اخبار داغ

معاون مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرد؛

استعمار مدرن با استفاده از فضای مجازی

استعمار مدرن با استفاده از فضای مجازی
معاون مرکز ملی فضای مجازی گفت: امروزه در فضای مجازی با مسئله استعمار مدرن مواجه هستیم، به عبارتی، دیگر تسخیر جوامع با حمله به جوامع گوناگون و تصرف اندیشه‌ها از طریق حضور فیزیکی دنبال نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ امیر خوراکیان، معاون مرکز ملی فضای مجازی کشور روز گذشته در گردهمایی سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: انجمن‌های اسلامی دانش آموزی محیطی برای فراگیری دانش، مهارت‌آموزی، کسب تجربه‌های اجتماعی، تربیت و شناخت و رشد استعدادها و افزایش آگاهی و دانش است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

معاون مرکز ملی فضای مجازی کشور با بیان اینکه تصور جامعه عاری از تحولات غیرممکن است بیان کرد: اگر فعالیت انجمن‌های اسلامی دانش آموزی را از نظر موضوع و جهت گیری‌ها در تمام ابعاد بدون توجه به واقعیت‌های که این نسل با آن مواجه است و یا در آینده با آن مواجه خواهد بود را در نظر نگیریم این فعالیت‌ها نتیجه بخش نخواهد بود. 

,

وی تأکید کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی باید رابطه فعالیت انجمن‌های اسلامی را با تمام ابعاد در بستر تحولات تاریخی مد نظر قرار دهد.

,

 

,

استعمار مدرن با فضای مجازی 

, استعمار مدرن با فضای مجازی ,

خوراکیان با اشاره به اینکه انجمن اسلامی در مبارزه با استکبار و استعمار سابقه درخشانی دارد گفت: امروزه در فضای مجازی با مسئله استعمار مدرن مواجه هستیم، به عبارتی، دیگر تسخیر جوامع با حمله به جوامع گوناگون و تصرف اندیشه‌ها از طریق حضور فیزیکی دنبال نمی‌شود بلکه اکنون نرم‌افزارها و سیستم عامل‌ها ابزار این اتفاق هستند. 

,

معاون مرکز ملی فضای مجازی کشور اظهار کرد: در سال 2009، 7 تا 8 سیستم عامل فعال و متعلق به کشورهای مختلفی بود اما در سال 2016، 84.8 درصد سیستم‌های عامل دنیا اندروید و 14.4 درصد آی او اس است و تمام فعالیت‌های مجازی کاربران با این دو سیستم عامل انجام می‌گیرد.

,

 

,

فضای مجازی نظام معرفتی را تغییر می‌دهد

, فضای مجازی نظام معرفتی را تغییر می‌دهد,

وی متذکر شد: فضای مجازی تنها در سبک زندگی تغییر ایجاد نمی‌کند بلکه بدون آنکه متوجه شویم، بسیار نرم و آرام در نظام معرفتی ما نیز تأثیر می‌گذارد. 

,

خوراکیان با بیان اینکه رابطه گسترده‌ای بین فضای مجازی و اقتصاد وجود دارد؛ تصریح کرد: در سال 2011، از 5 شرکت برتر اقتصاد دنیا تنها یک شرکت در حوزه فضای مجازی فعال بود اما در سال 2016 هر 5 شرکت برتر اقتصاد دنیا شرکت‌های فعال در فضای مجازی بودند. 

,

معاون مرکز ملی فضای مجازی کشور با اشاره به اینکه تحولات شکل گرفته در انقلاب صنعتی که با گسترش صنعت چاپ، حمل و نقل و رسانه همراه بود با تحولات امروزه در فضای مجازی قابل مقایسه نیست؛ خاطرنشان کرد: بیشتر بسترهای ارتباطی در اختیار کشورهای محدودی بوده که پیام‌رسان‌های ساخته شده توسط آن‌ها در کشورهای دیگر نسبت به کشور این سازندها اعضای بیشتری دارد. 

,

 

,

47 درصد خدمات اصلی گوگل خارج از دسترس کاربران ایرانی

, 47 درصد خدمات اصلی گوگل خارج از دسترس کاربران ایرانی,

وی با بیان این که 78 درصد جست‌و‌جوهای مردم دنیا در گوگل انجام می‌گیرد، اظهار کرد: بستری فراهم کرده‌اند تا تمام مردم دنیا را به سمتی بکشانند که خودشانمدیریت می‌کنند.

,

وی اضافه کرد: 47 درصد خدمات اصلی گوگل برای مردم کشور ما بسته شده است، در فعالیت‌های علمی، پژوهشی و زیرساختی و فناوری امکان استفاده نداریم و تنها مواردی که ما را مصرف کننده بار می‌آورد در دسترس است.  

,

خوراکیان یادآور شد: همگرایی‌ها در فناوری و حوزه فضای مجازی شکل می‌گیرد که آینده را متحول کرده و فناوری کوانتوم و نانو شرایطی را به وجود می‌آورد که با فضای امروز بسیار متفاوت است. 

,

 

,

تربیت باید منطبق با سیر تحولات باشد

, تربیت باید منطبق با سیر تحولات باشد,

معاون مرکز ملی فضای مجازی کشور تأکید کرد: اگر می‌خواهیم نسلی تربیت کنیم که در آینده جامعه نقش‌آفرینی دارد، باید این تربیت منطبق با سیر تحولات باشد و نیازمند آگاهی، دانش و اشراف کامل بر تحولات و همچنین نیازمند زمینه معرفتی و معنویت هستیم. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه