اخبار داغ

واکنش تند مسکو به رزمایش نظامی ناتو در خاک گرجستان؛

ثبات و امنیت با هلی کوپتر، تانک و ماشین های زره پوش تامین نمی شود

ثبات و امنیت با هلی کوپتر، تانک و ماشین های زره پوش تامین نمی شود
هدف از برگزاری این رزمایش، بهبود مهارت های نظامی و ارتقای آماده باش رزمی و فعالیت مشترک نیروهای گرجستان، آمریکا و کشورهای دیگر شریک و نیز مشارکت در حفظ امنیت و ثبات در منطقه دریای سیاه اعلام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج: ماریا زاخاراوا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ارتباط با رزمایش نظامی ناتو در خاک گرجستان گفت: با موضع دولت تفلیس مبنی بر اینکه هدف از برگزاری تمرینات نظامی ناتو در گرجستان کمک به ثبات در منطقه دریای سیاه است، موافق نیستیم.
وی افزود: مسکو نمی تواند، بیانیه وزارت دفاع گرجستان مبنی بر اینکه این تمرینات با هدف کمک به ثبات و امنیت در منطقه انجام می شود را بپذیرد. ثبات وامنیت نه با هلی کوپتر، تانک ها و ماشین های زره پوش بلکه بر مبنای گفتمان سازنده امکان پذیر است.
به گفته زاخاراوا، پیآمد های واقعی این تمرینات ترویج احساسات نظامی و دامن زدن به تنش خواهد بود.
تمرینات نظامی "شریک شایسته – ۲۰۱۸" سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه در گرجستان آغاز شد. این تمرینات با حضور سه هزار نظامی از ۱۳ کشور شامل گرجستان، جمهوری آذربایجان، آمریکا، انگلیس، آلمان، استونی، فرانسه، لیتوانی، لهستان، نروژ، ترکیه، اوکراین و ارمنستان از امروز تا ۲۴ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
تمرینات نظامی شریک شایسته ناتو برای چهارمین سال متوالی در گرجستان برگزار می شود و تمرینات سال جاری در مقایسه با سال های قبلی گسترده تر خواهد بود.هدف از برگزاری این تمرینات ناتو ،بهبود مهارت های نظامی و ارتقای آماده باش رزمی و فعالیت مشترک نیروهای گرجستان ، آمریکا و کشورهای دیگر شریک ونیز مشارکت در حفظ امنیت و ثبات در منطقه دریای سیاه اعلام شده است.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه