اخبار داغ

معاون اجتماعی دادگستری البرز:

کاهش ۱۱ درصدی رشد طلاق در البرز/ فعالیت ۴ مرکز تخصصی مداخلات قبل از طلاق در استان

کاهش ۱۱ درصدی رشد طلاق در البرز/ فعالیت ۴ مرکز تخصصی مداخلات قبل از طلاق در استان
معاون اجتماعی دادگستری البرز گفت: ۸۰ درصد طلاق ها توافقی است و بر اساس آمار ثبت احوال ۱۱ درصد کاهش رشد طلاق در استان البرز را شاهدیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  معاون اجتماعی دادگستری استان البرز درباره آمار طلاق موجود در استان به خبرنگار تیتریک گفت: 80 درصد طلاق ها توافقی است و بر اساس آمار ثبت احوال 11 درصد کاهش رشد طلاق در استان البرز را شاهدیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

مهدی جوهری با اشاره به اینکه وقایع چهارگانه وفات، تولد، ازدواج و طلاق در ثبت احوال انجام می شود افزود: برخی از طلاق ها در جای دیگری ثبت شده و در البرز اجرا خواهد شد.

,

وی با تاکید بر اینکه بارش منفی اخبار در حال حاضر زیاد است و برخی از خبرگزاری ها علاقه مند به اخبار منفی هستند اظهار داشت: زمانیکه آمار طلاق بالا بود رسانه ها آن را چالش می دانستد اما با کاهش این آمار رسانه ها آن طور که باید به این معضل نپرداختند.

,

جوهری با اشاره به اینکه دو استان البرز و خراسان رضوی توانسته اند طلاق را کنترل کنند تصریح کرد: از فروردین سال 94 مرکز تخصصی مداخلات قبل از طلاق توسط روانشناسان مجرب در حوزه زوج درمان راه اندازی شد.

,

وی به راه اندازی یدو مرکز در هشتگرد و نظرآباد گفت: به دنبال این هستیم با توجه به استقلال شورای شهر فردیس یک مرکز نیز در این شهرستان راه اندازی شود.

,

جوهری دخالت اطرافیان، مطالبه مهریه از ناحیه خانم، اختلافات روحی و روانی زوجین را از جمله عوامل طلاق برشمرد و افزود: طی یک سال و نیم اخیر آموزش های قبل از ازدواج اجباری شد و از یک ساعت و به 6 ساعت افزایش یافت.

,

وی به فعالیت 4 مرکز تخصصی مداخلات قبل از طلاق در البرز اشاره کرد و اظهار داشت: در مشاوره های قبل از ازدواج متوجه شدیم زوجین مهارت های زندگی را نمی دانند و متاسفانه در طلاق های توافقی معامله صورت می گیرد.

,

جوهری با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح البرز استفاده کرد و به تهران و دیگر استان ها تعمیم داده شده است تصریح کرد: دو خصوصیت این طرح رایگان بودن و اجباری شدن آن است.

,

معاون اجتماعی دادگستری استان البرز در خاتمه با اشاره به همکاری یرو انتظامی، بهزیستی، حوزه علمیه و دیگر دستگاه ها در اجرای طرح مذکور گفت: مشکل ما مدیریتی است و بودجه ای نیست لذا باید از من بودن برگشت و کار تیمی انجام دهیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه