اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی خبر داد؛

اختصاص ۲۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار اشتغال به کمیته امداد خراسان رضوی

اختصاص ۲۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار اشتغال به کمیته امداد خراسان رضوی
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه 2750 میلیارد ریال اعتبار اشتغال کمیته امداد خراسان رضوی در سال 97 است، گفت: 11 درصد اشتغال استان خراسان رضوی توسط کمیته امداد اجرا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، حبیت الله آسوده شب گذشته در نشست شورای زکات شهرستان خلیل آباد با بیان اینکه چهل هزار نیاز مسکن در سطح خراسان رضوی داریم، اظهار داشت: اعتبار دولتی در سال برای ساخت 1100 مسکن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه یا باید بپذیریم که درد مردم را تحمل کنیم یا چشم روی درد مردم ببندیم، خاطرنشان کرد: مردم در شهر ماهیانه اجاره های زیادی می دهند و در روستاها نیز با یک تکان زیر بار آور می روند.

,

مدیر کمیته امداد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ساخت 5 هزار مسکن افراد تحت پوشش کمیته امداد در سال جاری در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: باید از فرصتی که در اختیار داریم به نحو احسن در خدمت رسانی به مردم استفاده کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه اگر مردم را وارد کار کاهش فقر و توسعه کردیم موفق خواهیم بود و در غیر این صورت توسعه بدون مردم، محال است، اذعان کرد: هر جا توسعه مردم پایه بوده نظیر جنگ، راهپیمایی، جهاد و... شکل گرفته است.

,

آسوده با بیان اینکه فقر زدایی نیز مردم پایه است و اگر به مردم شفاف گزارش بدهیم مطمئناً مردم اعتماد و اعتقاد دارند، عنوان کرد: حتی می تواند ساخت مسکن را به اسم خیرین افتتاح کرد هدف کمیته امداد کاهش فقر و افزایش سرپناه است.

,

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: زکات یک فریضه الهی است و ما موظف هستیم این را به مردم انتقال دهیم و در اکثر آیات قرآن که از نماز یاد شده زکات در کنار آن آمده است.

,

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه زکات تعادل کننده اقتصادی است و شکاف اقتصادی را زکات کم می کند، بیان کرد: آثار مبارک زکات را باید برای مردم بازگو کنیم و مردم نیز علاقه مند به پرداخت زکات می شوند.

,

وی ادامه داد: از فرصت و ظرفیت موجود در شهرستان خلیل آباد باید به نحو احسن استفاده کرد و باید روستاهای شهرستان را رفت و از مردم در جهت پرداخت زکات تقدیر و تشکر کرد.

,

آسوده با بیان اینکه 1200 روحانی مستقر در روستاها در بحث ترویج زکات و تقویت اعتقادات و باورهای دینی و اخلاقی خانواده ها تلاش می کنند، افزود: ساماندهی ایتام و محسنین نیز از جمله سیاست ها و اولویت های کمیته امداد در سال جاری است.

,

وی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم ایتام را به مردم وصل کنیم تا کمک خوبی در این بحث صورت گیرد، ابراز کرد: 50 هزار فرزند ایتام و محسنین در سطح استان وجود دارند.

,

آسوده با اشاره به اینکه اعتبار اشتغال کمیته امداد خراسان رضوی در سال جاری نزدیک به 100 درصد افزایش پیدا کرده است، تشریح کرد: 2750 میلیارد ریال اعتبار اشتغال کمیته امداد در استان خراسان رضوی است که نسبت به سال گذشته بیش از 90 درصد افزایش یافته است.

,

وی با بیان اینکه اگر ده هزار میلیارد ریالی که در سفر رئیس جمهور تفاهم نامه شد تخصیص پیدا کند 252 میلیارد به اعتبار اشتغال استان افزوده می شود، تصریح کرد: اولویت پرداخت تسهیلات اشتغال با مددجویان و فرزندان آنها است و باید بتوانیم با ایجاد اشتغال مردم را در روستاها نگه داریم.

,

وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: 98.5 درصد تسهیلات بانکی جذب کردیم و 11 درصد اشتغال استان خراسان رضوی توسط کمیته امداد اجرا شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه