اخبار داغ

با حضور ۱۱۰ دانشجو از سراسر کشور برگزار شد؛

طنین «زنگ تفریح» در دانشگاه شیراز

طنین «زنگ تفریح» در دانشگاه شیراز
دبیر همایش «زنگ تفریح» دانشگاه شیراز گفت:امسال 110 نفر از دانشجویان از سراسر کشور کادر این همایش هستند که هماهنگی 18غرفه دانشگاه‌های کشور و برگزاری 120 کارگاه ساماندهی می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، همایش زنگ تفریح در دانشگاه مجموعه ای از برنامه های مختلف علمی و فرهنگی و چالش برانگیز در زمینه های مختلف است که در تابستان هر سال، طی سه روز، توسط دانشجویان به منظور استفاده و بهره وری دانش آموزان مقاطع دبیرستان و پیش دانشگاهی برگزار میگردد. برنامه ی اصلی همایش ، ارائه ی کارگاه های آموزشی دانش آموز محور در زمینه های گوناگون علمی، خلاقیتی، فرهنگی، فلسفی، هنری، اجتماعی، مدیریتی، کار گروهی است. کارگاه ها اغلب توسط دانشجویان و اساتید دانشگاهی ارائه میشوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه, شیرازه,

غرفه های علمی-فرهنگی-هنری در محیط همایش نیز یکی از برنامه های پررنگ همایش می باشد که دانش آموزان میتوانند در زمان های مشخص شده  از آن استفاده کنند. از دیگر برنامه ها، می توان به برگزاری مسابقاتی در مدت زمان برگزاری این همایش اشاره کردکه با هدف ایجاد خلاقیت و پویایی و ایجاد روحیه ی کار تیمی بین دانش آموزان طراحی اجرا می شود.

دبیر همایش «زنگ تفریح» دانشگاه شیراز از اجرای دوازدهمین دوره این همایش زنگ تفریح خبر داد و گفت: ما از آبان ماه استارت این کار را زدیم و در نتیجه تلاش های چند ماهه این همایش روزهای ۱۷ تا ۱۹ مرداد ماه در دانشکده مهندسی شماره دو برگزار می‌شود.

 علیرضا خالقی با بیان اینکه امسال 1200 دانش‌آموز برای این همایش ثبت نام کردند و تاکنون ثبت‌نام 410 نفر از آنان تکمیل شده است افزود: امسال 110 نفر از دانشجویان از سراسر کشور کادر این همایش هستند که هماهنگی  18غرفه دانشگاه‌های کشور و برگزاری 120 کارگاه ساماندهی می‌کنند.

دبیر دوازدهمین دوره همایش زنگ تفریح بااشاره به اینکه ایده اولیه این همایش ۱۲ سال پیش از دانشکده کامپیوتر شکل گرفت، ادامه داد: هر دانش‌آموز می‌تواند در 7 کارگاه شرکت کنند و هدف ما از این همایش در بخش دانش‌آموزی ایجاد روحیه خودباوری، کار گروهی و عرضه یک تعریف درست از نخبه بودن است.

خالقی با اشاره به اینکه تبلیغات این همایش شهری بوده وبه رغم اینکه امسال برنامه ای برای تبلیغات کشوری نداشتند 25 نفر نیز از دیگر شهرها در این همایش شرکت کردند، بیان کرد: دانشگاه شیراز این ظرفیت را دارد که از سال آینده این همایش را به صورت ملی برگزار کند.

دفتر استعداد‌های درخشان دانشگاه  از 11 تا 14 مردادماه آماده هرگونه اطلاع‌رسانی درباره رشته‌های موردنظر دانشجویان است.

مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز هم در این نشست اظهار داشت: در راستای ارائه آشنایی شرکت‌کنندگان درزمان انتخاب رشته تحصیلی که از 15 تا 20 مردادماه اعلام می‌شود، دفتر استعداد‌های درخشان از 11 تا 14 مردادماه جاری آماده هرگونه اطلاع‌رسانی درباره رشته‌های موردنظر دانشجویان است.

علی‌ رضایی خاطرنشان کرد: معرفی رشته‌های مختلف تحصیلی، ارائه داده‌های صحیح رشته‌های تحصیلی توسط اساتید و دانشجویان ونیز قرار دادن جدول زمان‌بندی اطلاعات متناسب با ظرفیت انتخاب رشته ازجمله اهداف اجرای این طرح است.

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در کنکور سراسری می‌توانند صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 و بعدازظهر‌ها از ساعت 16 تا 19 در روز‌های 11 تا 12 مردادماه توسط اساتید با رشته‌های دانشگاهی مختلف آشنا شوند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
رضایی بیان داشت: شرکت‌کنندگان می‌توانند برای معرفی رشته به سایت www.shirasu.ac.ir و یا به غرفه‌هایی که در دانشگاه مهندسی شماره 2 راه‌اندازی شده است اطلاعات لازم را کسب کنند.

رضایی بر ضرورت حفظ نخبگان در استان تاکید کرد و گفت: دانشگاه شیراز ظرفیت های خوبی دارد که اگر به درستی معرفی شود و نخبگان در استان بمانند باعث پیشرفت استان خواهد شد.
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه