اخبار داغ

لزوم ساخت مستندی از مکان‌های گردشگری دیارسیدجمال

لزوم ساخت مستندی از مکان‌های گردشگری دیارسیدجمال
به دنبال رویداد 2018 و حضور گردشگران خارجی در همدان می‌شود بازار خوبی برای معرفی منابع گردشگری اسدآباد و جذب گردشگر داشت؛ سؤال اینجاست که سهم اسدآباد از این رویداد کجا و چقدر است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، در آبان ماه سال قبل خبر مهمی درباره ی همدان در رسانه ها مطرح شد؛ در این ماه و در دومین اجلاس مجمع گفتگوی کشورهای آسیایی acd دیار هگمتانه به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی انتخاب شـد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

در اینگونه موارد رسم بر این اسـت شهرهای اطراف میزبان نیز از این رویداد بهره ببرند. در این گزارش ابتدا در طی یادداشتی کوتاه بر اهمیت استفاده از این فرصت برای دیارسیدجمال سخن گفته و سپس از نظرات نماینده، فرماندار و رییس میراث فرهنگی اسدآباد مطلع شده ایم.

,

 

,

همانگونه که گردشگران ورزش دوست یک رویداد ورزشی همچون المپیکـ تابستانـی علاوه بر شهر میزبان به شهرهای اطراف نیز سفر می‌کنند شهر همـدان نیز بعنوان مقصد گردشگران آسیایی طعمه ای خوب برای جذب گردشگر به دیارسیدجمال اسـت.

,

 

,

حضور گردشگران خارجی در همدان در طی نیمه ی اول سال میلادی رویه ای صعودی داشته که این حضور یک بازار خوب برای معرفی منابع گردشگری اسدآباد و جذب گردشگر است.

,

 

,

حال سوال ما از مسئولین این است که از این سفره پهن شده چه توشه ای برای اسدآباد برداشته اند؟

,

 

,

در گام اول لازم است شهر مانند لباس یک فرد نظامی که حامل علائم نظامی سـت مجهز به علائمی حتی محدود همچون بنر و اختصاص یک مکان حداقلی همانند اتاقی در فرمانداری یا اداره ی میراث شود؛ اما ظاهرا مسئولین امر در شهرستان در خواب بوده و کارهایی مهمتر از جذب گردشگر در دستور کار قرار داده اند چرا که بجز نصب بنری در ابتدای ورودی گردنه علائم دیگری از این رویداد در شهر ندیده نمی‌‍‌‌شود و اگر چیزی در اینباره هست به ما هم گفته شود.

,

 

,

مَخلص کلام اینکه سفره ی پهن شده طعامی پرچرب برای تنه ی نحیف گردشگری دیارسیدجمال اسـت که برای بهره مندشدن ازآن نیاز به تفکرات خلاق مدیریتی ست.

,

 

,

* مستندی از مکان‌های گردشگری دیارسیدجمال ساخته شود

,

 

,

نماینده ی اسدآباد در رابطه با رویداد همدان 2018 به خبرنگار ما گفت: در جلسات مجمع نمایندگان بااستاندار مطالبی در این زمینه مطرح شـده است اما هنوز اقدام مهمی در زمینه ی شهرستانها صورت نگرفته اسـت.

,

 

,

رنجبرزاده تصریح کـرد: قدم اول در این راه برنامه ریزی مناسب برای پذیرش و استقرار گردشگـران است .

,

 

,

وی ضمن اشاره به اینکه نصب بنر برای این رویداد درسطح شهر هزینه ی اضافیست بیان کرد: تهیه ی یک فیلم مستند از ظرفیتهای توریستیِ اسدآباد گامـی مهم در بهره مند شدن از رویدادهمدان 2018 اسـت.

,

 

,

* لزوم تشکیل کمیته ی همدان 2018 در اسدآباد

,

 

,

فرمانداراسدآباد نیز در این رابطه به خبرنگار ما گفت: تأکید استاندار درباره رویداد همدان 2018 تشکیل کمیته های مستقل در سطح شهرستانهاست.

,

 

,

کریم حمیدوندبابیان اینکه کمیته ی مستقل اسدآباد هنوز تشکیل نشده است عنوان کرد: روستای هدف ملحمدره، آب انبار و حمام صفوی سه نقطه ی مرجع گردشگری شهر ما هستند که تاکید ما بر اداره ی میراث راه اندازی و تکمیل فرآیندهای هر سه نقطه در کوتاهترین زمـان است.

,

 

,

وی اضافه کرد: متاسفانه علائم راهنمای مکانهای گردشگری اسدآباد در سطح شهـر وجـود ندارد که ضروریست ادارات مرتبط همچون شهـرداری و میراث نسبت به ایجاد تابلوهای مذکور اقـدام نمایند.

,

 

,

این مقام مسئول در پایان گفت: مجددا" هماهنگی های لازم را با رییس اداره میراث انجام خواهد داد.

,

 

,

* تبلیغات گردشگری اسدآباد در متروی تهـران

,

 

,

رئیس اداره میراث فرهنگی اسدآباد نیز در اینباره به خبرنگار ما گفت: در این رویداد فقط اداره ی میراث پای کار نیست و تقریبا تمام ادارات درگیرِ این موضـوع هستند.

,

 

,

کامران شایگان تصریح کرد: تا یک ماه آینده دو خانه بوم گردی جدید در ملحمدره ایجاد خواهد شد تا تعداد این مراکز به سه برسد.

,

 

,

وی همچنین از تکمیل بزرگترین آب انبار مسقف کشور خبر داد و گفت: تا زمان ورود سفرای خارجی این مکان را نیز آماده خواهیم کرد.

,

 

,

رییس اداره میراث در ادامه به افزایش 20 درصدی گردشگران اسدآباد از ابتدای سال 2018 اشاره کرد و گفت: تبلیغات صنایع دستی دیارسیدجمال را به شهرهای دیگر منتقل کرده ایم تا گستره ی کشوری بیشتری بدسـت بیاوریم.

,

 

,

شایگان در پایان گفت: تبلیغات جالبی نیز درباره ظرفیت‌های گردشگری اسدآباد در متروی تهران انجام داده ایم که این حرکت ادامه خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه