اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان :

۱۲۰۰ خانوار به واسطه توانمندسازی، از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شدند

۱۲۰۰ خانوار به واسطه توانمندسازی، از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شدند
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از خارج شدن یکهزار و 200 خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدجواد رضوی مدیرکل کمیته امداد استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، ضمن اعلام این خبر که در سال گذشته به واسطه اجرای برنامه‌های توانمندسازی، یکهزار و 200 خانوار از از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شده‌اند اظهار کرد: از این تعداد، 400 خانواده با اشتغال و 550 مورد به واسطه ازدواج از چرخه مددجویی خارج شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

رضوی با بیان این که در هر ترم تحصیلی 80 نفر به واسطه فارغ‌التحصیلی از چرخه مددجویی خارج می‌شوند گفت: تعدادی از مددجویان نیز سالانه به واسطه معافیت از سربازی وارد بازار کار شده و از چرخه مددجویی ما خارج می‌شوند و در مجموع تعداد دیگری از نیازمندان جایگزین یکهزار و 200 نفر از خارج‌شدگان از چرخه مدجویی شده‌اند.

,

وی با تأکید بر این که چنان‌چه افراد جدیدی به جرگه نیازمندان بپیوندند کمیته امداد حمایت از آنان را وظیفه خود می‌داند گفت: خوشبختانه در حال هیچ فردی در نوبت دریافت حمایت از کمیته امداد نیست.

,

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان این که در حال حاضر به تمامی درخواست‌ها برای تأمین جهیزیه و مسکن پاسخ داده شده و هیچ فردی در نوبت دریافت این حمایت‌ها نیست گفت: با این وجود، با توجه به شرایط اقتصادی کشور، مراجعات موردی به کمیته امداد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

,

رضوی در ادامه با اشاره به تلاش کمیته امداد برای علمی کردن روندها در این نهاد گفت: دفتر مرکزی کمیته امداد در حوزه اشتغال، اقتصاد و بازاریابی از چندین متخصص تراز اول کشوری به عنوان مشاور بهره می‌گیرد ضمن آن که رویکرد تخصصی ما در ورودی‌ها به کمیته امداد، مددکارمحوری است.

,

خدمات کمیته امداد با نیازهای روز جامعه متناسب است

, خدمات کمیته امداد با نیازهای روز جامعه متناسب است,

وی با تأکید بر این که مددکاران کمیته امداد فعالیت‌های خود را با رویکردهای علمی منطبق می‌کنند گفت: از ابتدای تأسیس کمیته امداد تا کنون، به طور جدی تلاش شده است تا فعالیت‌های این نهاد از پیشرفت‌های علمی روز عقب نماند و هم‌اکنون نیز بسیاری از خدمات ما با نیازهای روز جامعه متناسب است.

,

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان این که کمیته امداد در حوزه آموزش خانواده‌ها همواره برنامه‌هایی جدی داشته و دارد گفت: ارائه این آموزش‌ها باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

,

رضوی با اشاره به وضعیت مددجویانی که با آسیب‌های اجتماعی مختلف وارد چرخه حمایتی کمیته امداد می‌شوند گفت: مددجویان ما خدمات موثری را به افراد آسیب‌دیده اجتماعی ارائه می‌کنند و تنها در یک نمونه لازم بذکر است که نرخ طلاق در میان دختران مددجوی کمیته امداد، در حدود یک درصد است که این رقم در قیاس با نرخ کلی طلاق در کشور، رقم مطلوبی محسوب می‌شود.

,

ارائه خدمات شبکه‌ای به مددجویان کمیته امداد

, ارائه خدمات شبکه‌ای به مددجویان کمیته امداد,

وی در پایان برگزاری اردوهای مختلف و اجرای طرح «فلاح» را از جمله اقدامات اجتماعی کمیته امداد عنوان کرد و گفت: در این طرح، مربیان خواهر به منازل مددجویان می‌روند و به صورت شبکه‌ای خدماتی را به مددجویان ارائه می‌کنند؛ اما با وجود این اقدامات، کار ما متأثر از شرایط اجتماعی دشوارتر شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه