اخبار داغ

مشکل بی آبی روستای دولت آباد یک ماهه شد؛

روستایی که دولت بی آبادش کرد/دبه های بی مسئولیتی که بر شانه مردم سنگینی می کند

روستایی که دولت بی آبادش کرد/دبه های بی مسئولیتی که بر شانه مردم سنگینی می کند
روستای دولت آباد با جمعیتی حدود ۴ هزار نفر از توابع شهرستان ارزوئیه استان کرمان است که در اوج گرمای شدید تابستان با تدبیر اشتباه مسئولین حدود یک ماه است که آب ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ روستای دولت آباد با جمعیتی حدود ۴ هزار نفر از توابع شهرستان ارزوئیه استان کرمان است که اهالی این روستا در اوج گرمای شدید تابستان مدتی است به دلیل کم آبی و خشکسالی های اخیر دچار مشکلات جدی شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

آب شرب این روستا از چاه تامین می شود ولی به گفته مسئولین به دلیل پایین رفتن سطح و کاهش فشار آب، باید عمق چاه بیشتر شود و قرار بود حدود ۴ الی ۵ روز این اقدام انجام شود ولی اهالی روستا می گویند که حدود یک ماه است که مشکل آب آن ها رفع نشده و مردم برای تامین آب شرب خود دبه به دست به سراغ مخازن آبی رفتند که از شهرستان ارزوئیه به روستا آورده شده بود.

,

هوای گرم و دمای بالای هوا از یک طرف و سنگینی دبه های آب و حمل آن ها تا منزل از سوی دیگر، باری بود که تا همین هفته پیش به دوش اهالی سنگینی می کرد و حداقل انتظاری که اهالی روستا در گفت و گو با خبرنگار ما مطرح کردند این بود که مسئولین خودشان را جای مردم بگذارند چرا که مسئولینی که خودشان در شهر ساکن هستند و با این مشکلات از نزدیک آشنایی ندارند، نمی توانند حال و روز مردم را درک کنند.

,

, ,

در هر حال  مسئولین به حساب عددی و عملی پیگیر ماجرا بودند اما اینکه در این هوای گرم؛ زمان ۴ روزه به ۳۰ روز برسد مسئله ای نیست که به سادگی بتوان از کنار آن عبور کرد چرا که مردم دبه به دست پای تانکرهای آب رفته و گاهی اوقات مخازن آبی که از مرکز شهرستان آورده می شود پاسخگوی نیاز مردم نبود و اهالی برای تامین آب مورد نیاز خود به روستاهای اطراف می رفتند.

,

اینکه طبق نظر کارشناسان لایه روبی از چاه بهترین اقدام در این زمینه بود و نیازی به تغییر عمق چاه نبود مسئله ای است که اظهار نظر در این خصوص را به کارشناسان واگذار می کنیم اما آنچه که در این گزارش قصد پرداختن به آن را داریم قطعی مجدد آب در این روستاست که صدای اهالی را در آورده است.

,

مشکل بی آبی روستای دولت آباد یک ماهه شد

, مشکل بی آبی روستای دولت آباد یک ماهه شد, مشکل بی آبی روستای دولت آباد یک ماهه شد,

علیرضا دولتی یکی از اهالی روستاست که در گفت و گو با خبرنگار” راه آرمان “با بیان مشکلات بی آبی این روستا عنوان کرد: حدود چهل روز قبل چاه آب شرب روستا دچار مشکل شد؛ البته چند روزی؛ روزانه حدود دوساعت و به اندازه ای که بتوان در این گرمای شدید گذران زندگی کنیم آب داشتیم .

, راه آرمان ,

, ,

دولتی افزود: ولی متاسفانه برخی از مسئولین گفتند که می خواهیم چاه را کف شکنی و لایه روبی کنیم که طبق پیشنهاد برخی اهالی قرار شد این کار در فصل پاییز یا زمستان که دمای هوا کمتر می شود انجام شود ولی کسی به این موضوع توجهی نکرد و آقایان کار را شروع کردند.

,

وی تصریح کرد: در این فصل گرما و روستایی که حدود ۹۰۰ خانوار و بیش از ۴ هزار نفر جمعیت دارد شروع به لایه روبی چاه کردند که حدود ۸ روز طول کشید و بعد از آن به دلیل اشتباه فنی در لایه روبی چاه؛ نتوانستند الکتروموتور را درون چاه قرار دهند و پروسه ای که قرار بود ۴ روزه تمام شود الان حدود یک ماه است که طول کشیده است.

,

دولتی ادامه داد: این منطقه از لحاظ آب ذخیره خوبی دارد ولی متاسفانه به دلیل عدم پیگیری مسئولین آب و فاضلاب این مشکلات به وجود آمده است؛آیا این روستا با این جمعیت نیاز ندارد که یک چاه ذخیره داشته باشد تا در مواقع این چنینی بتوانند از آن استفاده کنند.

,

دبه های بی مسئولیتی که بر دوش مردم سنگینی می کند

, دبه های بی مسئولیتی که بر دوش مردم سنگینی می کند, دبه های بی مسئولیتی که بر دوش مردم سنگینی می کند,

وی خاطر نشان کرد: ما حدود یک ماه است که مشکل بی آب داریم ولی مسئولین همه جا می گویند از هفته قبل آب روستا وصل شده است ولی در همین یک هفته هم ما فقط روزی دو ساعت آب داشتیم و تانکرهای آب هم که می آوردند فقط جوابگوی ۳۵۰ خانوار بود و ما بقی اهالی باید خودشان هزینه می کردند و آب مورد نیاز خود را تامین می کردند.

,

, ,

دولتی در ادامه مطرح کرد: همین آبی هم که در سیستم آب رسانی ما وجود دارد به دلیل شکسته شدن کانال های آب مشکل دارد و حیوانات از آن استفاده کرده و بعد به صورت غیر بهداشتی در سیستم آبرسانی قرار می گیرد و مردم از همین آب استفاده می کنند.

,

وی در پایان تاکید کرد: مسئولینی که نمی توانند ظرف یک ماه مشکل آب یک روستا را حل کنند بهتر بود این کار را به مردم واگذار می کردند چرا که هر خانواده با پرداحتن مبلغی می توانستند خودشان یک چاه بزنند و از این مشکلات رهایی یابند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه