اخبار داغ

رئیس دانشگاه تربت حیدریه:

همایش ملی زعفران در تربت حیدریه برگزار می شود

همایش ملی زعفران در تربت حیدریه برگزار می شود
رییس دانشگاه تربت حیدریه گفت: پنجمین همایش ملی زعفران به میزبانی این دانشگاه در روزهای 23 تا 24 آبان ماه امسال برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت، محمدحسن فتحی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این همایش 2 روزه جدیدترین یافته های علمی در قالب مقالات علمی، نشست های تخصصی، سخنرانی های کلیدی، کارگاه ها و نمایشگاه ‌های تخصصی جانبی ارایه می‌ شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

وی در خصوص اهداف برگزاری همایش، گفت: ارتقای سطح دانش محققان، کشاورزان و شرکت کنندگان در همایش از طریق برگزاری مقالات کلیدی و پوسترها و ارایه جدیدترین دستاوردهای علمی در زمینه زعفران، فراهم آوردن محیطی مناسب به منظور عرضه آخرین دستاوردهای محققان و پژوهشگران کشور در قالب مقالات علمی و نشستهای تخصصی آموزشی و ایجاد بستری مناسب برای آشنایی پژوهشگران، دانشجویان و استادان دانشگاه های کشور با صنایع فعال در زمینه زعفران، از جمله مهمترین اهداف برپایی جشنواره است.

,

ایجاد هماهنگی و توسعه روابط بین فعالان عرصه تولید، صنعت و صادرات زعفران، معرفی شرکتها و صنایع فعال در بخش زعفران کشور از طریق برگزاری نمایشگاه های جانبی و ارتقای سلامت جامعه با استفاده از فرهنگ سازی مصرف زعفران و فراورده های آن، از دیگر اهداف برپایی همایش است که فتحی به آن ها اشاره داشت.

,

وی با بیان این که همایش در پنج محور برگزار می شود، گفت: محور نخست تولید زعفران است که در آن به مباحثی چون فیزیولوژی و اکولوژی تولید، پهنه بندی و مدیریت زراعی زعفران، تکنولوژی تولید بنه، تغییر اقلیم و تولید زعفران، تنش شوری و خشکی، مدیریت آفات، بیماری ها و علف های هرز پرداخته می شود و محور دوم زیست فناوری زعفران نام دارد که در این بخش به موضوعاتی چون به نژادی، ژنتیک و بیولوژی مولکولی پرداخته می شود.

,

فتحی محور سوم را اقتصاد و صنعت زعفران عنوان و اظهار داشت: در این بخش چالش های صادراتی، برند سازی و مدیریت بازاریابی و در محور چهارم با عنوان خواص بیوشیمیایی، کاربردهای دارویی و مصارف پزشکی زعفران به مباحث فیتوشیمی، طب سنتی، اثرات فارماکولوژیک، اثرات بالینی، فرمالاسیون و کنترل پرداخته خواهد شد.

,

محور پنجم حمایش را رییس دانشگاه تربت حیدریه صنایع غذایی و دانش بومی زعفران نامید و گفت: در این قسمت فرآوری، کنترل کیفیت، نوآوری و تولید، محصولات دانش بنیان، فرهنگ و مطالعات باستانی مورد بررسی قرار می گیرد.

,

وی با بیان اینکه علاقه مندان به شرکت در همایش تا یکم شهریور امسال فرصت دارند اصل مقاله خود را به آدرس اینترنتی http://www.saffron2018.ir یا ایمیل همایش به آدرس اینترنتی si@torbath.ac.ir ارسال کنند، افزود: 15 شهریور زمان اعلام نتایج داوری اصل مقالات و آخرین مهلت ثبت نام در همایش نیز، 30 مهر ماه امسال خواهد بود.

,

فتحی مکان برگزاری همایش را دانشگاه تربت حیدریه به آدرس: تربت حیدریه - کیلومتر 7 جاده مشهد - دانشگاه تربت حیدریه - ساختمان اداری طبقه سوم - دبیرخانه دایمی همایش های دانشگاه تربت حیدریه اعلام کرد.

,

رییس دانشگاه تربت حیدریه در خصوص سابقه برگزاری همایش نیز گفت: نخستین دوره همایش را سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران مرکز خراسان در تاریخ 17 و 18 آبان ماه سال 67 و در مرکز آموزش اسلام آباد قائن با همکاری جهاد کشاورزی استان خراسان برگزار کرد.

,

وی افزود: دومین دوره همایش را نیز سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران مرکز خراسان با همکاری جهاد کشاورزی استان در تاریخ 17 و 18 آذر سال 73 و در گناباد برگزار کرد.

,

فتحی همچنین گفت: سومین دوره همایش توسط پارک علم و فناوری خراسان، پژوهشکده علوم و صنایع غذایی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تاریخ 23 و 24آذر سال 82 در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و چهارمین همایش ملی زعفران نیز در تاریخ 13 و 14 آبان سال 94 و توسط دانشگاه بزرگمهر قاینات در شهر قاین برگزار شد.

,

از جمله فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه تربت حیدریه که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به موضوع زعفران ارتباط دارد می توان به شرکت 6 تن از محققان این دانشگاه برای شرکت در پنجمین همایش بین المللی زعفران به میزبانی کشور مراکش در سال 95، اشاره داشت.

,

همچنین این دانشگاه تا سال 95 سه دوره همایش چشم انداز توسعه منطقه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در افق 1404 را، برگزار کرده است.
دانشگاه تربت حیدریه دارای دو هزار و 500 نفر دانشجو، 34 استاد ثابت و 180 نفر استاد مدعو است که دانشجویان در 27 رشته مشغول تحصیل هستند.

,
,

در سطح شهرستان تربت حیدریه هفت واحد دانشگاهی شامل دانشگاه عالی تربت حیدریه، آزاد اسلامی، پیام نور، علوم پزشکی، علمی کاربردی، فرهنگیان و نیز فنی و مهندسی به استعداد 10 هزار دانشجو فعال هستند.

,

در این دانشگاه ها 300 نفر استاد اعم از دایمی و مدعو حضور دارند که 90 درصدشان عضو جامعه بسیج اساتید هستند و در این دانشگاه ها 150 رشته تحصیلی تدریس می شود که عمده ترین آن ها علوم انسانی، کشاورزی و فنی و مهندسی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه