اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت وگو با دانا:

طب سنتی ایرانی به دنبال کسب جایگاه در نظام پزشکی/ نظر وزارت بهداشت مثبت است

طب سنتی ایرانی به دنبال کسب جایگاه در نظام پزشکی/ نظر وزارت بهداشت مثبت است
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: خواسته انجمن طب سنتی ایرانی تبیین جایگاه طب سنتی ایرانی و تقویت طب سنتی ایرانی است.
[

حیدر علی عابدی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در خصوص مشکلات و مسائل طب سنتی ایرانی اظهار داشت: خواسته انجمن طب سنتی ایرانی تبیین جایگاه طب سنتی ایرانی و تقویت طب سنتی ایرانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: طب سنتی ایرانی هنوز یک استراتژی واحد را اتخاذ نکرده اند چرا که در انتخاب نام که طب سنتی، طب ایرانی یا طب اسلامی باشد درگیر هستند، که طبقه گفته خدادوستان مدیرکل طب اسلامی به دنبال طب سنتی ایرانی هستند.

,

نماینده مردم اصفهان با اشاره به خواسته مطرح شده توسط مسئولین طب سنتی ایرانی گفت: یکسری راه و روشهایی را برای اینکه طب سنتی ایرانی جایگاه خود را پیدا کند بیان کردند و انتظاراتی که از وزارت بهداشت بهداشت داشتند را بیان کردند اما انتظارات خود را به صورت واضح نتوانستند برای مجلس مطرح کنند که ما نیز بتوانیم آنها را از وزارت بهداشت بخواهیم.

,

عابدی ادامه داد: کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس در راستای اجرای بند (چ) ماده 74 برنامه ششم به وزارت بهداشت ودرمان توصیه می‌کند که هرچه سریعتر از خدمات طب سنتی ایرانی در شبکه‌های بهداشتی و درمانی استفاده کند، ضمن اینکه در آموزش گروه های پزشکی دروس طب سنتی ایرانی گنجانده شود؛ همچنین در راستای تقویت طب سنتی ایرانی به صورت تخصصی درجهت تدریس در دانشگاه ها تلاش شود.

,

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مسئولین طب سنتی ایرانی به دنبال جایگاه در نظام پزشکی هستند تا به عنوان یک تخصص توسط بیمه جایگاه آنها شناخته شود که این نیز مستلزم آن است که یک استراتژی مکتوب را به مجلس ارائه دهند تا بررسی شود و مقرر شد این گروه برنامه وخواسته های خود را از وزارت بهداشت به صورت مکتوب به کمیسیون بهداشت مجلس اعلام کنند.

,

نماینده مردم اصفهان در خصوص نظر وزارت بهداشت درباره طب سنتی ایرانی گفت: وزارت بهداشت نظرمنفی نسبت به طب سنتی نداشتند بلکه نظر آنها مثبت بود، آقای خدادوست مدیر کل طب سنتی ایرانی برنامه ای را نوشته بودند و پیشنهاد مجلس به وزارت بهداشت این بود برنامه آنها را مطالعه کنند و ایرادات آنها را به مجلس منعکس کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه