اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

ذوق زدگی رسانه های اصلاح طلب از طرح دوباره مذاکره با آمریکا/ افزایش فشار بر دولت برای پذیرش پیشنهاد ترامپ با سوء استفاده از مشکلات اقتصادی مردم +تصاویر

ذوق زدگی رسانه های اصلاح طلب از طرح دوباره مذاکره با آمریکا/ افزایش فشار بر دولت برای پذیرش پیشنهاد ترامپ با سوء استفاده از مشکلات اقتصادی مردم +تصاویر
طی روزهای گذشته با افزایش شدت فشارهای اقتصادی عده ای از جریان اپوزیسیون رد داخل کشور به همراه روزنامه های زنجیره ای در همصدایی با ترامپ مذاکره با آمریکا را در دستور کار خود قرار داده اند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی روزهای گذشته با افزایش شدت فشارهای اقتصادی عده ای از جریان اپوزیسیون در داخل کشور به همراه روزنامه های زنجیره ای در همصدایی با ترامپ مذاکره با آمریکا را در دستور کار خود قرار داده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در همین راستا «حسین موسویان» در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «اگر جای روحانی بودم» نوشت: «اگر من جای آقای روحانی بودم با تصمیم شورای عالی امنیت ملی و موافقت مقام معظم رهبری در پاسخ به پیشنهاد آقای ترامپ، به ایشان پیشنهاد می‌کردم به تهران سفر کند و قبل از گفت‌وگوهای کاری چند برنامه ایران‌شناسی برای او می‌گذاشتم...اگر ترامپ این دعوت را رد کند، توپ به زمین طرف امریکایی شوت خواهد شد چون ترامپ می‌خواهد به مقامات و افکار عمومی جهان تلقین کند که او خواهان گفت‌وگوو حل و فصل اختلافات از طریق دیپلماسی است و این ایران است که مخالفت می‌کند. اگر ترامپ بپذیرد و به تهران سفر کند، بخشی از خواسته او تأمین می‌شود. او می‌خواهد فردی تاریخ‌ساز تلقی شود. نفس سفر او به تهران، امکان این مانور را به او خواهد داد بدون اینکه هزینه‌ای برای تهران داشته باشد.»

,

 

,

, ,

 

,

همچنین روزنامه ایران در مطلبی نوشت: «دعوت ترامپ از ایران به مذاکره در نخستین واکنش‌ها از سوی مقام‌های مختلف ایران، گرچه با توجه به سابقه بدعهدی دولتمردان آمریکا در خروج از برجام و فهرستی از کارشکنی‌های دولت او علیه کشورمان با اقبالی مواجه نشد اما در عین حال با این خواسته از سوی برخی  مقام‌های کشورمان روبه‌رو شد که  این پیشنهاد مورد تأمل بیشتر مقامات ایرانی قرار گیرد».

,

روزنامه زنجیره‌ای ابتکار نیز در مطلبی نوشت: «در این هنگامه مهم‌ترین اقدام برای چابک‌سازی تیم دیپلماتیک کشور، گذر از تابوی «عدم مذاکره با دولت ترامپ» است. این به معنای تایید انجام گفت‌وگو نیست. بلکه دیپلمات‌های ایرانی نباید از برگزاری نشست‌ مشترک با طرف آمریکایی واهمه داشته باشند. یا نگران «خائن» قلمداد شدن از سوی نیروهای تندروی داخلی باشند. ایران طی سال‌های گذشته توانست در مذاکراتی نفس‌گیر با 6 قدرت جهانی- آن هم در حالی که همگی علیه او بودند - زمینه را برای دستیابی به توافقی قابل توجه در قالب معاهده برجام مهیا کند. معاهده‌ای که به اعتراف آمریکایی‌ها ثمرات و نتایج مهمی برای ایران به همراه داشت. لذا عبور از این تابو و توجه به ضرورت‌های انجام گفت‌وگو در سطحی با مقامات آمریکایی یک الزام حیاتی برای کشور محسوب می‌شود.»

,

, ,

روزنامه زنجیره‌ای شرق نیز در مطلبی نوشت: «دو روز قبل ترامپ در نشست خبری با نخست‌وزیر ایتالیا در پاسخ به سؤالی درباره ایران، از مذاکرات بدون پیش‌شرط سخن گفت... به نظر می‌رسد باید با استفاده از حمایت افکار عمومی داخلی و البته تلاش برای رفع نگرانی‌های اروپا، اوضاع ایران را سامان داد، سپس به مذاکره در موضع برابر با ایالات متحده اندیشید. در چنین شرایطی است که می‌توان منافع ملی ایران را در این مذاکرات تأمین کرد.»

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

روزنامه زنجیره‌ای آفتاب یزد نیز با‌ اشاره به پیشنهاد ترامپ برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران در مطلبی نوشت: «رد این پیشنهاد ممکن است شرایط را برای ایران از سوی سایر بازیگران منطقه‌ای که نگران مذاکره آمریکا با ایران و کاهش خصومت‌ها و تنش‌ها هستند، سخت‌تر کند. همچنین شرایط خاص‌تری در داخل از منظر اقتصادی، روانی و سیاسی ایجاد کند بنابراین به نظر می‌رسد که پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکا بسان یک حرکت شطرنجی در عالم سیاست باید تعبیر کرد. از همین رو حرکت ایران نیز باید با بررسی تمام جوانب باشد.»

,

 

,

, ,

 

,

همچنین روزنامه زنجیره‌ای آرمان در مطلبی نوشت: «نباید فراموش کرد که قطع رابطه با آمریکا موضوع همیشگی نیست، چنانکه پیش از این مذاکراتی با آمریکا صورت گرفته که نمونه بارز آن توافقنامه هسته‌ای یا برجام است. از سوی دیگر نباید فراموش کرد که روحانی تماس تلفنی اوباما را در اجلاس سالانه سازمان ملل در نیویورک پاسخ داد و پیش از آن هم گفته شد که گفت‌وگوهای محرمانه در عمان انجام شده است. این ارتباطات نشان داد که مرزهای ممنوعه مذاکره کمرنگ شده است.»

,

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری، در توئیتی توقف جنگ اقتصادی را پیش شرط مذاکره با آمریکا دانست. در یادداشت توئیتری حسام ‌الدین آشنا آمده است: به نظر می رسد@JZarif می‌گوید که عبور شما از برجام با ادعای مذاکرات بدون شرط منافات دارد. شما با اعلام بازگشت تحریم ها جنگی اقتصادی را علیه ما آغاز کردید،این جنگ را متوقف کنید،آنگاه درخواست مذاکره کنید."بدون پیش شرط" یعنی "بدون اعمال تحریم".

,

در شرایطی که روزنامه های زنجیره ای سیاست سکوت در قبال مشکلات اقتصادی و فساد های کلان اقتصادی و رانت های دولتی را در ماجرای بحران ارزی اخیر پیش گرفته بودند، نسبت به این نظر ترامپ مبنی بر مذاکره بسیار واکنش نشان داده اند.

,

این روزنامه ها به شروط پمپئو بعد از این سخنرانی ترامپ و همچنین اظهارات او مبنی بر رعایت 12 شرط از سوی ایران قبل از مذاکره با آمریکا توجهی نشان نداده اند؛ زنجیره ای ها دستورات مذاکره را در قالب مصاحبه با برخی از چهره های شناخته شده در کشور منتشر می کنند.

,

سید حمید موسویان عضو تیم مذاکره کننده که از مدت ها قبل از کشور خارج شده و هنوز به ایران باز نگشته است تا به سوالات دستگاه قضایی درخصوص اتهامات وارد شده به وی در طول مذاکرات پاسخ بدهد، طی مصاحبه های گسترده از مدت ها قبل مذاکره را به عنوان اولین هدف ایران معرفی می کند.

,

گزارشی از اقدامات موسویان در تیم مذاکره کننده و اتهامات وی را در اینجا بخوانید.

, گزارشی از اقدامات موسویان در تیم مذاکره کننده و اتهامات وی را در اینجا بخوانید., گزارشی از اقدامات موسویان در تیم مذاکره کننده و اتهامات وی را در , اینجا, اینجا, بخوانید.,

این رسانه ها و افراد بدون در نظر گرفتن دهن کجی آمریکا به ایران بعد از خروج از برجام یک بار دیگر نشان داده اند که منافع ملی برای آنها اصلاً مهم نبوده و برخورد آنها با برخی مشکلات اقتصادی در سال های گذشته به جهت سمت و سو های سیاسی آنها و همچنین تسویه حساب های گردانندگان این رسانه ها بوده است.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه