اخبار داغ

به مناسبت میلاد امام رضا(ع)؛

اینجا همه خادم شده اند

اینجا همه خادم شده اند
امروز گویی همه خادم حرم رضوی شده اند و برای آقا هرکاری انجام می دهند، عده ای با فرش داران فرش هارا جمع می کنند، عده ای جارو می زنند، خلاصه گویی مشهد جان دوباره گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ این روزها حال و هوای مشهد متفاوت تر از همیشه است، تمام خیابان های مشهد شلوغ است از عاشقانی که به قصد آستان بوسی امام الرئوف و تبریک میلاد ایشان به محضر سلطان خراسان برسانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

مشهد ده روز است که در این شلوغی به سر می برد و مردم مشتاق از ابتدای دهه کرامت عده ای آمدند و تولد خواهر امام رضا (ع) را به او تبریک گفته اند و عده ای نیز رسم دارند هرساله پابوس آقا می آیند.

,

, ,

اما امروز با همه روزهای مشهد متفاوت است، امروز مشهدی ها همه خوشحال اند و به یمن میلاد ولی نعمتشان سر از پا نمی شناسند، اطراف حرم بیش از همه جا غلغله است و جمعیتی که مملو است از زائران و مجاوران.

,

 

,

این اطراف زائر و مجاور یکی است و دلش می خواهد هرطور که می شود به زائران آقا خدمت کند، خیلی ها نذر دارند و شیرینی و نقل و نبات میان مردم پخش می کنند تا دهانشان شیرین شود، خدام هم به کودکان یک عدد شکلات می دهند.

,

, ,

مغازه داران اطراف حرم هم که برکت خود را به واسطه حرم آقا گرفته اند؛ امروز سنگ تمام گذاشته اند تا بتوانند ذره ای خوبی های آقا را جبران کنند؛ مغازه داری که خیابان هارا آب و جارو می کند تا محل عبو زائران آقا تمیز باشد.

,

 

,

خیلی ها هم از همان ابتدای دهه کرامت سقف ها و خیابان ها را آذین بسته اند تا اطراف حرم جلوه خوبی داشته باشد تا لبخند را بر لبان زائران آقا بنشاند، یک مغازه دار هم یک بلندگو بیرون مغازه گذاشته و برای مردم مولودی پخش می کند.

,

, ,

اطراف حرم که می رسی افرادی به چششم می خورند که بساط واکس زنی را پهن کده اند و به زور برای مردم واکس صلواتی می زنند و مردمی ک با لبخند و یک صلوات مزد واکس زن را می دهند، و به راستی که امام رضا (ع) به این صحنه لبخند می زند.

,

هرکس به دنبال انجام همان کاری است که از دستش بر می آید؛ درکنار سقاخانه آن قدر شلوغ است که تا شعاع چند متر جمعیت منتظر آب خوردن ایستاده اند و در این میان افرادی هستند که بین مردم لیوان پخش می کنند، عده ای نیزلیوان های آب را پر می کنند و به بچه های کوچک تر می رسانند تا اذیت نشوند.

,

 

,

از ابتدای ورودی حرم مطهر خدام آقا صحن های حیاط را نیز فرش کرده اند تا مردم بتوانند راحت نشسته و زیارت کنند، دسته دسته زائران امام رضا برای عرض ادب می آیند و با زبان های خودشان از جمله، ترکی، لری، کردی، عربی و... با آقا صحبت می کنند.

,

, ,

گل ها و پرچم های یکسانی که در دست کودکان و نوجوان ها وجود دارد بر زیبایی حرم می افزاید، حاج احمد واعظی می خواند به یمن قدوم هشتمین نور آسمان ولایت و به یمن قدوم هشتمین فرزند زهرای مرضیه که منتی بر سر ایران شده است.

,

 

,

امروز گویی همه خادم حرم اند و برای آقا هرکاری انجام می دهند، عده ای با فرش داران فرش هارا جمع می کنند، عده ای جارو می زنند، عده ای کتاب ها و مهرهای حرم را مرتب کرده و عده ای نیز نشسته اند و دعا می کنند.

,

 

,

این روزها تمام ایران حرم امام رضا(ع) است و تمام مردم ایران خادم اوهستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه