اخبار داغ

نماینده مجلس شورای اسلامی:

نیروهای چابک‌تر و توانمندتر وارد مدیریت شوند/ ایجاد فضای جهادی با حضور جوان‌ترها

نیروهای چابک‌تر و توانمندتر وارد مدیریت شوند/ ایجاد فضای جهادی با حضور جوان‌ترها
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون منع بکارگیری بازنشستگان فضایی را باز می‌کند و نیروهای چابک‌تر، توانمندتر و دارای ریسک بالاتر وارد عرصه مدیریتی می‌شوند و امیدواریم فضای انقلابی‌تر و جهادی‌تر در بدنه دولت برای انجام کارهای مهمی که کشور به آن نیاز دارد، ایجاد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی گفت: طراحان این طرح که در مجلس شورای اسلامی رأی آورد، دنبال جوان‌سازی بدنه اجرایی دولت، بازشدن فضا برای جوانان، سپردن مدیریت‌ها به نسل جوان و استفاده از نیروهای تازه‌نفس و جدید هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با , خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، در خصوص قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی گفت: طراحان این طرح که در مجلس شورای اسلامی رأی آورد، دنبال جوان‌سازی بدنه اجرایی دولت، بازشدن فضا برای جوانان، سپردن مدیریت‌ها به نسل جوان و استفاده از نیروهای تازه‌نفس و جدید هستند.,

 

,

قانون جدید شفاف است

, قانون جدید شفاف است, قانون جدید شفاف است,

وی افزود: در گذشته، مجلس شورای اسلامی در خصوص منع بکارگیری بازنشستگان در مدیریت، قانونی داشت اما آن قانون، تبصره‌هایی داشت و گریزگاه‌هایی در آن پیدا کرده بودند، دولت اعمال نفوذ زیادی برای محقق‌نشدن آن قانون کرده بود و بسیاری از افراد با سن بازنشستگی یا بالاتر از سن بازنشستگی در مدیریت‌ها بکارگیری شده بودند.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون جدید، روشن، شفاف، دقیق و واضح است و تبصره ندارد بنابراین، اعمال آن و نظارت بر آن، بهتر و راحت‌تر انجام می‌شود.

,

 

,

فلاحتی افزود: این قانون در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی رأی آورده است و باید به شورای نگهبان برود که در صورت تأیید شورای نگهبان، قانون رسمی و دولت ملزم به اجرای آن می‌شود.

,

 

,

وی با بیان این‌که آمار زیادی از حضور بازنشستگان در مدیریت‌ها وجود دارد اظهار کرد: تمام مشاغلی که نیروهای بازنشسته در بدنه دولت، مدیریت آن را عهده‌دار هستند، به دست جوانان نخواهد افتاد چراکه بسیاری از مشاغل و مدیریت‌ها نیاز به تجربه و طی‌کردن مراحلی دارد و جدای از دانش، فرد باید به رشد کافی در آن حوزه رسیده باشد تا بتواند صاحب مدیریت شود.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان به آن معنی نیست که افراد صفر کیلومتر را وارد بدنه دولت کنیم و مشاغل مدیریتی دارای اهمیت را به او بدهیم.

,

 

,

فلاحتی افزود: این ظرفیت را می‌خواهیم در بدنه دولت اجرا کنیم که نیروهای جوان و کارآمدی که صاحب تجربه هستند و سن‌شان از سنّ بازنشستگی پایین‌تر است، به کار گرفته شوند.

,

 

,

نیروهای چابک‌تر و توانمندتر وارد مدیریت می‌شوند/ امیدواریم فضای انقلابی‌تر و جهادی‌تر ایجاد شود

, نیروهای چابک‌تر و توانمندتر وارد مدیریت می‌شوند/ امیدواریم فضای انقلابی‌تر و جهادی‌تر ایجاد شود, نیروهای چابک‌تر و توانمندتر وارد مدیریت می‌شوند/ امیدواریم فضای انقلابی‌تر و جهادی‌تر ایجاد شود,

وی اظهار کرد: برخی از افراد به تصویب این قانون ایراد می‌گیرند و اعلام می‌کنند با اجرای این قانون، باید بسیاری از مدیران از بدنه وزارت‌خانه‌ها جدا شوند و آیا جوانان می‌خواهند جای آن‌ها را بگیرند؟ که می‌گوییم بله. جوان فردی است که سنّش به بازنشستگی نرسیده است و نسبت به بازنشستگان، سن کاری پایین‌تری دارد.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: این قانون فضایی را باز می‌کند و نیروهای چابک‌تر، توانمندتر و دارای ریسک بالاتر وارد عرصه مدیریتی می‌شوند و امیدواریم فضای انقلابی‌تر و جهادی‌تر در بدنه دولت برای انجام کارهای مهمی که کشور به آن نیاز دارد، ایجاد شود.

,

 

,

اجرانکردن قانون تخلف است

, اجرانکردن قانون تخلف است, اجرانکردن قانون تخلف است,

فلاحتی تصریح کرد: انتظار مجلس شورای اسلامی این است که این قاون بدونه هیچ مسامحه‌ای اجرایی شود و اگر اجرایی نشود، تخلف است و دولت باید پاسخ‌گو باشد و اهرم قانونی آن دیده شده است.

,

 

,

وی تأکید کرد: بعد از مصوب و ابلاغ‌شدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان، اگر دولت به هر دلیلی در طی زمانی که قانون به آن اختیار داده، این قانون را اجرایی نکرد، به عنوان تخلف است و برای این تخلف، جرمی در قانون درنظر گرفته شده است.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون مقاومتی از سوی دولت در خصوص این قانون مشاهده نکردیم و افراد مختلفی در دولت اعلام رضایت کردند و گفتند به محض ابلاغ این قانون، برای اجرای آن ورود خواهیم کرد.

,

 

,

فلاحتی تصریح کرد: این قانون با خِرَد جمعی در مجلس شورای اسلامی و با رأی اکثریت به تصویب رسیده است و انتظار این است چیزی که قانون می‌شود، بدون هیچ‌گونه مسامحه و فوت زمانی، مردم نتیجه‌ آن را ببینند.

,

 

,

وی اظهار کرد: این قانون، تقریبا تمام رده‌های مدیریتی در همه سطوح را برمی‌گردد.

,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه