اخبار داغ

گفتگو خواندنی با رکوردار کرمانی اهدای خون ایران؛

تا کنون ۱۷۸ با خون اهدا کرده ام / نجات جان مردم مهم تر از رکورد زدن است

تا کنون ۱۷۸ با خون اهدا کرده ام / نجات جان مردم مهم تر از رکورد زدن است
رکوردار کرمانی اهدای خون ایران گفت : به لطف پروردگار و با تشویق ها و دلگری های پدرم به صورت مستمر و سلسله وار این کار خیر را ادامه دادم و تا کنون حدود ۱۷۸ بار خون اهدا کرده ام .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان ؛ ماندانا حجاریان متولد ۲۸ تیر ۱۳۳۹ در مسجد سلیمان خوزستان است که کارشناسی الهیات دارد و رکورددار اهدای خون در کشور است. وی با خبرنگار ما به گفتگو پرداخته ایم که در ادامه می خوانید :

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

اولین باری که خون اهدا کردید چه زمانی بود ؟

, اولین باری که خون اهدا کردید چه زمانی بود ؟, اولین باری که خون اهدا کردید چه زمانی بود ؟,

حجاریان : از ۱۵ سالگی زمانی که اصلا سازمان انتقال خوان وجود نداشت اهدای خون را شروع کردم ؛ من به واسطه شغل پدرم که به خارج از کشور مسافرت می کرد و با توجه به این که خود اهدا کننده خون بود و یکسری مسائل را می دانست همواره من و خانواده را تشویق به اهدای خون می کرد .

, حجاریان : ,

خاطره ای از اولین اهدای خون خود دارید ؟

, خاطره ای از اولین اهدای خون خود دارید ؟ , خاطره ای از اولین اهدای خون خود دارید ؟ ,

حجاریان  : تنها ۳ روز از مهرماه گذشته بود و من در مدرسه بودم که به دنبال من آمدند تا همراه با چند نفر دیگر به یک خانم که احتیاج به خون داشت خون اهدا کنم ولی من به شدت از سوزن می ترسیدم ولی با این وجود رفتم و خون اهدا کردم و آن خانم بهبودی لازم را کسب کردند و بعد از آن تشویق و برخورد همسایه ها و افراد سبب شود که من این کار را ادامه دهم.

, حجاریان  :,

به لطف پروردگار و با تشویق ها و دلگری های پدرم به صورت مستمر و سلسله وار این کار خیر را ادامه دادم و تا کنون حدود ۱۷۸ بار خون اهدا کرده ام .

,

آیا دیگران را هم تشویق می کنید تا خون اهدا کنند ؟

, آیا دیگران را هم تشویق می کنید تا خون اهدا کنند ؟ , آیا دیگران را هم تشویق می کنید تا خون اهدا کنند ؟ ,

حجاریان : من اولین خانواده اهدا کننده سالم و مستمر هستم و اولین حرکتی که انجام دادم این بود که این کار را از خانواده خودم شروع کردم ؛ من خود را پرچم دار سازمان انتقال خون می دانم و همواره افرادی  که من را می بینند دوست دارند در رابطه با خون و فرآورده های خونی با من صحبت کنند و این که چرا من خون اهدا می کنم .

, حجاریان :,

آیا اهدای خون برای شما عوارضی به همراه نداشته است ؟

, آیا اهدای خون برای شما عوارضی به همراه نداشته است ؟ , آیا اهدای خون برای شما عوارضی به همراه نداشته است ؟ ,

حجاریان : خیر ؛ در اهدای خون هیچ مشکلی برای فرد به وجود نمی آید بلکه مسئله مهمی که وجود دارد این است که یک اهدا کننده خون اصلا پیر نمی شود زیرا همواره خون سالم در بدنش درجریان است و فردی که خون اهدا می کند همیشه دارای یک روحیه شاد و دوستدار سلامتی مردم است پس اهدای خون نه تنها برای بدن انسان عوارضی ندارد بلکه کمک زیادی به جوان ماندن انسان می کند .

, حجاریان :,

هر اهدا کننده خون باید به فکر بیماران باشد و تنها به این فکر نکند که در مواقع اضطراری احتیاج به خون است بلکه باید بدانند که در هر بیمارستان ها ۲۴ ساعته نیازمند خون و فرآورده های خونی هستند.

,

بسیاری از خانم ها از خون دادن می ترسند زیرا از سوزن و برانول می ترسند ولی زمانی که عشق به اهدای خون وجود داشته باشد و هدف و انگیزه نجات جان هموطنی باشد به هر حال آن عشق به انجام کار خیر باعث می شود که فرد ترغیب شود که آن کار خیر را ادامه دهد.

,

اگر فرد عشق به اهدای خون را نداشته باشد این کار را رها می کند ولی در هر صورت اهدا کننده های خون باید بسیاری از مسائل را بدانند و در زمان اهدای خون نباید مریض باشد و در صورت خوردن قرص و دارو نیز باید در گفتار خود صادق باشد تا یک خون سالم به یک بیمار تعلق گیرد ؛ یک اهدا کننده خون نباید بسیاری از داروها را استفاده کند و در صورت استفاده کردن هم باید زمان مشخص شده سپری شود مثلا برای آنتی بیوتیک ها باید ۴۰ روز بگذرد تا ما بتوانیم خون اهدا کنیم .

,

برای ترویج اهدای خون در بین نسل جوان چه کارهایی باید صورت بگیرد ؟

, برای ترویج اهدای خون در بین نسل جوان چه کارهایی باید صورت بگیرد ؟ , برای ترویج اهدای خون در بین نسل جوان چه کارهایی باید صورت بگیرد ؟ ,

حجاریان : من بارها از مسئولین سازمان خون خواسته ام که من به عنوان یک اهداء کننده خون می توانم در مورد خون و فراورده های خونی صحبت کنم و می توانم در مدارس همانند کشورهای خارجی آموزش دهم که نسل جوان متوجه شوند که نجات جان مردم با اهدای خون شکل می گیرد ؛ زیرا این اهدا کنندگان خون هستند که می توانند درباره خون و فرآورده های خونی صحبت کنند .

, حجاریان :,

تنها هدف من از صحبت در خصوص خون و فراورده های خونی این است که به فکر بیماران باشم و دغدغه آن ها را از لحاظ خونی کم کنیم تا در صورت احتیاج خون برای آن ها فراهم شود .

,

باید آن قدر عشق و انگیزه در وجودمان باشد تا بتوانیم به فکر سلامت جامعه باشیم و اهدا کننده خون بدون شک یکی از این افراد موفق و خیرخواه است که در قبال اهدای خون چیزی دریافت نمی کند .

,

نظرتان در رابطه با اهدا کنندگان خون چیست ؟

, نظرتان در رابطه با اهدا کنندگان خون چیست ؟, نظرتان در رابطه با اهدا کنندگان خون چیست ؟,

حجاریان : اهدا کننده ها خون ، انسان های خوش فکر و خیرخواهی هستند که سعی می کنند به افراد بیمار کمک کنند و کارت اهدا کننده خون یک کارت معتبر و ارزشمندی است که نشان دهنده شخصیت انسان سالم ، خیرخواه و خیری می باشد و سازمان انتقال خون به افرادی که بالای صد بار خون اهدا کرده اند کارت طلایی می دهد و من نیز دارای کارت طلایی هستم.

, حجاریان : ,

امیدوارم سازمان انتقال خون نیز تدابیری اتخاذ کند تا تمام اهداکنندگان خون بتوانند از نزدیک یکدیگر را ببینند و همدیگر را بشناسند و یک باشگاه اهدا کننده خون راه اندازی شود تا از یکدیگر مطالبی را یاد بگیرند .

,

یک اهدا کننده خون باید از لحاظ مغزی و شعوری ، فردی صحیح و سالم باشد .

,

اهدای خون یعنی … ؟

, اهدای خون یعنی … ؟, اهدای خون یعنی … ؟,

حجاریان : اهدای خون یک کار معنوی است و نه دنیوی ؛ اهدای خون زکات سلامتی است و من با اهدای خون زکات سلامتی خود را می بخشم زیرا با یک اهدای خون جان ۴ نفر نجات پیدا می کند و این لطف خداوند است که به من بدنی سالم عطا کرده تا من خون خود را به بیماران اهدا کنم و هیچ گاه رکورد زدن برای من مهم نبوده بلکه نجات مردم برام مهم بوده است.

, حجاریان :,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه