اخبار داغ

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان سمنان خبر داد؛

افزایش ۲۰۰ درصدی کشف سلاح از شکارچیان غیرمجاز در سال ۹۶

افزایش ۲۰۰ درصدی کشف سلاح از شکارچیان غیرمجاز در سال ۹۶
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان سمنان از افزایش ۲۰۰ درصدی کشف سلاح از شکارچیان غیرمجاز در استان در سال گذشته خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، حسن قاضی‌نژاد فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان سمنان صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حدود 25 درصد از مراتع و جنگل‌های استان تحت نظر اداره کل محیط‌زیست قرار دارد گفت: براساس استانداردهای جهانی، به ازای هر 3 هزار هکتار از این مناطق به یک محیط‌بان نیاز است در حالی‌که در استان سمنان به ازای هر 48 هزار هکتار یک محیطبان فعال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان از فعالیت 131 محیط‌بان در استان خبر داد و افزود: کمبود محیط‌بان یکی از چالش‌های اصلی اداره کل محیط‌زیست استان سمنان برای حفاظت از ذخایر متنوع زیستی استان است.

,

قاضی‌نژاد با اشاره به افزایش 200 درصدی کشف سلاح غیرمجاز در سال گذشته اظهار کرد: در سال گذشته 31 قبضه اسلحه مربوط به شکارچیان غیرمجاز در استان سمنان کشف شد.

,

وی گفت: در سال گذشته تعداد موارد پیشگیری از شکار غیرمجاز در مقایسه با تعداد شکارهای غیرمجاز افزایش یافت که این امر به حفظ گونه‌های جانوری و نیز کاهش مشکلات پس از وقوع شکار منجر شد. 

,

فرمانده یگان حفاظت محیطزیست استان با یادآوری وجود بیش از 7 هزار آهو در اوایل دهه 70 در جنوب و جنوب شرق شهر سمنان تصریح کرد: متاسفانه با توجه به افزایش دخالت‌های عوامل انسانی در اکوسیستم منطقه، این تعداد هم‌اکنون به حداکثر 30 راس رسیده است.

,

قاضی‌نژاد با اشاره به طرح انتقال گورخر ایرانی از منطقه توران شاهرود به پارک ملی کویر گفت: یکی ازاهداف اصلی این طرح، حفظ خوی وحشیگری گورخر ایرانی و جلوگیری از تغییرات رفتاری در این گونه جانوری است.

,

وی همچنین از مشاهده دست کم 30 قلاده یوزپلنگ آسیایی در ذخیره‌گاه توران در سال‌های اخیر خبر داد و افزود: یکی از چالش‌های حفاظت از یوزهای منطقه توران، قرار داشتن جاده تهران مشهد در بخشی از این منطقه است که در این خصوص نیازمند مشارکت بیشتر مردم هستیم.

,

این مقام مسئول در اداره کل محیط‌زیست استان خاطرنشان کرد: منطقه حفاظت‌شده توران شاهرود یکی از بهترین مناطق حفاظت شده برای زیست یوزپلنگ آسیایی است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه