اخبار داغ

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی خبرداد؛

بازگشایی بازارچه مرزی پرسه سو روی میز مذاکره ایران و ترکمنستان

بازگشایی بازارچه مرزی پرسه سو روی میز مذاکره  ایران و ترکمنستان
رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: پرونده بازارچه مرزی پرسه سو در جلسه ای با حضور وزیر تجارت اقتصادی ترکمنستان و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و دیگر مسئولان مربوطه استانی پیگیری و درباره آن مذاکره خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، محمد صمدی در گفت وگو با خبرنگار ما اهداف جلسه امروز را بررسی مسائل تجاری دو کشور، گسترش روابط تجاری، حل وفصل مشکلات صادراتی تجار وبازرگانان و بررسی و مذاکره دررابطه با بازگشایی بازارچه مرزی پرسه سو عنوان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

وی به پیگیری های بسیار اتاق بازرگانی خراسان شمالی و دیگر مسئولان مربوطه استانی در رابطه با بازگشایی بازارچه مرزی پرسه سو، اظهارداشت: در سفر رئیس جمهور و هیات همراه که فرودین ماه امسال به ترکمنستان انجام شد باردیگر این مسئله از طریق اینجانب به عنوان رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان مطرح و به جد پیگیری شد.

,

صمدی بیان کرد: با توجه به اینکه خراسان شمالی ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد اما هیچ مبادی ورودی و خروجی در مناطق مرزی وجود نداشته به همین دلیل امیدواریم این بازارچه راه اندازی گردد تا زمینه اشتغال زایی افراد ایجاد شود.

,

وی افزود: چنانچه راه مرزی خراسان شمالی با ترکمنستان در قالب پروژه ملی تعریف و این راه چهار بانده شود قطعا ارتباط بین دو کشور بیشتر خواهد شد.

,

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی با بیان این که ایجاد بازارچه مرزی پرسه سو از مصوبات دور اول سفر دولت به خراسان شمالی است،خاطرنشان کرد: در سفر دوم استانی دولت نیز راه اندازی آن مورد تاکید قرار گرفت.

,

وی افزود: البته مسوولان ترکمنستان برای راه اندازی این بازارچه خواهان ساماندهی بازارچه های فعال ایران در مرز این کشور نیز شدند.

,

صمدی پایین بودن میزان صادرات تجاری ترکمنستان به ایران و از سویی بالا بودن تعرفه دریافتی ایران برای واردات کالا را از علل اصلی تاخیر و تعلل ترکمنستان برای گشایش بازارچه مرزی ˈپرسه سوˈ اعلام کرد.

,

وی اضافه کرد: با راه اندازی بازارچه پرسه سو علاوه بر تسهیل تجارت خراسان شمالی با ترکمنستان، گذرگاهی برای مبادلات تجاری استانهای همجوار از قبیل گلستان، خراسان رضوی و مازندران نیز فراهم می شود.

,

صمدی با بیان اینکه هم اکنون کالاهای این استان از طریق استانهای همجوار صادر می شود، گفت: ایجاد بازارچه پرسو هزینه تجار این استان را برای صدور کالاها به ترکمنستان کاهش می دهد.

,

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی از آمادگی خراسان شمالی برای ایجاد و راه اندازی بازارچه مرزی پرسه سو خبرداد و افزود: به همین منظور امروز 10 مرداد ماه درباره مسائل پیش روی راه اندازی این بازارچه مذاکره خواهد شد.

,

وی بیان کرد: این جلسه امروز در باجیگران با حضور وزیر تجارت اقتصادی ترکمنستان و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و نماینده وزیر صنایع و معادن برگزار می شود.

,

گفتنی است دراین جلسه روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان های هم مرز مانند خراسان شمالی، گلستان و خراسان رضوی نیز حضور دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه