدادی در دست اجرا است.

,

وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت های امداد در سرفصل های مشاوره، صدقات، جهیزیه، درمان، مددکاری، کمک های مددکاری و... در حال اجرا است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه