اخبار داغ

دبیر ستاد اردوهای جهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبرداد؛

تشکیل ۵۷ ستاد اردوهای جهادی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

تشکیل ۵۷ ستاد اردوهای جهادی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
دبیر ستاد اردوهای جهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در 57 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی ستاد اردوهای جهادی فعال شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمد تاج‌فرد دبیر ستاد اردوهای جهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز گذشته در حاشیه بازدید از گروه جهادی فاطمه زهرا (س) دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در روستای حاجی‌عطا از توابع بخش مرکزی شهرستان مرزی درمیان، اظهار کرد: از اسفندماه سال 1395 ستاد اردوهای جهادی در وزرات‌خانه راه‌اندازی شده است و به همین شکل متناظر این کار، در دانشگاه علوم پزشکی نیز ستاد اردو های جهادی شکل گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: بر اساس آخرین آمارهایی که به ما اعلام شده است تا پایان اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در 57 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی ستاد اردوهای جهادی فعال شده است.

,

 

,

دبیر ستاد اردوهای جهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: علاوه بر ستاد اردوهای جهادی، کانون‌های اردوهای جهادی نیز در دانشگاه‌های علوم پزشکی شکل گرفته که علاوه بر بسیج دانشجویی و بسیج جامعه پزشکی که در گذشته این کار خیرخواهوانه را سالیان طولانی است انجام داده و هم‌اکنون نیز فعال هستند، کانون‌های جهادی نیز به این جمع پیوسته‌اند با این هدف که ما بتوانیم خدمات بیشتری را به مردم مناطق محروم ارائه دهیم.

,

 

,

تاج‌فرد با اشاره به حمایت‌هایی که از این ستاد و کانون‌های جهادی می‌شود، گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در بخش‌های مختلف از کانون‌های جهادی در دانشگاه‌ها حمایت می‌کنند و از طرف دیگر نیز ما در وزارت‌خانه تا جایی که در توان داشته باشیم نیز از این کانون‌ها حمایت می‌کنیم.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای بسیار مؤثری که در سال 1396 در ستاد اردوهای جهادی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اتفاق افتاد این بود که 80 دستگاه کلینیک‌های سیار دندانپزشکی را تعیین کردیم که در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفت چراکه مهم‌ترین مسئله و اولین گام در بخش سلامت در زمینه دهان و دندان است.

,

 

,

دبیر ستاد اردوهای جهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: این کلینیک‌های سیار می‌توانند به مناطق محروم و کم‌برخوردار اعزام شوند و در این راستا تاکنون بیش از 200 هزار نفر از این خدمات برخوردار شده‌اند.

,

 

,

تاج‌فرد گفت: امیدواریم با توسعه این مسئله و ورود خیرین بتوانیم بحث سلامت دهان و دندان را گسترش داده و خدمات مؤثرتری در این بخش داشته باشیم.

,

 

,

وی عنوان کرد: برای سومین بار از طرف وزارت‌خانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خراسان جنوبی سفر می‌کنم و هدف از حضور در این استان بازدید از اردوهای جهادی و عرض خداقوت گفتن به جهادگران عرصه پزشکی است. حضور ما در این مناطق  و قدردانی از دانشجویان باعث حفظ روحیه و انگیزه جهادگران برای حضور در مناطق محروم طی سال‌های آتی خواهد شد.

,

 

,

دبیر ستاد اردوهای جهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که خراسان جنوبی استانی کم‌برخوردار است و باید توجه ویژه‌ای به این‌گونه استان‌ها شود، تأکید کرد: در نظر گرفته‌شدن دو دستگاه کلینک سیار دندانپزشکی به خراسان جنوبی جهت خدمت‌دهی به مردم این استان نشان‌دهنده توجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خراسان جنوبی و روستاهای محروم و مرزی این استان است.

,

 

,

تاج‌فرد اظهار کرد: از شهریورماه سال گذشته تا پایان اردیبهشت‌ماه سال‌جاری بیش از 500 اردوی جهادی از طرف دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح کشور برگزار شده است که البته این آمار قطعا بیش از این‌ها بوده چراکه تاکنون برخی از اردوهای جهادی که برگزار شده در سامانه ما بارگذاری نشده است.

,

 

,

وی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری تأکیدات بسیاری در زمینه توسعه فرهنگ جهادی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته و دارند، تصریح کرد: این وزارت‌خانه تاکنون اقدامات بسیار زیادی را انجام داده و امیدواریم بتوانیم با دعای خیر مردم، اقدامات بسیار زیادی را در مناطق محروم و مرزی به مردم برسانیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه