اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون استان سمنان اعلام کرد؛

سهم ۹۴ درصدی مردان در اهدای خون/ مشارکت بانوان در امر اهدای خون ضروری است

سهم ۹۴ درصدی مردان در اهدای خون/ مشارکت بانوان در امر اهدای خون ضروری است
مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به سهم 94 درصدی مردان در امر اهدای خون گفت: بانوان فقط 6 درصد اهداکنندگان خون را تشکیل می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، پژمان صالحی‌فر مدیرکل انتقال خون استان سمنان صبح امروز در جمع خبرنگاران از وجود 4 مرکز اهدای خون در استان خبر داد و گفت: این مراکز در شهرستانهای سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار دایر هستند و آمادگی دارند نسبت به دریافت خون از علاقه‌مندان نیک‌اندیش اقدام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه این مراکز 100 درصد نیازهای خونی استان را تامین می‌کنند افزود: باتوجه به ایجاد شبکه ملی خون‌رسانی، واحدهای خونی مازاد به سایر نقاط کشور منتقل می‌شود.

,

صالحی‌فر با بیان اینکه 20 درصد از اهدکنندگان خون در استان را افرادی تشکیل می‌دهند که برای بار اول نسبت به اهدای خون اقدام می‌کنند اظهار کرد: از افرادی که برای بار نخست به مراکز اهدای خون مراجعه می‌کنند آزمایش مرتبط با سلامت خون دریافت می‌شود و این افراد 3 ماه پس از اعلام نتایج آزمایش می‌توانند نسبت به اهدای خون خود اقدام کنند.

,

وی با اشاره به اینکه بیشتر اهداکنندگان خون را مردان تشکیل می‌دهند گفت: سهم بانوان در اهدای خون فقط 6 درصد است درحالی که بیش از 50 درصد خون‌های دریافتی توسط بانوان مصرف می‌شود.

,

مدیرکل انتقال خون استان با دعوت از بانوان برای مشارکت بیشتر در اهدای خون تصریح کرد: برخی بانوان تصور می‌کنند ممکن است با اهدای خون دچار مشکلاتی شوند در حالی‌که کلیه مراحل اهدای خون تحت نظر پزشکان انجام می‌شود و چنانچه مراجعه‌کننده، زمینه اهدای خون را نداشته باشد این مراکز نسبت به دریافت خون اقدام نمی‌کنند.

,

صالحی‌فر با بیان اینکه در صورت نیاز، قرص آهن به  ارائه خواهد شد خاطرنشان کرد: باتوجه به حضور مستمر پزشکان در مراکز انتقال خون، نباید نگرانی خاصی در مورد اهدای خون در بین بانوان وجود داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه