اخبار داغ

آرزوهای فاطمه دختر معلولی که در فقر به سر می‌برد/ وقتی بسیج سازندگی برای گام برداشتن فاطمه به پا می‌خیزد

آرزوهای فاطمه دختر معلولی که در فقر به سر می‌برد/ وقتی بسیج سازندگی برای گام برداشتن فاطمه به پا می‌خیزد
فاطمه، دختر معلولی است که خانواده‌اش در فقر زندگی می‌کنند. فاطمه دوست دارد به قم سفر کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حضرت امام خمینی رحمه‌الله‌علیه و امام خامنه‌ای همواره بر خدمت به مردم به خصوص توجه به قشر محروم جامعه تأکید داشتند و دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ،,  حضرت امام خمینی رحمه‌الله‌علیه و امام خامنه‌ای همواره بر خدمت به مردم به خصوص توجه به قشر محروم جامعه تأکید داشتند و دارند.,

 

,

خراسان جنوبی دارای مردمانی انقلابی و ولایتمدار و جزو استان‌های کم‌برخوردار کشور است که نیاز به توجه ویژه مسئولان دارد. نامه فاطمه دختر 11 ساله قاینی به فرمانده سپاه قاین که در روستای مهدی‌آباد این شهرستان ساکن است، ما را برآن داشت تا به همت بسیج سازندگی خراسان جنوبی، شهرستان قاین و گروه جهادی شهید عرب‌خزایی از روستای جبار این شهرستان، دیداری با فاطمه و خانواده او داشته باشیم و از نزدیک با رنج نامه‌اش آشنا شویم.

,

 

,

مسیر بیرجند تا قاین و بعد از آن روستای مهدی‌آباد که درحدود 60 کیلومتری شهرستان قاین قرار دارد را طی کردیم.

,

 

,

در هنگام ورود به روستای مهدی‌آباد، رستمی دهیار روستا، ما را به سمت خانه فاطمه هدایت کرد. نامه‌ی فاطمه را از قبل خوانده بودم و درخواست کمک او از فرمانده سپاه قاین در ذهنم بود اما با ورود به خانه و مواجه‌شدن با معلولیت فاطمه، ذهنم به هم ریخت.

,

 

,

وضعیت ظاهری خانه فاطمه، چنان خوش‌آیند به نظر نمی‌رسید. فاطمه، یک‌پا ندارد. ای کاش هیچوقت محرومیتی نباشد و پدر و مادری به دلیل فقر و محرومیت خجالت‌زده فرزندشان نباشند.

, , .,

 

,

آرزوهای فاطمه

, آرزوهای فاطمه, آرزوهای فاطمه,

از فاطمه خواستم از خودش برای ما بگوید. او گفت: کلاس ششم هستم. یک صندلی، میز تحریر، لباس و کفش زیبا دوست دارم و دلم می‌خواد به قم سفر کنم.

,

 

,

مادر فاطمه گفت: خجالت‌زده فرزندانم هستم. فاطمه از زمانی که به دنیا آمد، پنجه پای او در نزدیک زانو قرار داشت که با درخواست پزشکان مجبور شدیم پنجه پا را قطع کنیم وحال یک پا دارد. به دلیل وضعیت بد زندگی، ما نمی‌توانستیم حتی دستشویی فرنگی برای فرزندمان تهیه کنیم.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه بعد از چند سال توانستیم با مراجعه به بیرجند پای مصنوعی برای فاطمه تهیه کنیم که آن هم توسط اهالی روستا مبلغی اهدا شد و مبلغی نیز توسط بهزیستی داده شد، اظهار کرد: تا سال گذشته مستمری به فرزندمان نمی‌دادند که با پیگیری، مستمری فرزندم برقرار شد.

, ,

 

,

مادر فاطمه عنوان کرد: هر چهار ماه به بیرجند مراجعه می‌کنیم و باید حدود 250 هزار تومان برای بلندکردن پای مصنوعی هزینه کنیم.

,

 

,

وی افرود: به همت دهیار روستا و مسئول و اعضای گروه جهادی شهید عرب‌خزاعی از روستای جبار قاین، امکانات معدودی برای ما فراهم شد. اعضای این گروه جهادی برای ما سرویس بهداشتی و حمام ساخته‌اند.

,

 

,

گلایه از بهزیستی

, گلایه از بهزیستی, گلایه از بهزیستی,

مادر فاطمه با گلایه از بهزیستی گفت: مسئولان حمایتی از قشر محروم نمی‌کنند. هر زمان که برای حمایت بهزیستی قاین مراجعه کردم مسئولان مربوطه گفتند باید یا کسی فوت کند یا انصراف دهد که بتوانیم از شما حمایت کنیم.

,

 

,

وی اظهار کرد: به همت گروه جهادی شهید عرب‌خزاعی سفر زیارتی به قم و مشهدمقدس داشتیم.

,

 

,

مادر فاطمه عنوان کرد: برای من دردآور است که به دلیل فقر، نمی‌توانم کیسه آرد برای پخت نان تهیه کنم.

,

 

,

مسئولان به معلولان مهدی‌آباد توجه ندارند

, مسئولان به معلولان مهدی‌آباد توجه ندارند, مسئولان به معلولان مهدی‌آباد توجه ندارند,

رستمی دهیار روستای مهدی‌آباد نیز در این دیدار گفت: از مسئولان خواهش می‌کنم به معلولان رسیدگی کنند.

,

 

,

وی اظهار کرد: در روستای مهدی‌آباد حدود 10 نفر معلول وجود دارد اما مسئولان بهزیستی کمتر توجهی به آن دارند.

,

 

,

دهیار روستای مهدی‌آباد گفت: گروه جهادی شهید عرب‌خزاعی بیشترین فعالیت را در روستاهای هم‌جوار انجام داده است.

,

 

,

رستمی اظهار کرد: به بخشداری جهت پیگیری امور معلولان روستا نامه ارسال کردیم اما حمایتی از معلولان روستا انجام ندادند.

,

 

,

وی با تأکید بر اینکه با توجه به خشکسالی‌های استان و شهرستان، مشکلات فراوانی در مناطق روستایی وجود دارد گفت: متأسفانه این خانواده برق ندارند و از همسایه خود برق تهیه می‌کنند که این نیز ممکن است مشکلاتی در پی داشته باشد.

, ,

 

,

مسئولانی داریم که از حال محرومان بی‌خبر هستند

, مسئولانی داریم که از حال محرومان بی‌خبر هستند, مسئولانی داریم که از حال محرومان بی‌خبر هستند,

حسن رضاپور مسئول گروه جهادی شهید عرب‌خزاعی نیز در این دیدار گفت: هدف این گروه جهادی حمایت از محرومان جامعه است تا بتواند مشکلات آن‌ها را بر طرف کند. ما در زمان شناسایی فعالیت این گروه، محرومیتها، مشکلات و رنج‌های مردمی را می‌بینیم که مسئولین به چشم خود نمی‌بینند.

, ,

 

,

وی با بیان اینکه این گروه جهادی از سال 1390 شروع به فعالیت کرده است، بیان کرد: بررسی، شناسایی و اقدام برای محرومان از اهداف ما است.

, ,

 

,

مسئول گروه جهادی شهید عرب‌خزاعی با بیان اینکه اعزام محرومان و افرادی که هیچ‌وقت به زیارت مرقد مطهر امام رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها مشرف نشده‌اند در دستور کار ما قرار دارد، گفت: در سفری که توسط خیران گروه جهادی شهید عرب‌خزاعی برای محرومان و سفر اولی‌ها به قم انجام شد، با خانواده فاطمه آشنا شدم.

, ,

 

,

رضاپور اظهار کرد: مسئولان شعار می‌دهند اما از محرومان حمایت نمی‌کنند.

,

 

,

وی افزود: برخی از افراد نسبت به گروه‌های جهادی سخنانی می‌گویند که مناسب نیست و برای من، مهم خدمتی است که بتوانیم به محرومان انجام دهیم.

,

 

,

مسئول گروه جهادی شهید عرب‌خزاعی گفت: با پیگیری‌های انجام شده توانستیم سفارش مصالح ساختمانی داشته باشیم.

,

 

,

رضاپور افزود: برخی از مسئولان، خود را در زمان افتتاحیه‌ها کنار جهادگران قرار می‌دهند اما احساس مسئولیت نسبت به محرومان ندارند.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه بیشترین کمک‌ها از خیران است، گفت: از هیچ ارگان دولتی کمکی نمی‌گیریم چراکه کمک از ادارات فقط دست‌وپا گیر است.

, ,

 

,

مسئول گروه جهادی شهید عرب‌خزاعی با بیان اینکه افرادی در روستاها می‌شناسم که نان خشکی که برای گوسفندان مورد استفاده است را برای خوردن استفاده می‌کنند افزود: برخی از خانواده‌ها از مال دنیا چیزی ندارند و از دیگران نیز کمک نمی‌گیرند اما مسئولانی داریم که از حال آن‌ها بی‌خبر هستند.

, ,

 

,

رضاپور تصریح کرد: اگر برخی از مسئولان از جلوی در منزل برخی از محرومان عبور کنند، حتی دوست ندارند نگاهی به در منزل بیندازند چه برسد به اینکه حمایت و کمک کنند.

, ,

 

,

وی گفت: ظلم است که مادر و پدری نتوانند نان شب فرزندشان را تهیه کنند.

,

 

,

مسئول گروه جهادی شهید عرب‌خزاعی فزود: اگر از محرومان حمایت نکنیم، باید جواب‌گو باشیم.

,

 

,

رضاپور اظهار کرد: محرومان و مستضعفان همواره پای انقلاب ایستاده‌اند.

,

 

,

 

,
, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه