اخبار داغ

مدیرکل ارشاد اسلامی فارس برنامه های هفته خبرنگار راتشریح کرد؛

از تجدید میثاق با شهدا تا کارگاه آموزشی و جشن و ضیافت خانوادگی

از تجدید میثاق با شهدا تا کارگاه آموزشی و جشن و ضیافت خانوادگی
سهرابی مدیرکل ارشاد اسلامی فارس گفت: هفته آینده بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری با ارائه کارت خبرنگاری مورد تأیید اداره ارشاد اسلامی فارس برای اصحاب رسانه رایگان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، امسال برای اولین بار علاوه بر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات انجمن صنفی هم به جمع تصمیم سازان برای بزرگداشت هفته خبرنگار ملحق شده است و تنوع خوبی در برنامه ها مشاهده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه, شیرازه,

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به دلیل اهیمت خبر و جایگاه خبرنگاران سه سال است روز خبرنگار به هفته پاسداشت مقام خبرنگار تبدیل شده  از برگزاری هفته پاسداشت آیینه‌داران اندیشه و آگاهی فارس ۱۳ تا ۱۸ مرداد در شیراز خبر داد و گفت: برنامه‌های هفته خبرنگار در سه محور آموزشی، شهروند محوری و تکریم خبرنگاران پیش بینی شده است.

صابر سهرابی اعلام کرد: روز اول هفته را مانند سال های قبل با همراهی بسیج رسانه و بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و بنیاد شهید با تجدید میثاق با شهدای رسانه فارس آغاز می‌کنیم و پس از شهید رکنی و شهید مصطفایی امسال برای برکت برنامه های هفته پاسداشت خبرنگار مهمان شهید پیمان بزرگ‌زاده هستیم.

وی ادای احترام به خبرنگاران پیشکسوت فارس با حضور در منزل شان، تبلیغات محیطی هفته خبرنگار در سطح شهر با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز و کانون‌های تبلیغاتی ، برگزاری نشست هم‌اندیشی ورزشی نویسان مطبوعات با حضور پژمان راهبر سردبیر پایگاه ورزش سه و کارگاه خبرنویسی پیشرفته در بعضی از شهرستان‌های استان فارس و بازدید از رسانه‌های استان فارس وتقدیر از فعالان رسانه ای را از برنامه‌های این هفته برشمرد و خبر داد: در دومین روز این هفته نمایشگاه عکس شات‌های شورانگیز که حاصل زحمات  عکاسان خبری استان فارس است در گالری تاروپود مرکز اسناد رسمی استان فارس برپا می شود. این نمایشگاه در روزهای بعد در ایستگاه نمازی قطار شهری در معرض دید عموم علاقمندان قرار خواهد گرفت.

رونمایی از تازه ترین آثار فعالان رسانه ای در هفته خبرنگار

وی در ادامه از برگزاری کنسرت اختصاصی گروه آوای موج از بوشهر سه‌شنبه شب ویژه خبرنگاران و خانواده های آنان خبر داد و گفت:  چهارشنبه شب هم در باغ جهان‌نما ضیافت شامی برای خبرنگاران و خانواده های آنان تدارک دیده شده است این مراسم با حضور مسئولین استانی و بدون سخنرانی پیش بینی شده و کتاب کاریکاتور خبرنگار و کاریکاتوریست احمدرضا سهرابی تحت عنوان «انگارنه‌انگار» و همچنین «کتاب یک خبر خوب برای روابط عمومی‌ها» نوشته حسن دهقان در این شب رونمایی خواهد شد.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان فارس اظهار داشت:  در راستای توجه به شهروند محوری روز سه‌شنبه برنامه بازدید از مرکز توان‌بخشی و بیمارستان‌های بیماری‌های خاص و عیادت از سالمندان باهدف تولید محتوای خبری از مشکلات این بیماران برگزار می‌شود.

سهرابی گفت: روز جمعه‌شب نیزباهمکاری میراث فرهنگی فارس بازدید خبرنگاران از تخت جمشید تحت عنوان نور و صدا ویژه اصحاب رسانه برگزار می‌شود.

وی افزود: هفته آینده بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری با ارائه کارت خبرنگاری مورد تأیید اداره ارشاد اسلامی فارس برای اصحاب رسانه رایگان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژه برنامه‌های انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های عکس اجتماعی و ورزشی، اجرای برنامه« رسانه، خبرنگار و مردم»، برگزاری جشن گرامیداشت هفته خبرنگار، برپایی غرفه‌هایی برای ارتباط خبرنگاران و مردم، برگزاری مسابقه رسانه، اطلاع‌رسانی و مردم، رونمایی و اعطای کارت‌های عضویت در انجمن، برگزاری شب خبرنگار و عکاس خبری، قرعه کشی و اعطای جایزه به بهترین شهروند خبرنگار و تجلیل از اعضای انجمن با حضور مسئولین از جمله برنامه‌های این انجمن برای بزرگداشت مقام خبرنگاران و عکاسان خبری است.

سهرابی در خصوص صدور کارت خبرنگاری بیش از چند برابر تعداد خبرنگاران استان نیز پاسخ داد: کارت اصلی که هم اعتبار ملی و هم بین المللی دارد که تنها  از طریق سامانه e.rasane صادر می شود و مراحل سختی دارد ما برای اینکه خبرنگاران برای حضور در جلسات خبری مدرک شناسایی معتبر داشته باشند کارتی صادر کردیم و از رسانه ها خواستیم اسامی خبرنگاران خود را برای ما ارسال کنند و به اسامی انها اعتماد کردیم و انتظار داریم امانت دار این اعتماد باشند.

اما از وقتی تاریخ اعتبار کارت های قبلی تمام شد متقاضیان کارت ها پالایش شدند و مشکل سابق دیگر تکرار نخواهد شد و تنها برای خبرنگاران کارت خبرنگاری صادر می شود. از طرفی در هفته خبرنگار نیز ازکارت اعضای انجمن صنفی خبرنگاران رونمایی می شود واحتمال خطا به حداقل می رسد.
,
,
,
,
,
,
,
, رونمایی از تازه ترین آثار فعالان رسانه ای در هفته خبرنگار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه