اخبار داغ

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

عملکرد روسای امت اسلامی باید در حج تمتع مورد ارزیابی قرار گیرد/مدیریت حج باید برآیند تمامی امت اسلامی باشد نه توسط حکام سعودی!

عملکرد روسای امت اسلامی باید در حج تمتع مورد ارزیابی قرار گیرد/مدیریت حج باید برآیند تمامی امت اسلامی باشد نه توسط حکام سعودی!
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت:در مراسم حج عملکرد امت اسلامی از مسلمانان و روسای امت های اسلامی مورد ارزیابی قرار گیرد و معین شود که عملکرد آنها چه میزان با قرآن هماهنگ است؛چرا که ممکن است برخی از دولت های اسلامی در تقابل با قرآن باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با راه آرمان ؛  با اشاره به اعزام حجاج به حج تمتع گفت:بر اساس آیات، روایات و سیره انبیاء الهی در می یابیم که حج یک طرح جامع الهی برای تربیت انسان و تحقق جامعه توحیدی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با بیان اینکه حج موقعیتی است خاص برای ارتقا معرفت نسبت به خدا  می باشد، ابراز کرد:حج جلوه ای از دنیا زدگی، هوا پرستی، زر اندوزی و جلوه بازگشت، توبه و روی آوردن به خداوند متعال است.

,

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نکته بسیار مهم  این است که انجام این فروع دینی در زمان و مکان مشخصی انجام می شود.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی عنوان کرد: این مطلب الهام بخش یک نکته اساسی است و آن این است که خداوند خواسته که حجاج به عنوان نمایندگان امت اسلامی هر ساله یک گردهمایی جهانی داشته باشند  که مشابه این گردهمایی در زندگی بشر پیدا نمی شود.

,

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه خداوند متعال با گردهمایی حج خواسته است که تمامی مسلمانان نسبت به سرنوشت جمعی امت اسلامی نقش آفرین باشند، تصریح کرد: ضرورت دارد که در این گردهمایی عظیم عملکرد امت اسلامی بازشناسی و باز خوانی شود.

,

وی افزود: همچنین در مراسم عظیم و حج عملکرد امت اسلامی از مسلمانان و روسای امت های اسلامی  مورد ارزیابی قرار گیرد و معین شود که عملکرد آنها چه میزان با قرآن هماهنگ است  چرا که ممکن است برخی از دولت های اسلامی در تقابل با قرآن باشند.

,

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مطلب فوق گفت: در این گردهمایی عظیم مشخص می شود آیا مسلمانان زندگی با عزت و کرامت که برای آنها خواسته شده است را دارند یا خیر؟

,

وی با تأکید بر اینکه درحج باید سرنوشت قدس شریف مشخص شودف اظهار کرد:چرا که باید خیال اینکه قدس شریف قبله اول مسلمین را پایتخت اسرائیل نژاد پرست غاصب اعلام کنند از سر مستکبران بیرون رود؛حج عزت مسلمانان و عدم سلطه کفار را خواسته است.

,

 حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی  با بیان اینکه حج ابراهیمی، نبوی، علوی و حقیقی نمی تواند نسبت به حاکمیت توحید در جامعه بشری  و حاکمیت قرآن در امت اسلامی بی تفاوت باشد، گفت: حج واقعی و ابراهیمی دشمن ظالم و یاور مظلوم است.

,

وی ادامه داد: مسلمان تکلیف دارند که چنین حجی را داشته باشند و هیچ کس حق ندارد مانع چنین حجی برای امت اسلامی باشد؛ حکام سعودی اجازه ندارند مانع انجام چنین حجی باشند.

,

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری  تأکید کرد:برنامه حج باید زیر نظر جمعیتی که برآیند اراده تمامی امت اسلامی است اداره شود؛ نه توسط حکام سعودی ؛ آنچه این حکام از حج می خواهند فقط مجموعه ای از اعمال بی روح و بی معنا است.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه افرادی که امنیت حج را تأمین نکرده اند باید در دادگاه بین المللی  محاکمه شوند، ابراز کرد: حکام سعودی به جای اینکه مقاصد وجود مقدس پیامبراکرم (ص)، قرآن کریم  را در حج جلوه دهند ؛یک مراسم بی روح و بی معنا آن هم در فضایی از نا امنی برگزارمی کنند؛ بنابراین باید این مشکل امت اسلامی را حل کنند.

,

وی با اشاره به اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری بر چنین حجی پا فشاری می کردندف عنوان کرد:دولت جمهوری اسلامی هم باید از تمامی ظرفیت های دیپلماسی خود استفاده کند و قدم های جدی در راستای تحقق چنین حجی بردارد؛ چرا که این مسئله هم حق امت اسلامی است و هم تکلیف و وظیفه مسئولین لذا باید با تلاش، همفکری، همراهی  این کار انجام شود.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی  در پایان خاطر نشان کرد: اگر حج واقعی آنگونه که قرآن کریم و اولیا دین خواسته اند برگزار شود؛ فجایعی مانند غصب فلسطین و قدس شریف در جهان اسلام رخ نخواهد داد؛ بنابراین حج تمتع ظرفیت عظیم مادی،معنوی  است که خداوند در اختیار اسلام گذاشته است تا سرنوشت فردی ، اجتماعی، دینی و دنیوی را رقم بزند و این مسئله آرمانی است به دست آمدنی.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه