اخبار داغ

مشکلی در تأمین ارز دارویی کشور نداریم

مشکلی در تأمین ارز دارویی کشور نداریم
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه به دلیل تأخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات حوزه دارو، شرکت‌های دارویی به شدت تحت فشار هستند، گفت: در تأمین ارز دارویی کشور، مشکلی وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا اصغری در ارتباط با موضوع در بحث تامین دارو اظهار داشت: خوشبختانه با وعده هایی که رییس سازمان تامین اجتماعی در اجلاس اخیر روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور داد، در صورتی که این سازمان، مطالبات سه ماه اول امسال را در مردادماه پرداخت کند، می تواند به شرکت های دارویی کمک کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: امیدواریم که سازمان برنامه و بودجه نیز به سازمان بیمه سلامت کمک کند تا آنها نیز بتوانند مطالبات حوزه دارو خود را پرداخت کنند و به دنیال آن، شرکت ها توانایی تهیه مواد اولیه مورد نیاز خود را داشته باشند.

,

رئیس سازمان غذا و دارو یادآور شد: عمده تلاش ما این است که شرکت های تولید کننده داخلی دارو، تقویت شوند تا به اندازه کافی، به تولید دارو بپردازند و کشور دچار مشکل روبرو نشود،البته در حال حاضر، وضعیت دارو در کشور مناسب و کمبودهای دارویی، محدود است.

,

اصغری با اشاره به تشکیل منظم جلسات ستاد تدابیر ویژه اقتصادی دولت، گفت: در تامین ارز مورد نیاز برای تامین داروی کشور، مشکلی وجود ندارد و ارزهای غیر از یورو، به راحتی تهیه می شود، اما مشکل این است که شرکت های تولیدکننده و واردکننده دارو برای تهیه ارز مورد نیاز، به ریال و نقدینگی نیاز دارند که این مبالغ، همان مطالباتی است که شرکت ها از بیمه‌ها دارند.

,

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو در پایان اظهار داشت: وزیر بهداشت نیز تاکید دارد که اگر در کشور شرایط تحریم حکمفرما باشد، باید برای مقابله با آن آماده باشیم و ذخایر دارو و تجهیزات پزشکی به مقدار کافی وجود داشته باشد.

,

منبع: فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه