اخبار داغ

کسب مهارت و شناخت نیازهای واقعی، راه پیدا کردن شغل مناسب

کسب مهارت و شناخت نیازهای واقعی، راه پیدا کردن شغل مناسب
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: جوانان با کسب مهارت های کافی و شناخت نیازهای واقعی جامعه و بازار می توانند در ایجاد کسب و کار و پیدا کردن شغل مناسب موفق باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا رضازاده در گفت و گو با اروم نیوز، اظهار کرد: آمار چاپ مقالات و شتاب تولید علم نشان می دهد، ایران از نظر استعداد و بنیه علمی دارای پتانسیل غنی و ظرفیت های بالقوه ای است که می تواند پای کار کشور بیاید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی افزود: متاسفانه چون توارن توسعه صنعت با توسعه نیروی انسانی متناسب نبوده امروز با خیل عظیمی از فارغ التحصیلان بیکار مواجهیم.

,

این استاد دانشگاه صنعتی ارومیه تصریح کرد: علی رغم وجود مشکلات در شرایط فعلی نیز زمینه های بسیار زیادی وجود دارد که دانشجویان با تمرکز بر روی آن می توانند بر مشکل بیکاری فائق شوند.

,

رضازاده با اشاره به این که لزوم پرهیز از تفکر پشت میزنشینی یکی از اصلی ترین نکاتی است که دانشجویان جویای کار باید آن را رعایت کنند، ابراز داشت: دانشجویان باید در ابتدای فعالیت خود شاگردی کردن را تجربه کنند و با کسب اطلاعات کافی در خصوص جنبه های مختلف بازار و صنعت به فکر برداشتن گام های بعدی باشند.

,

وی در ادامه گفت: در همین ارومیه هستند کسانی که با کسب شناخت دقیق و کافی از بازار ابتدا اقدام به واردات قطعاتی از ترکیه کرده اند و سپس با پیدا کردن بازار آن در ایران رفته رفته با تولید بخش های مختلفی از این قطعات در داخل کشور و مونتاژ آن کسب و کارهای موفقی را برای خود دست و پا کرده اند.

,

این استاد رشته مکانیک دانشگاه صنعتی ارومیه خاطرنشان کرد: فعال کردن واحدهای راکد و نیمه راکد مستقر در شهرک صنعتی ارومیه می تواند یکی از موثرترین اقدامات برای ایجاد اشتغال برای جوانان باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه