اخبار داغ

جزئیات زمین‌لرزه‌های هرمزگان، کرمانشاه و کرمان

جزئیات زمین‌لرزه‌های هرمزگان، کرمانشاه و کرمان
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر بابیان این‌که پس‌لرزه‌های زیادی در کرمانشاه و کرمان رخ داده است، گفت: تا این لحظه ۳۳۷ نفر در زلزله‌های اخیر مصدوم شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر بابیان این‌که پس‌لرزه‌های زیادی در کرمانشاه و کرمان رخ داده است، گفت: تا این لحظه ۳۳۷ نفر در زلزله‌های اخیر مصدوم شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شاهین فتحی دقایقی پیش اظهار کرد: از صبح روز گذشته، زلزله‌ها و پس‌لرزه‌های مختلفی در سه استان هرمزگان، فارس، کرمانشاه و کرمان را داشتیم و این حادثه طبیعی با پس‌لرزه‌ها هم چنان ادامه دارد.

,

وی ادامه داد: استان‌های هرمزگان و فارس در صبح روز گذشته و بعدازظهر دیروز زلزله باقدرت ۵.۹ دهم در مقیاس ریشتر احساس شد که همراه با پس‌لرزه‌های مختلف همراه بود که بزرگ‌ترین آن ۴.۷ دهم ریشتر بود.

,

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور بیان کرد: گسلی از غرب به شرق مربوط به یکی از گسل‌های زاگرس است فعال است وساعات اولیه امروز براثر زلزله ۵.۸ ریشتری سیرچ در استان کرمان به‌شدت لرزید.

,

فتحی در خصوص نحوه امدادرسانی گروه‌های عملیاتی در استان‌های زلزله‌خیز تصریح کرد: تمامی گروه‌های عملیاتی ازجمله گروه‌های واکنش سریع پس از اعلام زلزله در چهار استان کشور طی دیروز و امروز در آماده‌باش کامل قرار گرفتند و از همان لحظه‌های اولیه به‌خصوص در استان کرمانشاه گروه‌های ارزیاب به مناطق اعزام شدند و پس از بررسی‌های لازم گروه‌های امداد و نجات عملیات خود را آغاز کردند.

,

وی ادامه داد: امدادرسانی در کنار دیگر نیرو‌های امدادی در حال انجام است و بیشترین خدمات به دلیل وسعت زلزله در استان کرمانشاه است.

,

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در خصوص تعداد افراد آسیب‌دیده در زلزله اخیر در کشور خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار زلزله‌های هرمزگان و فارس مصدوم‌های خاصی نداشتند، اما در زلزله کرمانشاه ۲۴۷ نفر آسیب‌دیده‌اند که ۲۳ نفر آن‌ها بستری، ۲۰۴ نفر تروما و آسیب‌دیده و ۴۴ نفر هم غیر ترومایی و به‌صورت سرپایی مداوا شدند.

,

وی ادامه داد: در زلزله کرمانشاه ۲۰۰ نیروی عملیاتی حضور دارند و این فعالیت کماکان ادامه دارد و پایان عملیات مشخص نیست.

,

فتحی با اشاره به زلزله کرمان اذعان داشت: بامداد امروز هم سیرچ در استان کرمان براثر گسل فعالی که وجود دارد لرزید و از همان زمان اولیه حادثه گروه‌های ارزیاب جمعیت هلال‌احمر استان کرمان به منطقه اعزام شدند و ۳۰ گروه امداد و نجات هم چنان در منطقه زلزله‌زده سیرچ کرمان خدمات خود را ارائه می‌کنند.

,

وی اضافه کرد: به دلیل وسعت کم زلزله کرمان نسبت به استان کرمانشاه تا صبح امروز ۹۰ نفر دچار حادثه شدند که با کمک عوامل فوریت‌های پزشکی تحت درمان هستند.

,

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور اظهار داشت: حادثه‌های طبیعی در کشورمان بسیار زیاد است و مهم‌ترین آن زلزله است و به همه هم‌وطنان توسعه می‌کنم حداقل دوره‌های امداد و کمک‌های اولیه را پشت سر گذاشته تا در مواقع بحران و حوادث بتوانند تا رسیدن نیرو‌های امدادی، به خود و خانواده خود کمک کنند.

,

فتحی ادامه داد: شماره بین‌المللی ۱۱۲ با عنوان ندای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به‌صورت ۲۴ ساعت در خدمت هم‌وطنان است و هم‌وطنان می‌توانند در مواقع بحران با این شماره تماس حاصل نمایند.م

,

منبع: فارس

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه