اخبار داغ

براساس گزارش مرکز آمار؛

دولت قیمت «خیار» را کنترل کند؛ ثبات بازار ارز پیش‌کش

دولت قیمت «خیار» را کنترل کند؛ ثبات بازار ارز پیش‌کش
طبق گزارش مرکز آمار قیمت «خیار» در تیرماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل ٧٤,٩ درصد افزایش یافته است، قیمت «موز» و «تخم مرغ» نیز در ماه گذشته به ترتیب تورم ٥٨.٣ درصدی و ٥٤.٥ درصدی را تجربه کرده است!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، روحانی از سال 1391 قرار است طی یک برنامه 100 روزه مشکلات اقتصادی را حل کند و وضعیت بازار را سر و سامان دهد، اینک اما بعد از گذشت 1829 روز از شروع ریاست جمهوری حسن روحانی نه تنها مشکلات اقتصادی حل نشده که جامعه ایران بی‌سابقه ترین نابسامانی‌ها را در طول 40 سال گذشته به چشم می‌بیند.

بد نیست هر از گاهی سخنان و وعده های مسئولین دولتی قبل از انتخابات را بازخوانی کرد تا مشخص شود آنها چه‌قدر به حرف خودشان پایبندند.

روحانی که در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد یکی از منتقدین جدی شرایط اقتصادی به شمار می‌رفت در زمان تبلیغات انتخاباتی، دولت وقت را بخاطر عدم کنترل بازار مورد نقد قرار داده و گفته بود: مردم برای تامین کالاهای روزمره خود دائما دچار نگرانی هستند، کالاهایی که امروز یک قیمت دارد و در روزهای آینده مشخص نیست چه قیمتی بابت آن باید پرداخت کرد.

روحانی در سال 92 وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات با گرانی مبارزه خواهد کرد، او در همین رابطه گفته بود: در حوزه مسائل اقتصادی زمینه‌ای فراهم خواهد شد که گرانی و تورم مهار شده و از طرفی کسب‌وکار آحاد جامعه به‌ویژه جوانان و بانوان نیز فراهم شود.

روحانی در سال 92 در بخش هایی از سخنان انتخاباتی خود میگوید: دولت تدبیر "گرانی" را با فکر و برنامه کنترل و کاهش خواهد داد و بیکاری را به نُرم جهانی خواهد رساند.

حال با گذشت 5 سال از زمان ریاست جمهوری حسن روحانی مردم باید کارنامه او را به نظاره بنشینند و عملکردش را قضاوت کنند؛ هرچند که گسترش نارضایتی های اجتماعی و شدت گرفتن اعتراضات خیابانی تا حدودی قضاوت مردم از عملکرد دولت را به تصویر میکشد.

طبق گزارشی که مرکز آمار به صورت دوره ای منتشر می‌کند، نوسانات قیمتی در چند ماه اخیر به شدت افزایش یافته است، به گونه ای که دولت توان کنترل آن را ندارد.

آخرین گزارش مرکز آمار که مربوط به نرخ تغییر قیمت‌ها در تیرماه امسال است حائز نکاتی می باشد که هم تعجب برانگیز است و هم تاسف برانگیز.



طبق این گزارش قیمت «خیار» در تیرماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل (تیر ١٣٩٦) ٧٤,٩ درصد افزایش یافته است، قیمت «موز» و « تخم مرغ» نیز در ماه گذشته تورم ٥٨.٣ درصدی و ٥٤.٥ درصدی را تجربه کرده است!

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه