اخبار داغ

استاندار جدید خراسان شمالی تاکید کرد؛

لزوم تقویت ترویج کشاورزی نوین در خراسان شمالی/تشکیل تیم نظارتی برای مدیریت منابع آبی در استان

لزوم تقویت ترویج کشاورزی نوین در خراسان شمالی/تشکیل تیم نظارتی برای مدیریت منابع آبی در استان
استاندار جدید خراسان شمالی با اشاره به کاهش منابع آبی استان متاثر از تداوم روند خشکسالی ها، تقویت ترویج آموزش های کشاورزی مدرن در استان میان بهره برداران این حوزه را از نان شب ضروری تر خواند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، محمدرضا خباز، استاندار جدید خراسان شمالی ظهر امروز در نشست تخصصی هم اندیشی منابع و مصارف آب بخش کشاورزی و اتخاذ راهکارهای سازگاری با کم آبی در سالن همایش های استانداری خراسان شمالی اظهار کرد: عمری است کشاورزی در سطح کشور و استان خراسان شمالی به روش سنتی و آبیاری قرقاوی انجام شده و جریان داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک،,

خباز با یادآوری کاهش منابع آبی در کشور و استان خراسان شمالی بر اثر تداوم روند خشکسالی ها، تغییر کشاورزی از روش سنتی به مدرن را به منظور مدیریت منابع آبی باقیمانده امری ضروری برشمرد.

,

وی همچنین با اعلام اینکه در شرایط کنونی کاهش منابع آبی موجود، بروز درگیری های شدید آبی در سطح کشور و استان از جمله درگیری شدید شب گذشته میان دو روستای خراسان شمالی بر روی حق آبه را موجب شده است، تصریح کرد: ادامه کشاورزی به روش سنتی و آبیاری قرقاوی دیگر امکانپذیر نیست.

,

وی در ادامه عنوان کرد: در همین راستا، ما مسئولان وظیفه داریم با تقویت آموزش های ترویجی کشاورزی به منظور آشنایی کشاورزان با روش های نوین کشاورزی همچنین بهره گیری از توان علمی مهندسان کشاورزی، بسترهای تغییر از روش کشاورزی سنتی به مدرن را محقق کنیم.

,

خباز خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی تقویت آموزش های ترویجی به منظور آشنایی و همراه کردن کشاورزان استان با این رویکرد از نان شب نیز واجب تر است.

,

وی افزود: هرچند می دانیم که این تغییر روش، البته صبر و حوصله ای ایوب وار می خواهد و این تغییر به معجزه شبیه تر خواهد بود.

,

وی همچنین گفت: با این وجود، همه می دانیم که کسی از کره ماه نمی آید تا این استان را آباد کند بلکه این آبادانی باید با همت مسئولان و همراهی مردم و کشاورزان محقق شود.

,

افزون بر این، استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اجرای الگوی کشت در سطح استان، اعلام کرد: کشت محصولات کشاورزی آب بر و احداث صنایع آب بر در دشت هایی که با بحران آب مواجه هستند هیچ توجیهی ندارد.

,

وی افزود: پیشبرد الگوی کشت باید با اعمال مشوق ها انجام شود.

,

خباز همچنین در خاتمه نیز بر لزوم تشکیل تیم نظارتی متشکل از شرکت آبی منطقه ای، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به منظور مدیریت منابع آبی موجود در استان تاکید کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه