اخبار داغ

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان:

1500 رزمنده لرستانی در عملیات مرصاد حضور داشتند

1500 رزمنده لرستانی در عملیات مرصاد حضور داشتند
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان گفت:۱۵۰۰ نفر از عشایر و بسیجیان ، سپاهیان و ارتشیان لرستانی آماده و خود را به سه راه اسلام آباد رساندند و در آنجا هدف شان سد کردن پیش روی عقبه منافقین تا 4 زبر بود که بحمدالله موفق عمل کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت اله ناصرپور مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان در گفت و گوی اختصاصی با سفیر افلاک در رابطه با نقش لرستان در عملیات مرصاد گفت: لرستان در 5 مرداد سال 67 نقش محوری و سهم بسزایی در سد کردن حرکت منافقین داشت،یگان های لشکر ۵۷ ابوالفضل (ع) طی ابلاغی که به آنان رسیده بود  از سمت بانه خودشان را به کرمانشاه و سرپل ذهاب رساندند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

ناصرپور خاطرنشان کرد: شخصا شاهد حضور پرشور عشایر لرستان و دیگر اقشار مردم در خرم آباد که فوج فوج خود را با سلاح های چوب ، تفنگ سرپر و برنو با آواهای لری دایه دایه وقت جنگه به سمت پایگاه های مقاومت می رساندند بودم.

,

 

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان عنوان کرد: حدود ۱۵۰۰ نفر از عشایر و بسیجیان ، سپاهیان و ارتشیان لرستانی آماده و خود را به سه راه اسلام آباد رساندند و در آنجا هدف شان سد کردن پیش روی عقبه ی منافقین تا 4 زبر بود که بحمدالله موفق عمل کردند.

,

 

,

وی افزود: با کمک نیروهای مردمی و بسیجی و نظامی لشکر ۵۷ ابوالفضل (ع)  ۲ یا سه گردان  حدود ۱۵۰۰ نفر مشارکت کرده بودند  که ارتش جمهوری اسلامی در این عملیات پشتیبانی بسیار قابل توجه ای داشت.

,

 

,

ناصر پور در رابطه با آمار شهدای لرستان در عملیات مرصاد گفت: در این عملیات، استان لرستان تعداد 77 شهید از جوانان این خطه را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

,

 

,

وی با اشاره به آیه 14 سوره فجر که می فرماید ان ربک لبالمرصاد یعنی "همانا پروردگارت در کمین گاه است".اظهارداشت:عملیات از طرف منافقین ، فروغ جاویدان نام گذاری شده بود که البته باید گفت دروغ جاویدان چراکه دروغی بیش نبود.

,

 

,

وی بیان کرد: به گمان منافقین مردم بعد از پذیرش قطعنامه از جنگ خسته اند  ویا اینکه نیروهای رزمنده ناتوان شده اند لذا در راستای همین توهم به پیروزی در این عملیات امیدوار بودند.

,

 

,

ناصرپور با اشاره به پشتیبانی سنای کنگره آمریکا از منافقین افزود: هدف شان عبور از کرمانشاه و رسیدن به تهران برای اعلام حکومت دولت دموکراتیک بود که که به الطاف الهی دست خداوند از آستین مردم ایران درآمد و همچون پیروزی مردم ایران در عملیات های بیت القدس و عملیات ثامن الائمه با قدرت مردمی و پشتیبانی ارتش و سپاه ،جمهوری اسلامی در این عملیات هم پیروز شدند.

,

 

,

وی گفت: از جمله امدادهای غیبی آمادگی تعدادی از یگان های سپاه چیزی حدود ۱۰۰۰ نفر در گردنه حسن آباد بود که برای یک مانور و عملیات دیگر آماده شده بودند ولی به لطف الهی در این عملیات کمک شایانی کرد.

,

 

,

ناصرپور با اظهار اینکه در خیل عملیات ها به پشتوانه آیات الهی ید قدرت پروردگار را دیدیم گفت : خداوند می فرماید که، دشمنان ما را از احمق ها آفریده ، دشمن ما احمق و کار عملیاتی اش از طریق جاده به صورت ستونی و با سلاح های سبک پیش آمده بود و به خیال واهی خود که مردم خسته اند و نیروی نظامی مقابل آنها نیست به سمت کرمانشاه حرکت کرده بودند ، که در همین ستون توسط عقاب های تیز چنگ ارتش شکار شدند.

,

 

,

 وی ادامه داد: از طرفی نیروهای مردمی و سپاه پاسداران از طریق زمین سد حرکت آنها را ایجاد کردند و با یک حرکت بسیار خوب هوایی توسط جنگنده های هوایی ارتش جمهوری اسلامی این عملیات شکست خورد.

,

 

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان به تاریخ سپردن توهم ها و امیدهای واهی کنگره سنای آمریکا که آرزو داشتند از مهران به تهران برسند ،تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در نظام بین الملل و خنثی شدن توطئه های صدام ملعون و ثابت کردن حقانیت نظام جمهوری اسلامی به همه ی دنیا و نظام بین الملل ٬ از جمله پیام های عملیات مرصاد عنوان کرد.

,

 

,

 وی با ابراز این که نظام جمهوری اسلامی یک نظام پرقدرت با پشتوانه مردمی است تصریح کرد:مرصاد به دنیا فهماند، که نظام جمهوری اسلامی دارای مشروعیت و مقبولیت بسیار بالایی است و مردم با قدرت حضور و پشتیبانی خود از نظام جمهوری اسلامی ایران ، مثل سال های گذشته ایستادگی خواهند کرد و مشتی محکم به دهان دشمن خواهند زد .

,

 

,

گرامی می داریم یاد و خاطره  تمامی شهیدان عملیات غرور آفرین مرصاد من جمله شهیدان فرج الهی ، شهید حنا علی شکوهی ، شهید آزاد قبادی ، شهید حمیدرضا ابراهیمی ، شهید حمید رضا محمدی ، شهید صادق یارمحمدی ، شهید عزیز یار امرائی ، شهید کریم خان کونانی ، شهید فیروز دوست محمدی ، شهید محمد نور خدایی از دیار لرستان.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه