اخبار داغ

نماینده مجلس شورای اسلامی:

مسئولان ناتوان راه را برای دیگران باز کنند/ لزوم مدیریت مجاهدانه برای حل مشکلات/ اقدامات خلاف قانون مورد سوءاستفاده دشمنان قرار می‌گیرد

مسئولان ناتوان راه را برای دیگران باز کنند/ لزوم مدیریت مجاهدانه برای حل مشکلات/ اقدامات خلاف قانون مورد سوءاستفاده دشمنان قرار می‌گیرد
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ناراحتی مردم از اقدام‌نکردن دولت در حل مشکلات اقتصادی است گفت: اگر مسئولان نمی‌توانند مشکلات را حل کنند، راه را باز کنند و میدان را به کسانی دهند که با روحیه و باوری که دارند می‌توانند مشکلات را حل کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، با بیان این‌که کشور در حال حاضر دارای شرایط خاصی است گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور ریشه بیرونی و بخشی، ریشه درونی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با , خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، با بیان این‌که کشور در حال حاضر دارای شرایط خاصی است گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور ریشه بیرونی و بخشی، ریشه درونی دارد.,

 

,

وی در خصوص ریشه خارجی مشکلات اظهار کرد: دشمنی‌ها با سناریوهایی که از قبل نوشته شده و اکنون در حال اجراست، ادامه دارد.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از مشکلات ریشه داخلی دارد و ضعف‌های مدیریتی در دولت وجود دارد که این شرایط نیاز به مدیریت دارد.

,

 

,

فلاحتی افزود: در شرایط فعلی همه دست به دست هم دادیم تا مشکلات را رفع کنیم.

,

 

,

وی تأکید کرد: روش‌هایی که برای رفع مشکلات اتخاذ می‌کنیم نباید منجر به افزایش مشکلات اجتماعی شود.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: این‌که همه اقشار جامعه از شرایط موجود ناراضی هستند، قبول داریم اما سازوکار لازم برای پیگیری جهت حل مشکلات، در قانون درنظر گرفته شده است.

, این‌که همه اقشار جامعه از شرایط موجود ناراضی هستند، قبول داریم اما سازوکار لازم برای پیگیری جهت حل مشکلات، در قانون درنظر گرفته شده است.,

 

,

فلاحتی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، صدای مردم در خانه ملت برای پیگیری مطالبات، نظارت بر عملکرد دولت و برای رفع مشکلاتی که برای مردم پیش می‎‌آید هستند.

, نمایندگان مجلس شورای اسلامی، صدای مردم در خانه ملت برای پیگیری مطالبات، نظارت بر عملکرد دولت و برای رفع مشکلاتی که برای مردم پیش می‎‌آید هستند.,

 

,

وی اظهار کرد: روز گذشته که سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد، یعنی از قبل دنبال رفع مشکلات بودیم اما چون به حل مشکلات کم‌توجهی شده است، از رئیس جمهور سؤال می‌کنیم تا رئیس جمهور با عزم جدی‌تر وارد شود، کوتاهی‌ها را پاسخ دهد و عملکردهای مثبت را تشریح کند تا به سوی حل مشکلات اقتصادی حرکت کنیم.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار باشد تجمعی غیرقانونی یا حتی تظاهراتی مسالمت‌آمیز باشد، نتیجه‌ی آن در شرایط فعلی، سودجویی ایادی استکبار که در داخل کشور هستند و مدیریت‌های رسانه‌ای که در داخل و خارج از کشور به صورت فراوان وجود دارد و در مسیر حرکت انقلاب مشکل ایجاد می‌کند، است و متأسفانه حرکت صلح‌آمیز مردم نیز از مسیرش خارج می‌شود.

,

 

,

فلاحتی تأکید کرد: کسی با اعتراض و بیان مشکلات حرفی ندارد و نمایندگان فراوانی در مجلس شورای اسلامی، این اعتراض‌ها را با ابزارهای نظارتی قوی به دولت بیان می‌کنند.

, کسی با اعتراض و بیان مشکلات حرفی ندارد و نمایندگان فراوانی در مجلس شورای اسلامی، این اعتراض‌ها را با ابزارهای نظارتی قوی به دولت بیان می‌کنند.,

 

,

وی افزود: ابزارهای نظارتی که در اختیار مجلس است، کم نیست ازجمله سوال، استیضاح، عدم‌کفایت و موارد بسیاری که قانون اساسی در اختیار مجلس شورای اسلامی گذاشته است.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر افرادی با احساسات وارد شوند و فکر کنند با حرکت تجمعی برخلاف قانون و عرف می‌توانند نتیجه مثبت که رفع مشکلات مردم است، بگیرند، این روش ناکارآمد است چراکه حتما مورد سوءاستفاده دشمنان قرار می‌گیرد.

,

 

,

ناراحتی مردم از اقدام‌نکردن دولت در حل مشکلات اقتصادی است

, ناراحتی مردم از اقدام‌نکردن دولت در حل مشکلات اقتصادی است, ناراحتی مردم از اقدام‌نکردن دولت در حل مشکلات اقتصادی است,

فلاحتی با بیان این‌که در رویکردهای بین‌المللی، دشمن نفوذ دارد و کار می‌کند افزود: زمانی که ترامپ رسما اعلام جنگ اقتصادی علیه ایران می‌کند، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که تکانش‌های اقتصادی به اقتصاد ما وارد نشود اما انتظار مردم به حق است که جلوی تکانش‌ها را می‌توان با مدیریت‌های عاقلانه از طرف دولت گرفت که متأسفانه همین امر اعصاب همه را بهم ریخته که چرا دولتمردان کار اساسی و محکمی در حل مشکلات اقتصادی انجام نمی‌دهند و توپ را به زمین دیگران که مسئولیتی در این خصوص ندارند، می‌اندازند.

,

 

,

وی اظهار کرد: همچنین دولت فضا را سیاسی می‌کند درحالی که اصل، فضای اقتصادی است یا مسائلی را برای مردم تبیین می‌کنند که اصل کار مردم نیست.

, همچنین دولت فضا را سیاسی می‌کند درحالی که اصل، فضای اقتصادی است یا مسائلی را برای مردم تبیین می‌کنند که اصل کار مردم نیست.,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در چند روز گذشته، مرتب لایحه تفکیک وزارت‌خانه‌ها را به مجلس شورای اسلامی می‌دهد و دنبال بزرگ‌شدن ساختار دولت است.

,

 

,

فلاحتی افزود: کجا مردم انتظار تفکیک وزارت‌خانه‌ها را دارند؟ چرا بحث‌های اقتصادی از طرف دولت به مجلس نمی‌آید تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت کمک کنند؟

,

 

,

وی اظهار کرد: مشکلات اقتصادی نیاز به مدیریت داخلی دارد که با فشارهایی که از طرف مراجع قانونی مانند قوه  قضائیه و مجلس شورای اسلامی و مدیریت مقام معظم رهبری که مرتب توصیه‌هایی به دولت می‌فرمایند، دولت باید اهتمام جدی برای حل مشکلات مردم داشته باشد.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اعتراض و نگرانی‌های مردمی از مسیر قانونی پیگیری شود، حتما مؤثر است فقط هوشیاری می‌طلبد تا آلت دست عواملی نشویم که نظام ما را قبول ندارند و از بدوانقلاب نیز حرکت انقلابیون را قبول نداشتند و دلشان برای اقتصاد ما نمی‌سوزد یعنی یک نسخه برای رفع مشکلات ندارند بلکه فقط فضای احساسی و رسانه‌ای ایجاد و بر آن موج سواری می‌کنند اما  چه از آن فضا خارج شود، کسی پاسخ‌گو نیست.

, اگر اعتراض و نگرانی‌های مردمی از مسیر قانونی پیگیری شود، حتما مؤثر است فقط هوشیاری می‌طلبد تا آلت دست عواملی نشویم که نظام ما را قبول ندارند و از بدوانقلاب نیز حرکت انقلابیون را قبول نداشتند و دلشان برای اقتصاد ما نمی‌سوزد یعنی یک نسخه برای رفع مشکلات ندارند بلکه فقط فضای احساسی و رسانه‌ای ایجاد و بر آن موج سواری می‌کنند اما  چه از آن فضا خارج شود، کسی پاسخ‌گو نیست.,

 

,

فلاحتی افزود: این موارد شایسته مردم نیست و مردم هوشیارتر هستند و فشارهای بالایی را برای حفظ امنیت کشور و نظام و این‌که هنوز به نهادهای مدنی در جامعه باور دارند، تحمل می‌کنند و صبور هستند تا دولتمردان تصمیم مقتضی برای حل مشکلات بگیرند.

,

 

,

مشکلات به بهترین شکل قابل حل است

, مشکلات به بهترین شکل قابل حل است, مشکلات به بهترین شکل قابل حل است,

وی با بیان این‌که این سوال مطرح می‌شود که آیا مشکلات حل شدنی است؟ اظهار کرد: مشکلات به بهترین شکل و صددرصد و خیلی راحت حل شدنی است.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که این‌گونه نیست که اگر به این عرصه ورود شود، مشکلات ناتمام بماند و حل نشود گفت: تحریم چیز جدیدی برای ما نیست و تجربه تحریم 40 ساله را داریم.

,

 

,

فلاحتی افزود: به اذعان اندیشکده‌های آمریکایی در بسیاری از زمینه‌ها، جمهوری اسلامی ایران تحریم‌پذیر نیست.

,

 

,

وی اظهار کرد: به اذعان فائو، جمهوری اسلامی ایران جزو 15 کشور برتر در تولید محصولات کشاورزی راهبردی است.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهای برتر در تولید علم است.

,

 

,

فلاحتی با بیان این‌که جزو کشورهایی که در بنیه دفاعی مستقل است، هستیم افزود: جزو کشورهایی هستیم که نفت ما در بدترین شرایط یعنی زمان جنگ تحمیلی نیز خریدار داشته است چه برسد به شرایط حاضر.

,

 

,

وی اظهار کرد: جزو کشورهایی هستیم تنگه هرمز که بیشترین میزان انرژی دنیا از طریق آن صادر می‌شود، در حیطه اختیارات ما است.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌توان به راحتی گفت اقتصاد جمهوری اسلامی ایران تضعیف شده یا در آن بحران ایجاد شده است.

,

 

,

فلاحتی افزود: هم‌اکنون روزانه 2 میلیون و 500 هزار بشکه نفت با قیمت 76 دلار فروخته می شود و پولش به خزانه دولت برمی‌گردد.

,

 

,

وی اظهار کرد: هم‌اکنون محصولات ما را کشورهای مختلف دنیا، بدون هیچ مشکلی خریداری می‌کنند.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران با این قدرت اقتصادی و با نیروهای توانمند و بنیه نیروی انسانی قوی، امکان ندارد با تکانش اقتصادی دچار بحرانی شود که غیرقابل کنترل باشد بلکه حتما به راحتی می‌شود اوضاع اقتصادی را کنترل کرد.

, جمهوری اسلامی ایران با این قدرت اقتصادی و با نیروهای توانمند و بنیه نیروی انسانی قوی، امکان ندارد با تکانش اقتصادی دچار بحرانی شود که غیرقابل کنترل باشد بلکه حتما به راحتی می‌شود اوضاع اقتصادی را کنترل کرد.,

 

,

مسئولان باور ندارند می‌توان مشکلات را حل کرد

, مسئولان باور ندارند می‌توان مشکلات را حل کرد, مسئولان باور ندارند می‌توان مشکلات را حل کرد,

فلاحتی افزود: چرا تاکنون اوضاع اقتصادی کنترل نشده است؟ علت آن، ضعف مدیریت مسئولان اقتصادی است.

, چرا تاکنون اوضاع اقتصادی کنترل نشده است؟ علت آن، ضعف مدیریت مسئولان اقتصادی است.,

 

,

وی اظهار کرد: مسئولان باور ندارند با روش‌های متعدد و تجربیاتی که در گذشته و دولت‌های گذشته است، می‌توان اوضاع اقتصادی را مدیریت کرد.

,

 

,

مسئولان اگر نمی‌توانند مشکلات را حل کنند راه را برای دیگران باز کنند

, مسئولان اگر نمی‌توانند مشکلات را حل کنند راه را برای دیگران باز کنند, مسئولان اگر نمی‌توانند مشکلات را حل کنند راه را برای دیگران باز کنند,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مسئولان نمی‌توانند مشکلات را حل کنند، راه را  باز کنند و میدان را به کسانی دهند که با روحیه و باوری که دارند می‌توانند مشکلات را حل کنند.

,

 

,

فلاحتی افزود: تغییر در تیم اقتصادی بارها از رئیس جمهور خواسته شده و رئیس جمهور نیز اعلام کرده قرار است در تیم اقتصادی دولت، تغییرات ایجاد کند چراکه پذیرفتند مشکل در تیم اقتصادی است.

,

 

,

وی تصریح کرد: شرایط به‌گونه‌ای نیست که غیرقابل مهار باشد و نشود بنیه اقتصادی مردم را قوی و به سمت اصلاح حرکت کرد.

,

 

,

مدیریت مجاهدانه برای حل مشکلات لازم است

, مدیریت مجاهدانه برای حل مشکلات لازم است, مدیریت مجاهدانه برای حل مشکلات لازم است,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حتما می‌توان وضعیت اقتصادی را بهبود بخشید گفت: مقداری مدیریت مجاهدانه می‌خواهد که به طور ویژه از دولت و رئیس جمهور انتظار داریم و انتظار مردم نیز همین است.

,

 

,

فلاحتی افزود: با کمک و همراهی همه افراد مخصوصا قدرت‌های اندیشمند اقتصادی که در بدنه اجرای هستند، بتواینم شاهد تحولاتی باشیم که مردم را از نگرانی خارج کند.

,

 

,

استیضاح وزیران و سؤال از رئیس جمهور جهت پاسخ‌گویی در خصوص مشکلات اقتصادی

, استیضاح وزیران و سؤال از رئیس جمهور جهت پاسخ‌گویی در خصوص مشکلات اقتصادی, استیضاح وزیران و سؤال از رئیس جمهور جهت پاسخ‌گویی در خصوص مشکلات اقتصادی,

وی در خصوص سؤال از رئیس جمهور اظهار کرد: یکی از وظایف نظارتی مجلس شورای اسلامی، سؤال از رئیس جمهور است.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که به وظایف نظارتی عمل نمی‌شود، اعصاب مردم خورد می‌شود و می‌گویند خودمان تکلیف‌مان را روشن می‌کنیم اما زمانی که نهاد مدنی مانند مجلس شورای اسلامی وجود دارد که بالاترین قدرت نظارتی در نظام جمهوری اسلامی است و اختیاراتی زیادی براساس قانون اساسی دارد، به نمایندگی از ملت، رئیس جمهور را وادار می‌کند در خصوص مشکلات پاسخ دهد.

,

 

,

فلاحتی افزود: همان حرفی که می‌خواهد در کف خیابان بیان شود، که گرانی و رکود است، علت این وضعیت را از طریق اجرای قانون یعنی سؤال از رئیس جمهور طرح می‌شود و رئیس جمهور باید در خانه ملت حضور یابد و در جلسه علنی توضیح دهد.

, همان حرفی که می‌خواهد در کف خیابان بیان شود، که گرانی و رکود است، علت این وضعیت را از طریق اجرای قانون یعنی سؤال از رئیس جمهور طرح می‌شود و رئیس جمهور باید در خانه ملت حضور یابد و در جلسه علنی توضیح دهد.,

 

,

وی با بیان این‌که استیضاح از وزیران کلید خورده است اظهار کرد: بارها مجلس شورای اسلامی اعلام کرده اگر دولت برخی از مسئولان حاضر در تیم اقتصادی دولت را تغییر ندهد، مجلس اقدام خواهد کرد و بزودی طرح استیضاح از وزیر اقتصاد در مجلس شورای اسلامی، اعلام وصول می‌شود.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: مدنظر ما، تلاش بر رفع مشکلات است و اولین کاری‌که مشکلات را رفع می‌کند، همت دولتمردان است.

,

 

,

مشکلات از ضعف اهتمام و تصمیم‌گیری است

, مشکلات از ضعف اهتمام و تصمیم‌گیری است, مشکلات از ضعف اهتمام و تصمیم‌گیری است,

فلاحتی افزود: هیچ مشکلی در سر راه مردم در خصوص مسائل اقتصادی جز ضعف اهتمام و تصمیم‌گیری نداریم که اگر ضعف‌ها رفع شود، مردم شاهد گشایش‌های فراوان خواهند بود.

,

 

,

وی اظهار کرد: کشوری نیستیم که فقیر باشیم یا در برابر تکانش اقتصادی و سیاسی که از جانب آمریکا مطرح می‌شود، بحرانی شود اما ضعف تصمیم‌گیری و توضیح‌دادن به‌موقع و عدم به بازار سرمایه و ارز، زمینه‌های فساد را فراهم می‌کند و فساد، مردم ناراحت دارد.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با تمام توان در خصوص حل مشکلات اقتصادی ورود کرده است.

, مجلس با تمام توان در خصوص حل مشکلات اقتصادی ورود کرده است.,

 

,

فلاحتی افزود: مجلس شورای اسلامی تاکنون بسیار صبوری کرد و در کنار دولت بود و کمک می‌کرد و مسامحه می‌کردیم تا به دولت کمک بیشتری شود و دولت وارد فضای حاشیه‌ای نشود که به همین دلیل، بسیاری از وقت‌ها نمایندگان به سؤالات از وزیران و رئیس جمهور ورود نمی‌کردند اما زمانی که مشاهده می‌کنیم، دیگر با این روش جلورفتن فایده‌ای ندارد، نمایندگان از هر دوجناح به این مسئله ورود کردند تا رئیس جمهور نسبت به مشکلات پاسخ‌گو باشد و اگر نیاز به کمک است، در مجلس  شورای اسلامی طرح شود و مجلس کمک کند.

,

 

,

وی اظهار کرد: امیدواریم این رویکرد، دولت را فعال‌تر کند و اگر دولت در زمینه اقتصادی، فعال‌تر شود، مطمئن هستیم مشکلاتی که امروز گریبان مردم را گرفته است، حتما به بهترین شکل ممکن رفع می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه