اخبار داغ

وقوع ۹ زلزله پیاپی در بندرخمیر/ اعلام آماده باش مدیریت بحران هرمزگان

وقوع ۹ زلزله پیاپی در بندرخمیر/ اعلام آماده باش مدیریت بحران هرمزگان
زلزله های پی در پی روز گذشته در اغلب نقاط کشور موجی از نگرانی را به دنبال داشته که استان های هرمزگان در 24ساعت گذشته شاهد وقوع 9 زمین لرزه شدید و نسبتا شدید بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛وقوع زلزله و حوادث غیر قابل پیش بینی همراه موجب نگرانی و خسارات جانی و مالی فراونی به جوامع می شود از این رو استان هرمزگان به دلیل قرار گرفت بر روی گسل زاگرس در اغلب روزهای ساحل شاهد وقوع زمین لرزه های مکرر و شدید است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

زلزله های پی در پی روز گذشته در اغلب نقاط کشور موجی از نگرانی را به دنبال داشته از این رو استان های هرمزگان،فارس، کرمان و کرمانشاه شاهد زلزله های مکرر در مقیاس های شدید بودند.

,

شهر رویدر از توابع بندرخمیر کانون زلزله های هرمزگان در 31 تیرماه بود که با شدت و ضعف لرزه بر اندام استان انداخته که تابدین لحظه 10زمین لرزه بوقوع پیوسته است،که زمین لرزه 5.7 ریشتری صبح دیروزشدیدترین زلزله 24ساعت اخیر است همچنین از نخستین ساعات بامداد  تا بدین لحظه پنج بار شهر رویدر به لرزه در آمد.

,

شدیدترین زمین لرزه بامدادی با مقیاس 4.9 ریشتر در ساعت یک و 29 دقیقه در عمق 19 کیلومتری زمین اندکی بعد از دو زلزله خفیف با قدرت 3.2 ریشتر ساعت 9 دقیقه بامداد در عمق 10 کیلومتری و 20 دقیقه بامداد به قدرت 2.7 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده است .

,

سریال تکراری زلزله ها و پس لرزه های شبانه موجب وقوع زمین لرزه ای به شدت 3.4 در ساعت سه و 25 دقیقه در عمق هشت کیلومتری شد که بعد از آن نیز زلزله ای به قدرت 3.4 ساعت سه و 25 دقیقه در عمق هشت کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

,

آخرین زلزله ثبت شده نیز به شدت 3.8 ریشتر در ساعت هفت و 20 دقیقه صبح در عمق 19 کیلومتری زمین رخ داده که در جزیره قشم ،  بندرعباس تا بستک و لارستان نیز احساس شده است

,

علی رضا صفا ایسنی، مدیر کل بحران استانداری هرمزگان با بیان اینکه زلزله های پیاپی در هرمزگان خوشبختانه خسارتی را به دنبال نداشته است، عنوان کرد: در صورت بروز هر گونه شرایطی مدیریت بحران هرمزگان از آمادگی کامل برخوردار است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه