اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

سیاست خارجی براساس ایدئولوژی اسلام ناب باشد/ با پشتیبانی قوی می‌توان در مذاکره از منافع ملی دفاع کرد

سیاست خارجی براساس ایدئولوژی اسلام ناب باشد/ با پشتیبانی قوی می‌توان در مذاکره از منافع ملی دفاع کرد
کارشناس سیاسی با بیان این‌که ظرفیت‌های داخلی کشور می‌تواند ما را در میز مذاکره با پشتیبانی قوی وارد کند گفت: ظرفیت‌های داخلی باید به جایی برسد که زمانی‌که پشت میز مذاکره مینشینیم، با قدرت تمام بتوانیم از حیثیت و منافع ملی کشورمان دفاع کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مزگی‌نژاد کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص دیدار هفته گذشته مسئولان وزارت امور خارجه با مقام معظم رهبری گفت: در قانون اساسی در حوزه سیاست خارجی، اصول عزّت، حکمت و مصلحت را داریم که براساس این سه مورد، با کشورهای دنیا به جز رژیم غاصب صهیونیستی که آن را به رسمیت نمی‌شناسیم، ارتباط داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مهدی مزگی‌نژاد کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با , خاورستان, خاورستان, خاورستان, ،,  در خصوص دیدار هفته گذشته مسئولان وزارت امور خارجه با مقام معظم رهبری گفت: در قانون اساسی در حوزه سیاست خارجی، اصول عزّت، حکمت و مصلحت را داریم که براساس این سه مورد، با کشورهای دنیا به جز رژیم غاصب صهیونیستی که آن را به رسمیت نمی‌شناسیم، ارتباط داریم.,

 

,

وی افزود: براساس این سه اصل با سایر کشورهای دنیا ارتباط برقرار می‌کنیم و ارتباط با هر کشوری که مواضع ما را رعایت و نظرات ما را براساس این سه اصل تأمین کند، شکل خواهد گرفت.

,

 

,

با مذاکره مخالف نیستیم اما مذاکره براساس منطق اسلامی باشد

, با مذاکره مخالف نیستیم اما مذاکره براساس منطق اسلامی باشد, با مذاکره مخالف نیستیم اما مذاکره براساس منطق اسلامی باشد,

کارشناس سیاسی اظهار کرد: ما با مذاکره مخالف نیستیم و بنا نداریم درهای دنیا را روی خودمان ببندیم بلکه دنبال منطق اسلامی هستیم و منطق اسلامی ما از اسلام ناب محمدی گرفته شده است.

,

 

,

مزگی‌نژاد با بیان این‌که براساس اصول عزّت، حکمت و مصلحت با کشورهای دیگر مذاکره می‌کنیم افزود: دیداری که مسئولان وزارت امور خارجه با مقام معظم رهبری داشتند، یکی از دیدارهای سالانه‌ای بود که با مسئولان وزارت امور خارجه انجام می‌شود.

,

 

,

وی اظهار کرد: موضوع امنیت ملی در گفت‌وگوها، رفت‌وآمدها و تماس‌ها با کشورهای مقابل، یکی از اصولی است که نمی‌شود با آن مسامحه کرد و آن را ساده انگاشت.

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: با مذاکره مخالف نیستیم اما این‌که در مذاکرات چگونه ارتباط برقرار کنیم و چه چیزی را می‌خواهیم حل کنیم، به آن سه اصل برمی‌گردد که پیرامون آن باید برنامه، سیاست خوب و مدوّن داشته باشیم به طوری‌که دشمنان ما در این موضوع سوءبرداشت و سوءاستفاده نکنند.

,

 

,

سیاست خارجی براساس ایدئولوژی اسلام ناب باشد

, سیاست خارجی براساس ایدئولوژی اسلام ناب باشد, سیاست خارجی براساس ایدئولوژی اسلام ناب باشد,

مزگی‌نژاد اظهار کرد: دیپلماسی ایدئولوژی، نوع رفتار و سیاست خارجی براساس مبانی اسلامی است.

,

 

,

وی افوزد: مبانی اصلی سیاست خارجی را بر مبنای اسلام طرح‌ریزی کردیم و اسلام پیرامون این موضوع حرف‌های فراوانی دارد اما دشمنان با اصل نظام اسلامی مخالفت می‌کنند.

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: دشمنان دنبال این هستند که اسلام را رها کنیم و سراغ دیپلماسی غربی که فاقد ایدئولوژی یا دارای ایدئولوژی لیبرالی است برویم که این، با اصول ما در تعارض است.

,

 

,

مزگی‌نژاد افزود: در ساختار انقلاب اسلامی، عدم جدایی دین از سیاست را داریم اما دشمنان دنبال جدایی دین از سیاست یا همان سکولاریسم هستند و می‌خواهند دین را در موضوع سیاست ناکارآمد نشان دهند و می‌گویند دین با اصل جامعه جهانی نمی‌سازد.

,

 

,

وی یادآور شد: جامعه جهانی دیدگاه لیبرالی دارد و ایدئولوژی لیبرالی را تبلیغ می‌کند اما ایدئولوژی ما، اسلامی است و سیاست خارجی ما باید کاملا براساس مبانی و اصول ایدئولوژی اسلامی که اسلام ناب محمدی است، باشد.

,

 

,

روحیه انقلابی ما را در برابر دشمن مقتدر نگه می‌دارد/ با داشتن روحیه انقلابی در سیاست خارجی مؤفق خواهیم بود

, روحیه انقلابی ما را در برابر دشمن مقتدر نگه می‌دارد/ با داشتن روحیه انقلابی در سیاست خارجی مؤفق خواهیم بود, روحیه انقلابی ما را در برابر دشمن مقتدر نگه می‌دارد/ با داشتن روحیه انقلابی در سیاست خارجی مؤفق خواهیم بود,

کارشناس سیاسی گفت: برخی از دیپلماتهای ما ممکن است مقداری تحت تأثیر جریان‌های کشورهای مقابل قرار گیرند و برای این‌که بتوانند به برخی از شرایطی که می‌خواهند برسند، ممکن است در برخی موارد ضعف‌هایی نشان می‌دهند که باعث برداشت‌های سوء طرف مقابل می‌شود.

, ,

 

,

مزگی‌نژاد افزود: مقام معظم رهبری در مقابل دشمن، روحیه انقلابی را مطرح کردند.

,

 

,

وی اضافه کرد: روحیه انقلابی اصلی است که ما را در برابر دشمن مقتدر و قابل دفاع نگه می‌دارد.

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: روحیه انقلابی از مبانی اسلام ناب است و تا زمانی‌که این روحیه در مسئولان ما باشد، در سیاست خارجی مؤفق خواهیم بود و در برابر دشمن ضعفی نشان نخواهیم بود اما اگر از روحیه انقلابی فاصله بگیریم و مقداری به طرف مقابل گرایش پیدا کنیم، ضعف محسوب می‌شود که در این صورت، مؤفقیتی در سیاست خارجی نخواهیم داشت.

,

 

,

مزگی‌نژاد تصریح کرد: تأکید مقام معظم رهبری بر داشتن روحیه انقلابی به این معناست که در مقابل دشمن محکم بایستیم و موضوع جهاد کبیری که چند سال قبل مطرح فرمودند در راستای این فضا است و می‌گوید نباید تابع دشمن باشیم و باید در برابر دشمن بایستیم.

,

 

,

وی افزود: روحیه انقلابی می‌تواند ما را در انجام جهاد کبیر یاری کند.

,

 

,

هر جا با آمریکا بستیم، نقض قرارداد کرد/ سراغ آمریکا رفتن خطایی بزرگ و واضح است

, هر جا با آمریکا بستیم، نقض قرارداد کرد/ سراغ آمریکا رفتن خطایی بزرگ و واضح است, هر جا با آمریکا بستیم، نقض قرارداد کرد/ سراغ آمریکا رفتن خطایی بزرگ و واضح است,

کارشناس سیاسی گفت: رابطه ما با آمریکا و تعامل ما با بسیاری از کشورها، برای اولین دفعه نیست بلکه 40 سال تجربه داریم.

,

 

,

مزگی‌نژاد افزود: بارها با آمریکایی‌ها در بسیاری از موضوعات به توافق رسیدیم اما آن‌چه اتفاق افتاده، نقض قرارداد از سوی آمریکا بوده است.

,

 

,

وی یادآور شد: یک نمونه، در آزادسازی گروگان‌های آمریکایی که در جریان تسخیر لانه جاسوسی به دست ما افتادند، معامله کردیم اما آمریکا زیر قرارداد زد و اموال ما را پس ندادند.

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: تجربیات تلخی داریم که هر جا با آمریکا بستیم، آن‌ها نقض قرارداد کردند ضمن این‌که علاوه بر ایران، کشورهای دیگر نیز که با آمریکا قرارداد بستند، مشاهده می‌کنیم آمریکایی‌ها در کشورشان حضور دارند اما مشکل آن کشورها حل نشده است.

,

 

,

مزگی‌نژاد تصریح کرد: این نشان می‌دهد آمریکا قابل اعتماد نیست و چون دشمن را بارها آزمودیم و دشمن در این آزمایشات ثابت کرده قابل اعتماد نیست، ما دشمن را قابل اعتماد نمی‌دانیم و اگر دوباره سراغ او برویم، خطایی بزرگ و واضح است.

,

 

,

ظرفیت‌های داخلی توانمند شود/ با پشتیبانی قوی می‌توان در مذاکره از منافع ملی دفاع کرد

, ظرفیت‌های داخلی توانمند شود/ با پشتیبانی قوی می‌توان در مذاکره از منافع ملی دفاع کرد, ظرفیت‌های داخلی توانمند شود/ با پشتیبانی قوی می‌توان در مذاکره از منافع ملی دفاع کرد,

وی اظهار کرد: زمانی می‌توانید پشت میز مذاکره بنشینید که دستتان پر باشد و از پشتیبانی بسیار قوی برخوردار باشید.

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: ظرفیت‌های داخلی کشور در حوزه‌های مختلف، ظرفیت‌هایی است که می‌تواند ما را در میز مذاکره با پشتیبانی قوی وارد کند و تا زمانی که این ظرفیت‌ها را نشناسیم و باور نکنیم و این ظرفیت‌ها در صحنه عمل نتواند پشتیبانی قوی داشته باشد، دچار ضعف خواهیم بود.

,

 

,

مزگی‌نژاد افزود: امکانات، نیروی انسانی، منابع اولیه و دانش‌آموخته داریم و فقط باید به آن انسجام دهیم تا ظرفیت‌های کشور، بیش از گذشته، قوی‌تر شود.

,

 

,

وی اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی داریم اما این ظرفیت‌ها باید به جایی برسد که زمانی‌که پشت میز مذاکره مینشینیم، با قدرت تمام بتوانیم از حیثیت و منافع ملی کشورمان دفاع کنیم.

,

 

,

کارشناس سیاسی گفت: ظرفیت‌هایی داخلی باید به قدری قوی شود که نگرانی در برابر توطئه‌ها و حرکات دشمن نداشته باشیم و مقام معظم رهبری نیز فرمودند ظرفیت‌های داخلی را توانمند کنید که با پشتیبانی ظرفیت‌های داخلی می توان با کشورهای مقابل مذاکره کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه