اخبار داغ

تمایل برای گفتگو با تهران!

تمایل برای گفتگو با تهران!
وزیر خارجه آمریکا از متحدین واشنگتن برای پیوستن به کارزار اعمال فشار علیه ایران دعوت کرد و در اظهاراتی متناقض، ضمن حمایت از ناآرامی در این کشور، از تمایل برای گفتگو با تهران سخن گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در تازه‌ترین ادعای خود، ایران را به ترویج خشونت در منطقه متهم کرد و گفت: آنها حتی به قیمت زور هم که باشد، خواهان نشر انقلاب خود به سایر کشورها هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه اظهارات ایران‌ستیزانه خود گفت: از همه ملت‌هایی که از رفتار مخربانه ایران به تنگ آمده‌اند برای پیوستن به کارزار اعمال فشار بر این کشور دعوت می‌کنیم؛ به ویژه متحدین‌مان در اروپا و خاورمیانه، یعنی آنهایی که سالهاست با هجمه فعالیت‌های خشونت‌بار ایران روبرو هستند!

,

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: حتی در بالاترین سطوح نیز، هراسی از برخورد با ایران نداریم و از همه کشورها می‌خواهیم تاجایی که ممکن است واردات نفت از ایران را تا تاریخ ۴ نوامبر (۱۳ آبان) به صفر برساند.  

,

گفتنی است وزیر خارجه آمریکا که در ادامه ادعاهایی که بیش‌ازهمیشه رنگ‌ وبوی مداخله‌جویی داشت، گفت: در نهایت مردم ایران باید درباره مسیر کشورشان تصمیم‌گیری کنند اما ایالات متحده حامی صداهای نادیده‌گرفته شده آنها است!

,

این درحالی است که خبرگزاری «رویترز» روز گذشته به نقل از منابع آگاه نوشت: دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا کارزاری متمرکز بر حملات لفظی و آنلاین را آغاز کرده که هدف آن ایجاد ناآرامی و اعمال فشار بر ایران است.

, .,

گفتنی است دهها نفر از مقامات سابق و فعلی آمریکا می‌گویند این کارزار که از سوی مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور و جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید حمایت می‌شود در هماهنگی کامل با راهبرد اعمال فشار اقتصادی ترامپ مبنی بر بازگرداندن تحریم‌های ضد ایرانی است.

, .,

انگیزه توسل به این کارزار از تاریخ ۸ ماه میلادی می که ترامپ در اقدامی یکجانبه از برجام خارج شد، قوت گرفته است.

, .,

به گفته منابع آگاه، واشنگتن در اعمال راهبرد فشار حداکثری بر ایران، تصویر تاریکی از مسئولین ایرانی نشان می‌دهد و از اغراق کردن درباره مسائلی که به آنها نسبت می‌دهند نیز هیچ ابایی ندارد.

,

اظهارات اخیر پمپئو که با عنوان «حمایت از صدای ایرانی» ایراد شد در راستای سیاست ایجاد اغتشاش و براندازی بیان می‌شود.

,

بااین‌حال، واشنگتن مدعی است هدفش از اعمال چنین فشاری تغییر رفتار ایران است. پمپئو در این باره مدعی شد: همان‌طور که ترامپ گفته است ما مایل به گفت‌وگو با ایران هستیم، اما رهایی از فشارهای آمریکا تنها زمانی اتفاق خواهد افتاد که شاهد تغییرات ملموس و باثبات در سیاست‌های تهران باشیم.

,

این درحالی است که ترامپ در یکی از تازه‌ترین اظهارات خود آشکارا از بروز ناآرامی در ایران استقبال و از جریان‌های مخالف حمایت کرد!

,

منبع: مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه