اخبار داغ

مسئول روابط عمومی انتقال خون خراسان جنوبی خبرداد؛

اهدای خون بیش از ۶ هزار نفر در چهار ماه نخست سال‌جاری/ اهدای خون توسط بانوان افزایش داشته است

اهدای خون بیش از ۶ هزار نفر در چهار ماه نخست سال‌جاری/ اهدای خون توسط بانوان افزایش داشته است
مسئول روابط عمومی انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در چهار ماه نخست سال‌جاری 6 هزار و 696 نفر، خون اهدا کردند و از این تعداد، 6 هزار و 159 نفر آقا و 537 نفر خانم بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طاهره هاشم‌آبادی مسئول روابط عمومی اداره کل انتقال خون خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: اگر فردی دچار خونریزی شدید شود و حجم زیادی خون از دست دهد که این در تصادفات و حوادث رخ می‌دهد و همچنین نیازی که به حجم بالای خون در اتاق عمل است، نمی‌توان تنها با سرم خون از دست رفته را جایگزین کرد که در این مواقع، به خون طبیعی انسان با همان شرایط خون فرد بیمار نیاز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: از افرادی که برای اولین دفعه قصد اهدای خون دارند، آزمایش گرفته می‌شود که در صورت نبود مشکل در آزمایش، می‌تواند خون اهدا کنند.

,

 

,

مسئول روابط عمومی انتقال خون خراسان جنوبی گفت: گرفتن آزمایش برای این است که خطر ریسک خون کمتر و خونی با کیفیت‌تر تهیه می‌شود.

,

 

,

هاشم‌آبادی افزود: همچنین با انجام این آزمایش و با معاینه‌ای که قبل از اهدای خون برای انسان توسط پزشک انجام می‌شود، انسان به بیماری و مشکلات خود پی می‌برد.

,

 

,

وی، مهم‌ترین فایده اهدای خون را، از جهت معنوی دانست و اظهار کرد: اهدای خون، اقدامی خداپسندانه و ایثارگرانه است.

,

 

,

مسئول روابط عمومی انتقال خون خراسان جنوبی گفت: اهدای خون علاوه بر این‌که برای انسان جنبه درمانی دارد، به اهداکننده و دیگران، سود می‌رساند.

,

 

,

هاشم‌آبادی تصریح کرد: نشاط جسمی و معنوی که در انسان بعد از اهدای خون با رقیق‌شدن خون ایجاد می‌شود، از دیگر فواید اهدای خون است.

,

 

,

وی اظهار کرد: برای افرادی که شرایط اهدای خون ندارند یا این‌که فرد به دلیل مشکلات، بیماری یا کهولت سن، خون آن‌ها دارای غلظت شدیدی است و برای اهدا مناسب نیست، حجامت توصیه می‌شود چراکه برای آن‌ها جنبه درمانی دارد.

,

 

,

مسئول روابط عمومی انتقال خون خراسان جنوبی گفت: 8 هزار و 393 نفر در چهار ماه نخست سال‌جاری برای اهدای خون مراجعه کردند که 6 هزار و 696 نفر، خون اهدا کردند و از این تعداد، 6 هزار و 159 نفر آقا و 537 نفر خانم بودند.

,

 

,

هاشم‌آبادی افزود: اهدای خون در چهار ماه نخست سال‌جاری نسبت به چهار ماه نخست سال گذشته 8 درصد کاهش داشته است اما اهدای خون توسط بانوان افزایش داشته است.

,

 

,

وی بیان کرد: 8 هزار و 580 نفر در سال 1396 برای اهدای خون مراجعه کردند که از 7 هزار و 276 نفر خون گرفته شده است.

,

 

,

مسئول روابط عمومی انتقال خون خراسان جنوبی با بیان این‌که نیاز به خون همیشگی است اظهار کرد: معمولا بیشترین گروه‌هایی که دارای کمبود است، گروه‌های خونی منفی است چون کمتر در افراد وجود دارد و از طرفی گروه‌های خونی منفی می‌توانند پوشش‌دهنده گروه‌های خونی مثبت باشد.

,

 

,

هاشم‌آبادی گفت: معمولا در شب‌های قدر و شب و روز تاسوعا و عاشورا، نسبت به روزهای دیگر سال، بیشترین مراجعه‌کننده برای اهدای خون را داریم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه